



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Tự động hóa (CAD/CAM, v.v..) và các hệ thống điều khiển, giám sát, công nghệ điều khiển số bằng máy tính (CNC), …
Nguyen Ngoc Hoang Quan, Luu Van Thuan, Ngo Khanh Hieu, Ngô Khánh Hiếu(1)
Tối ưu hóa hệ số lực cản biên dạng hình học cánh thông qua phần mềm openfoam và dakota
Airfoil shape optimization for drag coefficient through openfoam and dakota software
Tạp chí khoa học công nghệ giao thông vận tải
2020
35
32-39
1859-2724
TTKHCNQG, CVv 391
- [1] Eiben. A. E, Smith. J. E (2003), Introduction to Evolutionary Computing,Chapter 2, Natural Computing Series
- [2] Versteeg. H. K and Malalasekera. W (2007), An Introduction to Computational Fluid Dynamics,Chapter 2, Pearson
- [3] Todd A. Johansen (2011), Optimization of a low reynold’s number 2D inflatable airfoil section,Graduate thesis: Utah State University
- [4] Jong-Taek Oh and Nguyen Ba Chien (2018), Optimization design by coupling computational fluid dynamics and genetic algorithm,Computational Fluid Dynamics - Basic Instruments and Applications in Science, Chapter 5, Publisher INTECH open science.
- [5] Manuel J. Garcia, Pierre Boulanger, Santiago Giraldo (2008), CFD based wing shape optimization through gradient-based method,International Conference on Engineering Optimization. Rio de Janeiro