



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Tâm lý học chuyên ngành
Trần Hà Thu, Trương Thị Khánh Hà(1)
Trí tuệ cảm xúc và chất lượng các mối quan hệ của thiếu niên
Tâm lý học
2018
12
3-17
1859-0098
TTKHCNQG, CVv 211
- [1] Paulo N. Lopes; Salovey Peter; Cote Stephane; Beers Michael (2005), Emotion regulation and the quality of social interaction.,Emotion. 5 (1). 113 - 118
- [2] Paulo N. Lopes; Marc A. Brackett; John B. Nezlek; Astrid Schutz; Ina Sellin; Peter Salovey (2004), Emotional intelligence and social interaction.,Society for Personality and Social Psychology. 30 (8). 1.018 - 1.034.
- [3] Paulo N. Lopes.; Salovey P.; Straus R. (2003), Emotional Intelligence, personality, and the perceived quality of social relationships.,Personality and Individual Differences. 35. 641 - 658.
- [4] Mayer J.D.; Caraso D.R.; Salovey P.; Sluyter D. (1999), What is emotion intelligence.,Emotional development and emotional intelligence: Educational implications. New York: Basis Books. 3-31.
- [5] Trương Thị Khánh Hà; Nguyễn Thị Thủy Vân (2015), Trí tuệ cảm xúc và các mối quan hệ.,Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội: Khoa học Xã hội và Nhân văn. 31(1). 20-28.
- [6] Furman W.; Buhrmester D. (1985), Children's perception of the personal relationships in their social networks.,Developmental Psychology. 21 (6). 1.016 - 1.0
- [7] Bar-On R.; James D.A. Parker. (2000), Bar-On emotional quotient inventory: Youth version.,Multi-Heath System Inc.
- [8] Anne Marie Vorbach; Sharon L. Foster (2003), The relationship between emotional competence and social competence in early adolescence.,Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development (70th Anniversary, Tampa, FL, April). 24-27.