Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,197,999
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.15.31

Khoa học giáo dục

Hoàng Thị Thanh Giang, Huỳnh Lê Thanh Nguyên(1)

Tích hợp nội dung lịch sử trong dạy học Địa Lí ở trường Trung học Phổ thông

Intergating history contents for teaching Geography in secondary school

Tạp chí thiết bị giáo dục

2015

119

40-42

1859-0810

,

Content integration in teaching history in secondary schools Geography is an important trend, as required in the education development strategy of the country after 2015. The integration process has many advantages and are increasingly promoted in various forms and different methods. In the process of teaching geography, integrated interdisciplinary knowledge has important implications, not only to help students grasp the knowledge, but also help them develop the skills involved, apply existing knowledge to complete new scenes, enhancing adaptive capacity, access related issues - this is an important goal of modern education.

TTKHCNQG, CVv326