Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,051,002
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

06.75.39

Kinh tế và kinh doanh

Trần Phạm Huyền Trang, Nguyễn Thị Thảo, Nguyễn Thị Huệ(1)

Các yếu tố ảnh hưởng đến ý định sử dụng dịch vụ ngân hàng điện tử của khách hàng cá nhân tại thành phố Đà Nẵng

Factors affecting retail customer's intention of using electronic banking services in Da Nang City

Khoa học Tài chính Kế toán

2024

8

35-42

2354-0958

Nghiên cứu này nhằm xác định các yếu tố có ảnh hưởng đáng kể đến ý định sử dụng vụ ngân hàng điện tử của khách hàng cá nhân tại thành phố Đà Nẵng. Thông tin từ kết quả nghiên cứu sẽ giúp ích cho các ngân hàng điện tử đến các khách hàng cá nhân tại thị trường Đà Nẵng trong việc tìm cách phát triển lượng khách hàng sử dụng các dịch vụ này.

This study aims at verifying factors affecting retail customer's intention of using electronic banking services in DaNang City. The findings of this study should be helpful for commercial banks to enlarge the quantity of retail customer using electronic banking in Da Nang. The results show that there are 6 factors affecting the intention of using electronic banking services, including: perceived risk, fee and charge, awareness of service, usefulness, legal elements, recommendation of social groups. In which, perceived risk, fee and charge have negative effects while other left factors have positive effects on customer's intention of using electronic banking services in Da Nang City.

TTKHCNQG, CVv457

  • [1] Shariq Mohammed (2013), Factors Affecting E-Banking Usage in India: An Empirical Analysis,Economic Insights – Trends and Challenges
  • [2] Nguyễn Duy Thanh, Cao Hào Thi (2011), Đề xuất mô hình chấp nhận và sử dụng ngân hàng điện tử ở Việt Nam,Tạp chí phát triển KH&CN
  • [3] Natasha Mehmood, et al. (2014), The Factors Effecting E-banking Usage in Pakistan,Journal of Management Information System and E-commerce
  • [4] Mahmud Rahman, et al. (2015), An empirical investigation into the factors affecting usage of online banking,International Journal of Economics, Commerce and Management
  • [5] Hà Nam Khánh Giao, Võ Văn Linh (2015), Các yếu tố ảnh hưởng đến sự chấp nhận sử dụng dịch vụ ngân hàng điện tử tại tỉnh Quảng Ngãi,Tạp chí Ngân hàng
  • [6] Fatima Mazhar, et al. (2014), An Investigation of Factors Affecting Usage and Adoption of Internet & Mobile Banking In Pakistan,International Journal of Accounting and Financial Reporting
  • [7] Dineshwar Ranhidhony, Ashvin Ramjee (2010), Factors influencing the use of internet banking in Mauritius,The 9th International Conference on e-Business (INCEB2010)