



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Kinh doanh và quản lý
Nguyễn Đình Toàn(1), Hoàng Ngọc Vinh Hạnh, Hoàng Tuấn Dũng
Ảnh hưởng của sự bảo chứng của người nổi tiếng đến ý định mua của giới trẻ Việt Nam: nghiên cứu trường hợp thương hiệu điện thoại di động OPPO
The Effects of Celebrity Endorsement on Purchase Intention of Vietnamese Youth: The Case of Oppo Smartphone Brand
Tạp chí Khoa học Thương mại
2022
162
103-116
1859-3666
This study was conducted to investigate the celebrity endorsement’s factors affecting the purchase intention of Vietnamese youth towards OPPO smartphone brand. A survey was conducted with the samples of 518 respondents, Structural Equation modeling (SEM) was used to test the study hypotheses. The findings indicate that (1) Informational content, (2) Interaction, and (3) Expertise have a significant positive effect on purchase intention of Vietnamese youth towards smartphone. Meanwhile, Familiarity and Attractiveness have a significant negative effect on purchase intention of Vietnamese youth towards smartphone. The study also provides some important implications for brand managers in the use of celebrities.
TTKHCNQG, CVv 286