



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Kỹ thuật cơ khí tàu thuỷ
Vũ Ngọc Bích, Đỗ Hùng Chiến(1)
Phân tích tối ưu kết cấu cầu dẫn cho tàu khách hai thân
Optimal bridge deck structures analysis of catamaran passenger ferry
Tạp chí khoa học công nghệ giao thông vận tải
2018
30
31-36
1859-2724
TTKHCNQG, CVv 391
- [1] ZbigniewSekulski (2010), “Multi-objective topology and size optimization of high-speed vehicle-passenger catamaran structure by genetic algorithm”,Volume 23, Issue 4, Pages 405-433.
- [2] ZbigniewSekulski (2009), Least-weight topology and size optimization of high speed vehicle-passenger catamaran structure by genetic algorithm,Marine Structures Volume 22, Issue 4, Pages 691-711
- [3] Vũ Quốc Anh (2006), Tính kết cấu bằng phần mềm Ansys,
- [4] ANSYS Inc (2013), “ANSYS Mechanical APDL Basic Analysis Guide”,
- [5] Owen F.Hughes and Jeom Kee Paik (2010), “Ship Structural Analysis and Design”,SNAME
- [6] DnV (1996), “Strength Analysis of Hull Structure of High Speed and Light Craft”,
- [7] Mohamed Shama (2013), Buckling of Ship Strutures,Springer
- [8] Alaa Mansour, Donald Liu (2008), “Strength of Ships and Ocean Structures”,SNAME
- [9] Trần Công Nghị (2009), “Sức bền tàu thủy”,ĐHQG Tp.HCM