Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,101,000
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.85

Khoa học giáo dục

Nguyễn Thị Trúc Minh, Trần Thụy Hoàng Yến, Trần Mạnh Cường(1)

Vận dụng phương pháp dạy học vi mô trong quá trình rèn luyện nghiệp vụ nhằm hình thành và phát triển năng lực sư phạm cho sinh viên ngành giáo dục tiểu học

Applying micro -teaching method to professional training course to form and develop pedagogic competence for students of elementary pedagogy

Khoa học và Công nghệ (Đại học Thái Nguyên)

2015

3/1

133-138

1859-2171

Micro-teaching is considered as a students-centered teaching method. The Micro-teaching method is appropriate in the initial training for pedagogic students to understand separate skiIls, form the component competences of the teaching profession. In this study, the authors apply micro-teaching method to professional training course to form and develop pedagogic competence for students of elementary pedagogy so that they are able to become qualified teachers to meet the current requirements of educational reform.

TTKHCNQG, CTv 178