Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  22,738,971
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..

Thực trạng các điều kiện hỗ trợ dạy – học trong các lớp đông theo mô hình lớp học đảo ngược tại các trường đại học Việt Nam trong bối cảnh địa dịch Covid 19

The situation of teaching and learning conditions in large classes under flipped classroom at universities in Vietnam during covid 19 pandemic

Tạp chí Khoa học - Đại học Sư phạm Hà Nội

2022

GD-02

114-121

2354-1091

Với thực tế lớp đông sinh viên ngày càng phổ biến ở bậc đại học, những diễn biến phức tạp của đại dịch Covid 19, lớp học đảo ngược đang trở thành một phương thức ngày càng phổ biến. Lớp học đảo ngược là một dạng quan trọng của dạy học kết hợp. Lớp học đảo ngược (flipped classroom) là mô hình giảng dạy năng động, có thể hiểu rằng so với phương pháp học tập truyền thống, sinh viên đến lớp nghe thầy cô giảng bài rồi trở về nhà làm bài tập sẽ được “đảo ngược” bằng phương pháp sinh viên phải xem các tài liệu học tập (hồ sơ môn học, slide bài giảng, video, giáo trình, các bài hướng dẫn…) ở nhà thông qua hệ thống quản lí học tập (classroom, zalo,…). Bài viết sử dụng phương pháp nghiên cứu định lượng, thiết bảng hỏi thu thập ý kiến của giảng viên và sinh viên các trường đại học tại Việt Nam về các điều kiện đảm bảo dạy và học trong các lớp đông theo hình thức lớp học đảo ngược giữa giai đoạn dịch bệnh Covid 19 diễn biến phức tạp. Kết quả khảo sát cho thấy, điều kiện đó liên quan đến cấp vĩ mô như chính sách dạy và học của nhà trường, liên quan đến giảng viên, sinh viên và đặc biệt là các điều kiện về hạ tầng thông tin và cơ sở vật chất phù hợp.

Flipped classrooms are becoming an increasingly popular method because it is suitable with the fact that Large classes are more and more increasingly common at the universities and the complicated developments of the Covid 19 pandemic. The flipped classroom is an important form of blended learning. The flipped classroom is a dynamic teaching model that compared to traditional learning methods, students who come to class to listen to teachers' lectures and then do homework will be "reversed". By the way, students have to view learning materials (subject records, lecture slides, videos, textbooks, tutorials...) at home through the learning management system (classroom, zalo,...). The article used quantitative research methods and set up a questionnaire to collect data from lecturers and students of universities in Vietnam. It has studied the conditions to ensure teaching and learning in large classes under flipped classrooms during the Covid 19 pandemic. The results showed that condition was related from the government level such as the university's teaching and learning policy, to lecturers and students, especially to the conditions of information infrastructure and suitable facilities. 

TTKHCNQG, CVv 157

  • [1] Bengi Birgili, Fatma Nevra Seggie, Ebru Oğuz, (2021), The trends and outcomes of flipped learning research between 2012 and 2018: A descriptive content analysis.,J. Comput. Educ. (2021) 8(3):365–394
  • [2] Estes. M. D., Ingram, R., & Liu, J. C., (2014), A review of flipped classroom research, practice, and technologies.,International HETL Review, Volume 4, Article 7, URL: https://www.hetl.org/feature-articles/a-review-of-flipped-classroom-researchpractice-and-technologies
  • [3] Sarwa, Rosnelli, Wahyu Triatmojo, Mintoro Priyadi, (2021), Implementation of Flipped Classroom on Experiences in Online Learning During Pandemic Covid-19 for a ProjectBase Vocational Learning Guide. 9,International Conference on Science Education and Technology (ICOSETH) 2020 IOP Publishing Journal of Physics: Conference Series 1842 (2021) 01201
  • [4] Estes. M. D., Ingram, R., & Liu, J. C., (2014), A review of flipped classroom research, practice, and technologies.hnologies,International HETL Review, Volume 4, Article 7, URL: https://www.hetl.org/feature-articles/a-review-of-flipped-classroom-researchpractice-and-tec
  • [5] Sarwa, Rosnelli, Wahyu Triatmojo, Mintoro Priyadi, (2021), Implementation of Flipped Classroom on Experiences in Online Learning During Pandemic Covid-19 for a ProjectBase Vocational Learning Guide.,International Conference on Science Education and Technology (ICOSETH) 2020 IOP Publishing Journal of Physics: Conference Series 1842 (2021) 012019
  • [6] Campillo-Ferrer, J.M., Miralles-Martínez, P., (2021), Effectiveness of the flipped classroom model on students’ self-reported motivation and learning during the COVID-19 pandemic.,Humanit Soc Sci Commun 8, 176, 2021
  • [7] A. Gerber, S. Eybers, (2021), Converting to inclusive online flipped classrooms in response to covid-19 lockdown.,South African Journal of Higher Education https://dx.doi.org/ 10.20853/35-4-4285. Volume 35 | Number 4 | September 2021 | pages 34‒57
  • [8] Zhang, Q., Cheung, E.S.T., & Cheung, C.S.T., (2021), The impact of flipped classroom on college students’ academic performance: A meta-analysis based on 20 experimental studies.,Science Insights Education Frontiers, 8(2):1059-1080
  • [9] Aliye Karabulut-Ilgu, Nadia Jaramillo Cherrez and C-harles T. Jahren, (2021), A systematic review of research on the flipped learning method in engineering education.,British Journal of Educational Technology Vol 49 No 3 2018 398–411
  • [10] Uzunboylu, H., & Karagozlu, D., (2015), Flipped classroom: A review of recent literature.,World Journal on Educational Technology. 7(2), 142-147.