Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
14.35.18; 14.35.21
Khoa học giáo dục
Nguyễn La Soa, Trương Thanh Hằng, Phạm Thế An(1)
Đánh giá năng lực giảng viên kế toán để thực hiện đào tạo theo IFRS trong các trường đại học ở Việt Nam
Assessing accounting lecturer's competency for performance of IFRS training in universities in Vietnam
Kinh tế & Phát triển
2017
245
96-104
1859-0012
TTKHCNQG, CTv60
- [1] Pham & Cộng sự (2011), Do jure convergence between Vietnamese and international accounting standards,AFAANZ Conference 2011, Darwin, Australia
- [2] Nguyễn Đình Thọ (2013), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh: Thiết kế và thực hiện,Nhà Xuất Bản Lao Động Xã Hội
- [3] Li (2010), Does Mandatory Adoption of IFRS in the European Uni-on Reduce the Cost of Equity Capital?,The Accounting Review
- [4] Lê Quân & Nguyễn Quốc Khánh (2012), Đánh giá năng lực Giám đốc điều hành doanh nghiệp nhỏ vừa theo mô hình ASK,Tạp chí Khoa học ĐHQGHN
- [5] IFRS Foundation (2016), The Global Financial Reporting Language,http://www.ifrs.org/-/media/f-the-world/documents/the-global-financial-reporting-language-may-2016.pdf
-
[6] Harrow, A. (1972), A Taxonomy of Psychomotor Domain: A Guide for Developing Behavioral Objects,
- [7] Dubois & William Rothwell (2004), Competency-Based or a Traditional Approach to Training?,ProQuest Education Journals
- [8] Deaconu, A. (2011), Principles and Rules-based Accounting Debate: Implications for an Emergent Country,The Journal of the Faculty of Economics
- [9] Dave, R. H. (1975), Developing and Writing Behavioral Objectives,Tucson, Arizona: Educational Innovators Press
- [10] Ahmed A. Bakarman (2005), Attitude, Skills, and Knowledge (ASK) - A New Model for Design Education,http://dx.doi.org/10.24908/pceea.v0i0 3894
