Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Kỹ thuật cơ khí tàu thuỷ
Nguyen Quang Vinh, Bui Hong Duong, Le Van Vang, Lê Văn Vang(1)
Mô hình cụm tăng áp tua bin khí của động cơ diesel tàu thủy lai máy phát điện trong các điều kiện tải ổn định
Modeling turbocharger of marine diesel generator engine in steady load conditions
Tạp chí Khoa học Kỹ thuật Thủy lợi & Môi trường
2019
Đặc biệt
18-23
1859-3941
TTKHCNQG, CVt 64
- [1] Yin J; Su T; Guan Z; Chu Q; Meng C; Jia L; Wang J; Zhang YJE. (2017), Modeling and Validation of a Diesel Engine with Turboc-harger for Hardware-in-the-Loop Applications.,
- [2] Woschni G. (1967), A universally applicable equation for the instantaneous heat transfer coefficient in the internal combustion engine. SAE Technical paper,
- [3] Watson N; Janota M. (1982), Turboc-harging the internal combustion engine,(London and Basingstoke: THE MACMILLAN PRESS LTD.
- [4] Miyamoto N; Chikahisa T; Murayama T; Sawyer R. (1985), Description and analysis of diesel engine rate of combustion and performance using Wiebe's functions. SAE Technical Paper.,
- [5] Jung M; Ford RG; Glover K; Collings N; Christen U. (2002), Parameterization and transient validation of a variable geometry turboc-harger for mean-value modeling at low and medium speed-load points,
- [6] Heywood JB. (1988), Internal combustion engine fundamentals,New York: McGraw-Hill, [1988] ©1988.
- [7] Ferguson CR; Kirkpatrick AT. (2015), Internal combustion engines: applied thermosciences,John Wiley & Sons
- [8] Eriksson L; Nielsen L. (2014), Modeling and control of engines and drivelines,John Wiley & Sons.
- [9] Bozza F; De Bellis V; Marelli S (2011), 1D simulation and experimental analysis of a turboc-harger compressor for automotive engines under unsteady flow conditions. 4(1):1365-1384.,
