Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  22,117,366
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

Giáo dục chuyên biệt

Phạm Quang Linh(1), Trần Thị Hà, Lê Thị Ngọc Thủy

Nhận thức của học sinh về chuyển đổi kỹ thuật số trong giáo dục: học trực tuyến trong đại dịch covid-19

Students' awareness of digital transformation in education: online learning during the covid-19 pandemic

Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội)

2021

5A

170-176

2354-1075

Nghiên cứu được thực hiện nhằm đánh giá nhận thức của sinh viên về chuyển đổi số trong giáo dục trên các khía cạnh: tầm quan trọng và nội dung của chuyển đổi số trong giáo dục: học trực tuyến; những thuận lợi và khó khăn của việc tham gia học trực tuyến trong đại dịch covid-19. Phương pháp khảo sát định lượng trực tuyến đã được áp dụng trong nghiên cứu này. Mẫu nghiên cứu gồm 356 đối tượng là học sinh, sinh viên trên địa bàn Hà Nội và được chọn theo phương pháp chọn mẫu ngẫu nhiên. Kết quả của nghiên cứu này cho thấy học sinh ở Hà Nội có mức độ nhận thức tốt về chuyển đổi kỹ thuật số trong giáo dục, cụ thể là về học trực tuyến trong đại dịch covid-19. Có những thuận lợi và khó khăn nhất định mà sinh viên gặp phải khi tham gia học trực tuyến, và sự khác biệt giữa đánh giá của sinh viên sư phạm và sinh viên ngoài sư phạm, giữa sinh viên năm 1 và sinh viên năm 2 hoặc năm 3.

This study is conducted to assess students' awareness of digital transformation in education in the following aspects: the importance and content of digital transformation in education: online learning; advantages and disadvantages of participating in online learning during the covid-19 pandemic. The online quantitative survey method has been applied in this study. The research sample includes 356 students who are students in Hanoi and was selected by random sampling method. Results of this study show that students in Hanoi have a good level of awareness of digital transformation in education, specifically about online learning during the covid-19 pandemic. There are certain advantages and disadvantages that students face when participating in online learning, and a difference between the assessment of pedagogical students and non-pedagogical students, among the 1st year students and the 2nd or 3rd year students.

TTKHCNQG, CVv 157

  • [1] Michał Bączek, Michalina Zagańczyk-Bączek, Monika Szpringer, Andrzej Jaroszyński, and Beata Wożakowska-Kapłon, (2020), Students’ perception of online learning during the COVID-19 pandemic: A survey study of Polish medical students.,Medicine (Baltimore) Published online 2021 Feb 19.
  • [2] Sakshi Agarwal & Jaya Shankar Kaushik, (2020), Student’s Perception of Online Learning during COVID Pandemic,,The Indian Journal of Pediatrics vol. 87, pp. 554.
  • [3] Bui Quang Dung, Nguyen Thi Hoai Phuong, Truong Thi Xuan Nhi, (2021), Some difficulties of students when studying online in the context of the covid-19 pandemic,,https://csdlkhoahoc.hueuni.edu.vn/ (in Vietnamese).
  • [4] Le Thi Mai Hoa, (2021), Teaching online to cope with the Covid-19 pandemic,,https://tuyengiao.vn/khoa-giao/giao-duc/day-hoc-truc-tuyen-de-ung-pho-voi-dich-covid19-135538 (in Vietnamese).
  • [5] Siti Safura, (2021), Students’ Perception of Online Learning During Covid-19: An Evidence f-rom University of Muhammadiyah Banda Aceh, Indonesia,,International Journal of Research in STEM Education (IJRSE), ISSN 2721-2904 (online), Volume 3, Number 1,
  • [6] Antonius Setyawan Nur Agung; Monika Widyastuti Surtikanti; OP, C-harito A. Quinones, (2020), Students’ Perception of Online Learning during COVID-19 Pandemic: A Case Study on the English Students of STKIP Pamane Talino.,Soshum: Journal Sosial dan Humaniora, Vol. 10, No. 2, ISSN 2088-2262, pp. 225-235.
  • [7] Phan Thi Ngoc Thanh, Nguyen Ngoc Thong, Nguyen Thi Phuong Thao, (2020), Feelings of students when experiencing fully online learning during the prevention of the Covid-19 pandemic,,Science Journal of the Open University of Ho Chi Minh City,Vol. 15 (4), pp. 18-28 (in Vietnamese).
  • [8] Helena Santos, João Batista, Rui Pedro Marques, (2019), Digital transformation in higher education: the use of communication technologies by students.,Procedia Computer Science, Vol. 164, pp. 123-130.
  • [9] Bozanta, A, (2017), The Effects of Social Media Use on Collaborative Learning: A Case of Turkey.,Turkish Online J. Distance Educ, January, pp. 96-111.
  • [10] Comi, S., G. Argentin, M. Gui, F. Origo, and L. Pagani, (2017), Is it the Way They Use it? Teachers, ICT and Student Achievement.,Econ. Educ. Rev, Vol. 56, pp. 24-39.
  • [11] Youssef, A. Ben, and M. Dahmani, (2008), The impact of ICT on student performance in higher education: Direct effects.,Indirect Effects and Organisational Change. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, Vol. 5 (1), pp. 45-56.