Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  23,306,195
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

Kinh tế và kinh doanh

BB

Ảnh hưởng của các nhân tố đến kết quả học tập của sinh viên chính quy khối ngành kinh tế - kỹ thuật, trường Đại học Hồng Đức

Influential of factors on learning outcomes of full-time students in economic and technical sector, Hong Duc University

Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Hồng Đức

2024

70

87-96

1859-2759

Thông qua kết quả phân tích mô hình cấu trúc tuyến tính (SEM), từ mẫu khảo sát 500 sinh viên chính quy khối ngành Kinh tế - Kỹ thuật, Trường Đại học Hồng Đức cho thấy, bảy nhân tố đề xuất đều ảnh hưởng cùng chiều đến kết quả học tập (KQHT) của sinh viên. Trong đó, phương pháp học tập của sinh viên là nhân tố có ảnh hưởng lớn nhất đến KQHT, tiếp đến là ảnh hưởng của các nhân tố động cơ học tập; phương pháp giảng dạy của giảng viên; cơ sở vật chất của Nhà trường; chương trình đào tạo; các yếu tố hỗ trợ và gia đình - xã hội. Bên cạnh đó, kết quả nghiên cứu cũng chỉ ra rằng ảnh hưởng của các nhân tố đến KQHT của sinh viên chính quy khối ngành Kinh tế và khối ngành Kỹ thuật có sự khác nhau. Ảnh hưởng của các nhân tố đến KQHT của sinh viên từng khoá đào tạo cũng khác nhau.

The article focuses on studying the influential factors on the learning outcomes of fulltime students in Economic and Technical Sector, Hong Duc University through the results of structural equation modeling (SEM) analysis, based on primary data f-rom a survey of 500 students. The research results show that there are seven factors affecting the learning outcomes of students. In which, students' learning methods are the factors that have the greatest influence on learning outcomes, followed by the influence of the following factors: Learning motivation; Lecturer's teaching methods; School facilities; Education program; Support factors and Family - society factors. The results also show that all seven factors have the positive influence on students' learning outcomes. Besides, the research results also indicate that the impacts of influential factors on the learning outcomes of full-time students majoring in economics and engineering are different. The influence of factors on students' learning outcomes for each training course is also different.

 

TTKHCNQG, CVv 382