Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  29,841,656
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.35.18

Khoa học giáo dục

Võ Thị Ngọc Lan, Nguyễn Thị Tú Oanh(1)

Một số yếu tố ảnh hưởng đến phương pháp dạy học tích cực đối với môn lí luận dạy học ở trường đại học Sư phạm Kỹ thuật Tp.Hồ Chí Minh

Factors predicting proactive teaching for students learning Theory ofEducation module at Ho Chi Minh University of Technical Education

Tâm lý học xã hội

2015

5

100-105

0866-8019

This article focused on analysing two factors predicting the application of proactive teaching in the Theory of Education module at Ho Chi Minh University of Technical Education. Research on 50 students on learning motivation and learning enthusiasm showed that students had intrinsic learning motivation yet only at the cognitive level. Their learning enthusiasm was only average, i.e. students rarely sought innovations and creativity in learning.

TTKHCNQG, CVv413