



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Hình thành năng lực phát triển chương trình nhà trường phổ thông cho sinh viên các trường sư phạm
Building development school curriculum competence for students of pedagogical universities
Tạp chí Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)
2017
1A
23-30
2354-1075
TTKHCNQG, CVv 157
- [1] XUE Guo-feng (2010), (School of Education, Hebei University, Baoding, Hebei 071002, China). Curriculum Accountability: Meaning, Content and Mechanism.,Journal of Hebei University (Philosophy and Social Science), 2010-04.
- [2] J. Voogt, H. Westbroek, A. Handelzalts, A. Walraven , S. McKenney, J. Pieters, B. de Vries (2011), Teacher learning in collaborative curriculum design,Teaching and Teacher Education. Volume 27, Issue 8, November 2011, Pages 1235-1244.
- [3] Kenneth T. Henson (2001), Curriculum Planning (Second edition),McGraw-Hill. United States.
- [4] Naama Sabar, (1985), School Based Curriculum Development: Reflections f-rom an International Seminar.,Journal of Curriculum Studies Vol. 17, Iss. 4, 1985
- [5] Naama Sabar & Nitza Shafriri (1981), The Need for Teacher Training in Curriculum Development.,Journal British Journal of In-Service Education. Volume 8, 1981 - Issue 1.
- [6] Naama Sabar & Nitza Shafriri (1981), The Need for Teacher Training in Curriculum Development,Journal British Journal of In-Service Education Volume 8, 1981 - Issue 1.
- [7] Diamond Robert M. (2003), Xây dựng và đánh giá môn học và chương trình học (Designing and Assessing Courses and Curricula),Tài liệu dịch thuật lưu hành nội bộ. Tủ sách Đại học Nông Lâm, Tp Hồ Chí Minh.
- [8] Nguyễn Tiến Hùng (2014), Quản lí giáo dục phổ thông trong bối cảnh phân cấp quản lí giáo dục.,
- [9] Nguyễn Vũ Bích Hiền (chủ biên) (2015), Phát triển chương trình giáo dục nhà trường,
- [10] Shoshana Keiny (1993), School based Curriculum Development as a Process of Teachers’ Professional Development,Educational Action Research. Vol 1., No. 1.
- [11] David Kirk & Doune MacDonald (2001), Teacher voice and ownership of curriculum change,Journal of Curriculum Studies. Volume 33, 2001 - Issue 5.
- [12] Biggs, John (1989), Towards a Model of School-Based Curriculum Development and Assessment Using the SOLO Taxonomy,Australian Journal of Education, Vol. 33, No. 2, pp. 151-63.
- [13] Saylor J. Galen and William M. Alexander (1967), Curriculum Planning for Modern Schools,Holt, Rinehart and Winston, inc. USA
- [14] John Elliott (1994), The Teacher’s Role in Curriculum Development: an unresolved issue in English attempts at curriculum reform,Journal Curriculum Studies. Volume 2, 1994 - Issue 1.
- [15] Diana Cheng- Man Lau (2001), Analysing the curriculum development process: three models,Journal Pedagogy, Culture & SocietyVolume 9, 2001 - Issue 1.