Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,166,617
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.99

Khoa học giáo dục

Nguyễn Huyền Chang, Huỳnh Lê Thanh Nguyên(1)

Tìm hiểu chính sách "Phi thực dân hóa" của Pháp ở Châu Phi Những năm 50, 60 (thế kỷ XX) nhằm nâng cao chất lượng dạy học lịch sử

Finding out the policy of "decolonization" of France in Africa years 50, 60 (century 20th) to improve the quality of teaching history subject

Tạp chí thiết bị giáo dục

2015

119

15-17,78

1859-0810

,

The process of "decolonization" which France conducted with the colonial territories in Africa have significant differences in process and measures; it depend on the location, the importance, historicallocational relationships with France and the level of development, the form of the national liberation movement in each area. The article by the research results prove that there was no single way for the process of France "decolonization" in Africa. In some regions, this process takes place in peace and order; in some other areas, independent achievements (Ire only achieved by a prolonged war.

TTKHCNQG, CVv326