Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Phí Đình Khương(1), Lâm Thùy Dương
NÂNG CAO BIỆN PHÁP QUẢN LÝ HOẠT ĐỘNG TỰ HỌC CỦA SINH VIÊN TRƯỜNG ĐẠI HỌC KHOA HỌC - ĐẠI HỌC THÁI NGUYÊN
ENHANCING MANAGEMENT MEASURES ON STUDENTS' SELF- STUDY ACTIVITIES AT THAI NGUYEN UNIVERSITY OF SCIENCES
Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
2020
03
Nghiên cứu đã xác định được thực trạng của hoạt động tự học của sinh viên về các phương diện nhận thức, kỹ năng, các điều kiện phục vụ cho tự học, phương pháp giảng dạy, công tác quản lý. Xác định các yếu tố ảnh hưởng đến hoạt động tự học bao gồm cả yếu tố khách quan và yếu tố chủ quan. Tìm ra mối quan hệ giữa hoạt động tự học và yếu tố ảnh hưởng đến hoạt động tự học, đề xuất các biện pháp quản lý hoạt động tự học.Tác giả đã sử dụng phương pháp mô tả, phân tích để tìm ra được sự liên quan đến nhận thức giữa các nhóm đối tượng, đồng thời tìm ra những yếu tố có ảnh hưởng đến hoạt động tự học của sinh viên. Nghiên cứu sẽ cung cấp cho các nhà lãnh đạo một ý tưởng rõ ràng về hiệu quả và thành công của các hiệu trưởng trong công việc quản lý hoạt động tự học của sinh viên trong trường đại học.
This study indentified the performance of the self-study activities of students in terms of students' awareness on self-study, study skills, services for self-study, teaching method and administration. Specially, it aimed to find out the factors both externally and internally that may affect the activities of students' self-study; to find out the relationship between self-study activities and factors affecting the self-study activities; to identify the different management measures of self-study activities; to assess the necessity and feasibility of the management measures for self-study activities; to develop a management measures for students self-study activities based f-rom its necessity and feasibility. It is designed to help determine the extent to which different variables are related to each other in the population of interest. The study would provide leaders with a clear idea on how effective and successful they should have in the work as management of self-study in university.
- [1] D. C. Nguyen (2004), Quality Management trainingthematic project for junior teachers, 2004.,
- [2] K. C. Pham (1997), Commenxiki-father of modern pedagogy,
- [3] P. Exipov (1997), The theoretical basis of teaching,
- [4] K. D. Tran (2004), Management and quality control of personnel training,Education Publishing House, 2004.
- [5] V. D. Nguyen (1998), Self- study is the experience of a lifetime of every human being, selflearning and self-training - the strategic thinking of Vietnamese educational development,Education Publishing House, Hanoi, 1998.
- [6] (2007), Regulation of higher education and college system of government under the credit system, 2007.,
- [7] C. T. Nguyen (2001), Collection of works of selflearning and self-education self-study,
- [8] C. T. Nguyen (2004), The process of self-study training, study and train how to study, 2004.,
- [9] T. N. Pham (2000), Management of quality in higher education,National University Publishing House, Hanoi, 2000.
- [10] F. E. Weinert (1998), The development of cognitive learning and teaching,Education Publishing House, 1998
- [11] C. D. Vu (2007), Curriculm research methodology,Education Publishing House, 2007.
- [12] Q. B. Dang (1995), A new approach to scientific management and the application in educational management, 1995.,
- [13] (1998), Forecast for the twenty-first century,
- [14] H. C. Nguyen (2007), Vietnam Education early years of the twenty-first century,Education Publishing House, 2007.
- [15] (2005), Education Law,
