Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,187,814
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14

Khoa học giáo dục

Phát triển bền vững trong trường đại học thông qua Phong cách lãnh đạo và quản lý sự thay đổi

Tạp chí Kinh tế và Dự báo

2023

12

75-78

0866-7120

Nghiên cứu này tập trung vào phân tích và tìm hiểu phong cách lãnh đạo và quản lý sự thay đổi được áp dụng trong trường đại học nhằm thúc đẩy sự phát triển bền vững. Bằng phương pháp nghiên cứu định tính kết hợp phỏng vấn chuyên gia, kết quả cho thấy, Phong cách lãnh đạo chuyển đổi, tham gia và quản lý sự thay đổi đóng vai trò quan trọng trong việc thúc đẩy phát triển bền vững trong các trường đại học. Trên cơ sở phân tích, nghiên cứu đề xuất một số hàm ý giúp các trường đại học có thể vượt qua những thách thức khi sắp xếp các mục tiêu và đạt được tiến bộ hướng tới một tương lai bền vững hơn.

TTKHCNQG, CVv 39

  • [1] Watson. D., Ryan, c., and McHugh. M (2019), Greening the ivory tower: A review of educational research on sustainability in post-secondary education.,Journal of Cleaner Production.
  • [2] (2015), Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development, United Nations,
  • [3] (2019), Education for Sustainable Development Goals: Learning Objectives.,United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
  • [4] Sterling, s., Dawson. J., Warwick, p., and Scott, w. (2019), Sustainability leadership education: Pedagogies for achieving the Sustainable Development Goals.,Journal of Management Education.
  • [5] Scott, G. M.. Gough. A., and Kirkegaard, J. A. (2018), Conceptualising the role of universities in sustainable development.,Journal of Cleaner Production.
  • [6] Ricky w Griffin., and Gregory Moorhead (2014), Organizational Behavior: Managing People and Organizations, Cengage Learning.,
  • [7] Omerzel. D. G.. Knez-Riedl. J., Konecnik Ruzzier, M., and Potocnik. D. (2016), Leadership and change management for sustainable development in higher education institutions.,Journal of Cleaner Production.
  • [8] Northouse. p. G. (2018), Leadership: Theory and practice (8th ed.).,
  • [9] Lozano, R.. Lukman, R.. Lozano. F. J., and Huisingh, D. (2013), Declarations forsustainability in higher education: Becoming better leaders, through addressing the university system.,Journal of Cleaner Production.
  • [10] Kruglianskas, I., and Moraes, L. F. R. (2017), Change management for sustainability in universities: A framework for action.,Journal of Cleaner Production.
  • [11] Khatib. F. N. (2020), Leadership in Higher Education and its Contribution to Achieving Sustainable Development Goals (SDGs).,Journal of Studies in Social Sciences.
  • [12] Hartmann, M.. Reams, M., and Ferguson. M. (2015), Engaging stakeholders for sustainable development: A qualitative study of university sustainability initiatives.,Journal of Cleaner Production.
  • [13] Hartley, J., and Benington, J. (2010), Leadership for sustainable development.,Journal of Business Ethics.
  • [14] Chen. Y.. and Chen, H. (2020), Leading universities towards sustainable development: An empirical study on the Chinese mainland.,Sustainability'.
  • [15] Buchbinder, s. B., and Shanks, N. H. (2012), Change management practices in healthcare: What we know and what we don't know. .,Journal of Healthcare Management.
  • [16] Biech, E. (2015), The Art and Science of Change Management.,
  • [17] Abdullah. A. N. (2019), Leadership and change management for sustainable development in universities.,Journal of Cleaner Production.