



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Các vấn đề khoa học giáo dục khác
Nhận thức của nữ sinh viên các trường đại học tại thành phố Đà Nẵng về quấy rối tình dục.
Tạp chí Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)
2019
8
164-176
2354-1075
TTKHCNQG, CVv 157
- [1] (2016), Báo cáo nghiên cứu phạm vi: Quấy rối tình dục và các hình thức bạo lực tình dục khác đối với phụ nữ nơi công cộng tại Thành phố Hồ Chí Minh. (Bản dự thảo),
- [2] Pryor, JB, & Stoller, LM (1994), Sexual cognition processes in men who are high in the likelihood to sexually harass.,Personality and Social Psychology Bulletin, 20, 163−169.
- [3] O'Hare, E., & O'Donohue, W. (1998), Sexual harassment: Identifying risk factors.,Archives of Sexual Behavior, 27(6), 561−579
- [4] McCabe, Marita & Hardman, Lisa (2006), Attitudes and Perceptions of Workers to Sexual Harassment,The Journal of social psychology. 145. 719-40. 10.3200/SOCP.145.6.719-740.
- [5] Lindberg, S. M., Hyde, J. S. & McKinley, N. (2006), A measure of objectified body consciousness for pre-adolescent and adolescent youth,Psychology of Women Quarterly, 30, 65-76.
- [6] Lê Thị Lâm (2018), Trải nghiệm của học sinh, sinh viên với quấy rối tình dục nơi công cộng,Kỷ yếu hội thảo quốc tế về Tâm lí học đường lần VI.
- [7] Lê Thị Lâm (2016), Trải nghiệm và thái độ của sinh viên trường Đại học Sư phạm – Đại học Đà Nẵng với vấn đề quấy rối tình dục phụ nữ và trẻ em gái nơi công cộng,Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Đà Nẵng, số 4(101).2016)
- [8] (2002), Sexual harrasement in the workplace a report f-rom Field Research in Thailand.,
- [9] Hollaback và Cornell (2014), Street Harassment: The largest International Cross – Cultural Study,. Ngày truy cập 16/06/2018.,
- [10] Harned, M. S., & Fitzgerald, L. F. (2002), Understanding a link between sexual harassment and eating disorder symptoms: A mediational analysis.,Journal of Counseling and Clinical Psychology, 70, 1170-1181.
- [11] Gruber, JE, & Bjorn, L (1990), Women's responses to sexual harassment: An analysis of socio cultural, organizational and personal resource models,Social Science Quarterly, 67, 814−826.
- [12] Fineran, S. & Gruber, J. (2008), Mental health outcomes of sexual harassment,In M. A. Paludi (Ed.) The psychology of women at work: Challenges and solutions for our female workforce (pp. 89-107). Westport, CT: Praeger Publishers.
- [13] Ei, S., & Bowen, A. (2002), College students’ perceptions of student-instructor relationships.,Ethics & Behavior, 12(2), 177-188
- [14] Duffy, J., Wareham, S., & Walsh, M. (2004), Psychological consequence for high school students of having been sexually harassed.,Sex Roles, 50, 81 1-821.
- [15] Bowman, C.G (1993), treet Harassment and the Informal Ghettoization of Women,Harvard Law Review, Vol. 106, No. 3 (Jan., 1993), pp. 517-580
- [16] (2017), Quyết định số 327/QĐ-BGĐDT ngày 25/01/2017 về Kế hoạch phát triển Nghề Công tác xã hội trong ngành giáo dục giai đoạn 2016- 2020 , ngày truy cập 15/09/ 2017.,
- [17] Boland, M. L. (2005), Sexual harassment in the workplace.,Sphinx Publishing
- [18] Aware (2008), Các vấn đề quấy rối tình dục tại nơi làm việc tại Singapore , ngày truy cập 30/6/ 2019,
- [19] Action Aid (2014), Báo cáo tóm tắt “Thành phố an toàn cho phụ nữ và trẻ em gái: Nơi giấc mơ thành sự thật” , ngày truy cập 08/03/2016.,