



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Tâm lý học chuyên ngành
Động cơ học tập và các yếu tố liên quan tới động cơ học tập của học sinh trung học cơ sở thông qua nghiên cứu trường hợp
Junior high school students’ academic motivation and factors related to academic motivation through case studies
Tâm lý học
2022
03
81 - 97
1859-0098
TTKHCNQG, CVv 211
- [1] Zhao Y., Niu G., Hou H., Zeng G., Xu L., Peng K., Yu F. (2018), F-rom growth mindset to grit in Chinese schools: The mediating roles oflearning motivations.,Frontiers in Psychology. 9. 2007
- [2] Urdan T.c., Pajares F. (2002), Academic motivation of adolescents.,Information Age Publishing.
- [3] Soenens B., Sierens E., Vansteenkiste M., Dochy F., Goossens L. (2012), Psychologically controlling teaching: Examining outcomes, antecedents, and mediators.,Journal of Educational Psychology. Vol. 104 (1). p. 108 - 120.
- [4] Shih s.s. (2005), Role of achievement goals in children’s learning in Taiwan.,Journal of Educational Research. Vol. 98 (5). p. 310 - 319.
- [5] Ryan R.M., Stiller J.D., Lynch J.H. (1994), Representations ofrelationships to teachers, parents, andfriends as predictors of academic motivation and self-esteem.,The Journal Early Adolescence. Vol. 14. p. 226 - 249.
- [6] Ryan R.M., Grolnick w.s. (1986), Origins and pawns in the classroom: Selfreport and projective assessments ofindividual differences in children’s perceptions.,Journal of Personality and Social Psychology. Vol. 50. p. 550 - 558.
- [7] Murayama K., Elliot A.J. (2009), The joint influence ofpersonal achievement goals and classroom goal structures on achievement-relevant outcomes.,Journal of Educational Psychology. Vol. 101 (2). p. 432 - 447.
- [8] Lai P.Y., Chan K.w., Wong K.Y.A. (2006), A study of intrinsic motivation, achievement goals and study strategies of Hong Kong Chinese secondary students.,[Online] Retrieved on 22-October-2014
- [9] Hui E.K.P., Sun R.C.F., Chow S.S.Y., Chu M.H.T. (2011), Explaining Chinese students’ academic motivation: Filial piety and self-determination.,Educational Psychology. Vol. 31 (3). p. 377 -392
- [10] Harnett M. (2016), Motivation in online education.,Singapore: Springer Nature
- [11] Deci E.L., Ryan R.M. (2000), The ‘what ’ and ‘why ’ ofgoal pursuits ” Human needs and the self-determination ofbehaviour.,Psychological Inquiry. Vol. 11. p. 227 - 268.
- [12] Creswell J.w., Plano Clark V.L. (2011), Designing and conducting: Mixed methods research (2nd ed.).,Thousand Oaks: SAGE.
- [13] Nguyễn Phúc Lộc, Trần Thị Lệ Thu (2021), Thực trạng động cơ học tập bên trong của học sinh trung học cơ sở.,Tạp chí Tâm lý học Việt Nam. Sô 5 (263). Tr. 42 - 50.
- [14] (2015), Động cơ học tập của người học và trách nhiệm của người dạy - thực trạng và giải pháp.,