Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  29,927,193
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

15.81.53

Tâm lý học

Phạm Thành Nghị, Hoàng Thị Kim Hồng(1)

Đánh giá tính sáng tạo của tổ chức trong doanh nghiệp Việt Nam theo tiếp cận hoạt động

Evaluating organizational creativity in Vietnamese corporates from an activity theory approach

Tâm lý học xã hội

2015

1

1-11

0866-8019

Organizational creativity is the ability to create new and useful ideas and apply these ideas into creating new products and processes in an organization. Organizational creativity is an activity in which the actor is a group instead of an individual. Research results showed that organizational creativity were found to be above-average (M=3.65/5 points). The motivation of creativity was rated as highest, followed by creativity output, creative brainstorming activities. The lowest was application of creative ideas.

TTKHCNQG, CVv413