Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,051,002
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

19.61

Thông tin đại chúng và truyền thông

Lâm Bảo Khánh, Nguyễn Thị Huệ(1)

Quảng cáo trực tuyến tại Việt Nam nhìn từ góc độ hiệu quả: thực trạng và giải pháp

Online advertising in Vietnam under the view of effect: The real status and solutions

Khoa học Tài chính Kế toán

2024

10

70-75

2354-0958

Thị trường quảng cáo trực tuyến tại Việt Nam trong những năm gần đây tăng trưởng rất nhanh về doanh số cho những người làm quảng cáo. Thế nhưng việc triển khai hoạt động quảng cáo trực tuyến còn rất nhiều hạn chế như thiếu chuyên nghiệp, nhà quảng cáo thiếu sự tin tưởng ở người đăng quảng cáo, thiếu tổ chức đủ tin cậy đứng ra đánh giá hiệu quả của hoạt động quảng cáo trực tuyến...Bài viết này sẽ phân tích thực trạng quảng cáo trực tuyến tại Việt Nam. Trên cơ sở đó, tác giả đưa ra một số đề xuất nhằm thúc đẩy sự phát triển của quảng cáo trực tuyến tại Việt Nam.

The online advertising market in Vietnam has rapidly developed in recent years in terms of sales to advertisers. However, the implementation of online advertising activities has had certain limitations such as lack of professional advertisers, lack of advertisers' trust of persons who put advertisements on websites; or lack of reliable organizations to evaluate the effectiveness of advertising activities, ... This paper analyses the status of online advertising in Vietnam, conducts the online surveys on the opinions of internet users for online advertising in Vietnam. Then, some suggestions to promote the development of online advertising in Vietnam are proposed.

TTKHCNQG, CVv457

  • [1] (), Measure the Effectiveness of Web Advertising,Website
  • [2] (), Measure the Effectiveness of Web Advertising,Website
  • [3] Ville Lukka, Paul T.J. James (2014), Attitudes toward Facebook advertising,Journal of Management and Marketing Research
  • [4] Symeon Papadopoulos (2009), Key Success Factors in Internet Advertising,School of Management Blekinge Institute of Technology
  • [5] Hoàng Thị Bảo Thoa (2013), Sử dụng các công cụ quảng cáo hiện đại ở Việt Nam,Tạp chí khoa học ĐHQGHN, Kinh tế và kinh doanh
  • [6] Dr. Manjeet Singh, Vikramjit Singh (2015), A Perceptual Study of Factors Affecting the Online Advertising,International Journal of Engineering and Management Research
  • [7] Adeline Kok Li-Ming, et al. (2013), The Predictors of Attitude towards Online Advertising,International Journal of Applied Psychology