



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Ammone Phomphiban, Nguyễn Danh Nam(1)
Quy trình mô hình hóa trong dạy học đại số ở trường trung học phổ thông nước Cộng hòa Dân chủ nhân dân Lào
Modeling process in teaching algebraic in Lao people’s democratic republic schools
Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
2019
16
62-69
1859-2171
TTKHCNQG, CTv 178
- [1] V. Tran (2009), Using mathematisation to enhance students’ quantitative literacy at high schools” (In Vietnamese),Journal of Education Science, no. 43, pp. 23-26
- [2] D. N. Nguyen (2016), Modeling method in teaching mathematics at schools (In Vietnamese),
- [3] D. N. Nguyen (2015), Modeling process in teaching and learning mathematics” (In Vietnamese),VNU Journal of Science: Education Research, Vol. 31, No. 3, pp. 01-10
- [4] G. Stillman (2010), Implementing applications and modelling in secondary school: Issues for teaching and learning, in mathematical applications and modelling,Association of Mathematics Educators, World Scientific, pp. 300-322
- [5] G. Kaiser (2007), Modelling and modelling competencies in school,Mathematical modelling (ICTMA 12): Education, engineering and economics, pp.110-119
- [6] D. E. Hamson, (2001), Guide to mathematical modeling,Palgrave
- [7] W. Blum, et al (2007), Modelling and applications in mathematics education,Springer