Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Lã Thị Bắc Lý(1), Bùi Thị Lâm và Nguyễn Thị Mỹ Dung
Thực trạng giáo dục đạo đức nghề nghiệp cho giáo viên mầm non
The reality of professional ethics education for preschool teachers
Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)
2021
4C
31-41
2354-1075
TTKHCNQG, CVv 157
- [1] Yanjin Liu, (2016), The Analysis of Preschool Teachers’ Ethic Education, Advances in Social Science,,Education and Humanities Research, vol.85.
- [2] Margaret A. King, Gregory R. Janson, (2009), First Do No Harm: Emotional Maltreatment in the Classroom,,Early Childhood Education Journal, Vol. 37, pp. 1-4.
- [3] Rekalidou Galini, Karadimitriou Kostas, (2014), Practices of early childhood teachers in Greece for managing behavior problems: A preliminary study.,Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 152, pp. 784-789.
- [4] Pınar Aksoy, (2020), The Challenging Behaviors Faced by the Preschool Teachers in Their Classrooms, and the Strategies and Discipline Approaches Used against These Behaviors: The Sample of United States.,Participatory Educational Research, Vol. 7(3), pp. 79-104.
- [5] Danijela Blanuša Trošelj, Željka Ivković, (2016), Building the profession: Professional ethics and preschool teaches’s education, Projects: professional development - The Culture of Educational Institution as a Factor in Co-Construction of Knowledge.,University of Rijeka, Croatia.
- [6] Safak ÖZTÜRK, (2010), The Opinions of Preschool Teachers about Ethical Principles,,Educational Sciences: Theory & Practice, Vol. 10, No.1, pp.393-418.
- [7] QIU Yuan, LU Xiaotao, FU Taisheng, (2019), On the Benevolence Heart of the Preschool Teacher,,Canadian Social Science, Vol. 15, No. 4, pp. 71-76
- [8] Nguyễn Thu Thủy, (2019), Đạo đức nghề nghiệp của giáo viên mầm non ở Việt Nam hiện nay (Qua khảo sát thực tế một số tỉnh phía Bắc),,Luận án tiến sĩ chuyên ngành chủ nghĩa duy vật biện chứng và chủ nghĩa duy vật lịch sử. Học viện Chính trị Quốc gia Hồ Chí Minh.
- [9] Nguyễn Ánh Tuyết, (2007), Giáo dục mầm non, những vấn đề lí luận và thực tiễn.,
- [10] Ayla Oktay, Oya Ramazan, Ahmet Sakin, (2010), The relationship between preschool teachers' professional ethical behavior perceptions, moral judgment levels and attitudes to teaching,,Gifted Education Intemational, Vol. 26, No. 1, pp. 6-14.
- [11] Umran Alan, Sevcan Yagan, Muhammet Ozden, (2018), Preschool teacher eduaction program to bring preservice preschool teachers in professional ethics values.,Conference: International Conference of Education, Research and Innovation, Spain.
