



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Giáo dục chuyên biệt
Phạm Minh Mục(1), Mai Thị Phương, Nguyễn Thị Kim Hoa, Nguyễn Trọng Dần, Trịnh Thị Thu Thanh
Áp dụng mô hình phát hiện sớm, can thiệp sớm và giáo dục trẻ rối loạn phổ tự kỉ dựa vào gia đình và cộng đồng: kết quả nghiên cứu trường hợp
Applying a model of early detection, early intervention and education for children with autism spectrum disorder based on family and community: case study results
Tạp chí Giáo dục
2022
3
25-30
2354-0753
TTKHCNQG, CVv 216
- [1] Wetherby, A. M., & Woods, J. J. (2006), Early Social Interaction Project for Children With Autism Spectrum Disorders Beginning in the Second Year of Life: A Preliminary Study,Topics in Early Childhood Special Education, 26(2), 67-82.
- [2] Wallace, K. S., & Rogers, S. J. (2010), Intervening in infancy: implications for autism spectrum disorders.,Journal of Child Psychology and Psychiatry, 51(12), 1300-1320.
- [3] Võ Nguyễn Tinh Vân (2002), Để hiểu chứng tự kỉ.,
- [4] Stahmer, A. C. (2006), The Basic Structure of Community Early Intervention Programs for Children with Autism: Provider Descriptions,Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(7), 1344-1354.
- [5] Schertz, H. H., Odom, & S. L. (2006), Promoting Joint Attention in Toddlers with Autism: A Parent-Mediated Developmental Model,Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(8), 1562-1575.
- [6] Prelock, P. A., Beatson, J., Bitner, B., Broder, C., & Ducker, A. (2003), Interdisciplinary Assessment of Young Children With Autism Spectrum Disorder.,Language Speech and Hearing Services in Schools, 34(3), 165-194.
- [7] Nguyễn Văn Thành (2006), Trẻ em tự kỉ - phương thức giáo dục,
- [8] Lovaas, Koegel, Simmons & Long (1973), Some generalization and follow-up measures on autistic children in behavior therapy.,J Appl Behav Anal, 6(1), 131-165
- [9] Letourneau, N. L., & Elliott, M. R (1996), Pediatric Health Care Professionals’ Perceptions and Practices of FamilyCentered Care.,Children’s Health Care, 25(3), 157-174.
- [10] Feinberg, E., Vacca, J. (2000), The Drama and Trauma of Creating Policies on Autism,Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 15(3), 130-137.
- [11] Đàm Thị Kim Thu (2018), Một số biện pháp phát triển ngôn ngữ - giao tiếp cho trẻ rối loạn phổ tự kỉ.,Tạp chí Giáo dục, 423, 16-18.
- [12] Bộ GD-ĐT (2018), Thông tư số 03/2018/TTBGDĐT ngày 29/01/2018 quy định về giáo dục hòa nhập đối với người khuyết tật,