Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  22,035,332
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

15.41

Tâm lý học

Lâm Bảo Khánh, Nguyễn Quỳnh Anh(1)

Phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến ý định mua lặp lại các sản phẩm yến sào đất Quảng của khách hàng tại thành phố Đà Nẵng

An analyse of the factors affecting customer's repurchase intention of Dat Quang Salanganes nest in Da Nang City

Khoa học Tài chính Kế toán

2024

8

76-83

2354-0958

Nghiên cứu được thực hiện với mục tiêu tìm ra những yếu tố có ảnh hưởng đáng kể đến ý định mua lặp lại các sản phẩm Yến Sào Đất Quảng của các khách hàng tại thành phố Đà Nẵng. Kết quả nghiên cứu cho thấy có 05 yếu tố có tác động đáng kể là chất lượng sản phẩm, hoạt động chăm sóc khách hàng, giá bán, chất lượng dịch vụ và hình ảnh thương hiệu, trong đó giá bán có ảnh hưởng ngược chiều, 04 yếu tố còn lại có ảnh hưởng cùng chiều. Năm yếu tố này giải thích được 82,9 phần trăm sự biến thiên của ý định mua lặp lại các sản phẩm Yến sào đất Quảng của khách hàng tại thành phố Đà Nẵng.

This research aims at finding out the factors considerably affecting customer's repurchase intention of Dat Quang Salanganes nest in Da Nang City. The results show that there are 5 factors considerably affecting repurchase intention, including: product quality, customer care, price, service quality and brand image. In which, the price has negative effect while four remaining factors have positive effect. These five factors can explain 82.9 percent the variation of customer's repurchase intention of Dat Quang Salanganes nest in Da Nang City.

TTKHCNQG, CVv457

  • [1] Yen Nee NG (2005.0), A Study of Customer Satisfaction, Return Intention, and Word-of-Mouth Endorsement in University Dining Facilities,
  • [2] Ranaweera, C., Prabhu, J. (2003.0), The Influence of Satisfaction, Trust and Switching Barriers on Customer Retention in a Continuous Purchasing Setting,International Journal of Service Industry Management
  • [3] Khin Sandar Win, Sirion Chaipoopirutana (), Factors Affecting Repurchase Intention of Smartphone: A Case Study of Huawei Smartphone in Yangon, Myanmar,Assumption University of Thailand
  • [4] Boonlertvanich, K. (2011.0), Conceptual Model for the Repurchase Intentions in the Automobile Service Industry: The Role Of Switching Barriers in Satisfaction of Repurchase Intentions Relationship,International Journal of Business Research