Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,231,174
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

72.75.55

Kinh doanh và quản lý

Trần Quang Tính, Tạ Ngọc Đôn(1)

Các yếu tố tác động đến thái độ hưởng ứng quảng cáo trên facebook của người tiêu dùng tại Việt Nam

Factors affecting the positive attitude of Vietnamese consumers towards advertising on Facebook

Khoa học Tài chính Kế toán

2024

7

49-56

2354-0958

Nghiên cứu này được thực hiện nhằm tìm ra các yếu tố có tác động đáng kể đến thái độ hưởng ứng của người tiêu dùng tại Việt Nam đối với các quảng cáo trên mạng Facebook, từ đó đưa ra những khuyến nghị đối với nhà quảng cáo trên mạng facebook giúp họ có thể đạt được hiệu quả cao hơn trong việc quảng cáo.

This study aims at finding out the factors that have significant impact on the positive attitude of Vietnamese consumers towards advertising on Facebook. From that, it offers some recommendations for advertisers on Facebook in order to help them achieve greater efficiency in their advertising. Research results show that there are 4 factors that significantly impact on the positive attitude of Vietnamese consumers towards advertising on Facebook: Interactivity, advertising avoidance, entertainment and advertising information. In which, only the advertising avoidance factor negatively impacts on the positive attitude of the Vietnamese consumers towards advertising on Facebook.

TTKHCNQG, CVv457