Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,128,584
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

06.75.39

Kinh tế và kinh doanh

Lê Hoàng Như Nguyện, Nguyễn Thị Quỳnh Duyên, Nguyễn Thị Huệ(1)

Nghiên cứu tác động của chất lượng dịch vụ, lợi ích tài chính đến sự thỏa mãn và lòng trung thành của khách hàng cá nhân tại các ngân hàng thương mại trên địa bàn tỉnh Quảng Ngãi

A study on the impact of service quality, financial benefits on the satisfaction and loyalty of retailing customers in commercial banks in Quang Ngai province

Khoa học Tài chính Kế toán

2024

8

26-34

2354-0958

Nghiên cứu này được thực hiện để xem xét mối tương quan giữa chất lượng dịch vụ, lợi ích tài chính với sự thỏa mãn của khách hàng và lòng trung thành của khách hàng cá nhân trong lĩnh vực ngân hàng bán lẻ trên địa bàn Quảng Ngãi

This study aims at examining the relationship between service quality, financial benefits for retail customer satisfaction and loyalty in the retail banking sector in Quang Ngai province. Based on the model of service quality SER VP ERF which is adjusted to be suitable with the banking sector, a survey on 298 customers who are using the banking services in Quang Ngai is carried out. The results show that customer satisfaction is most strongly affected by responsiveness and financial benefits, followed by empathy, trust and assurance. Meanwhile, tangible means without impact has significance in terms of statistics to customer satisfaction. The analysis shows that customer satisfaction is an important premise of customer loyalty and customer satisfaction is an indirect impact of service quality and financial benefits on customer loyalty.

TTKHCNQG, CVv457

  • [1] Safeek Mokhlis (2009), Determinants of Choice Criteria in Malaysia’s Retail Banking: An Analysis of Gender-Based Choice Decisions,European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences
  • [2] Nguyễn Hữu Quỳnh Trâm (2013), Tác động của chất lượng dịch vụ và lợi ích tài chính đến sự hài lòng của khách hàng cá nhân khi sử dụng dịch vụ tại Vietinbank – Chi nhánh Lâm Đồng,Bản tin khoa học và giáo dục
  • [3] Ngo Vu Minh (2016), The Relationship between Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty: An Investigation in Vietnamese Retail Banking Sector,Journal of Competitiveness
  • [4] Kazi Omar Siddiqi (2011), Interrelations between Service Quality Attributes, Customer Satisfaction and Customer Loyalty in the Retail Banking Sector in Bangladesh,International Journal of Business and Management
  • [5] Ernest Yaw Tweneboah-Kodua (2016), Relationship between Customer Satisfaction and Customer Loyalty in the Retail Banking Sector of Ghana,International Journal of Business and Management
  • [6] Daniel Ornwonga Auka (2012), Service quality, satisfaction, perceived value and loyalty among customers in commercial banking in Nakuru Municipality, Kenya,African Journal of Marketing Management
  • [7] Nguyễn Đình Thọ (2011), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh,