



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Xã hội học nói chung
Lê Thanh Hà(1), Đỗ Quang Giám, Trần Quang Trung
Ước lượng khả năng chấp nhận giá thịt lợn an toàn của người tiêu dùng trên địa bàn huyện Gia Lâm
Khoa học nông nghiệp Việt Nam
2021
09
1229-1240
2588-1299
TTKHCNQG, CTv 169
- [1] Zhang H., Wang J. & Martin W. (2018), Factors affecting households’ meat purchase and future meat consumption changes in China: A demand system approach,Journal of Ethnic Foods. 5(1): 24-32
- [2] Zhang C., Bai J., & Wahl T.I. (2012), Consumers’ willingness to pay for traceable pork, milk, and cooking oil in Nanjing, China,Food Control, 27(1): 21-28.
- [3] Yu H., Neal J.A. & Sirsat S.A. (2018), Consumers’ food safety risk perceptions and willingness to pay for fresh-cut produce with lower risk of foodborne illness.,Food Control. 86: 83-89.
- [4] Vu L (2009), Estimation of food demand f-rom household survey data in Vietnam. Development and Policies Research Center (DEPOCEN), Vietnam.,12: 1-25 Retrieved f-rom http://www.depocenwp.org/upload/pubs/VuHoang Linh/Estimation%20of%20Food%20Demand%20f rom%20Household%20Survey%20Data%20in%20 Vietnam_DEPOCENWP.pdf on April 16, 2021.
- [5] Truy cập từ https://laodongthudo.vn/nam-2019-kinh-te-huyengia-lam-on-dinh-va-phat-trien-100833.html, ngày 16/4/2021. (2020), Báo cáo kinh tế xã hội huyện Gia Lâm.,
- [6] Thi Nguyen H., Nguyen Q.C., Kabango A.N. & Pham T. (2019), Vietnamese consumers’ willingness to pay for safe pork in Hanoi,Journal of International Food & Agribusiness Marketing. 31(4): 378-399.
- [7] Senyolo G.M., Wale E. & Ortmann G.F. (2014), Consumers’ Willingness-To-Pay for underutilized vegetable crops: The case of African leafy vegetables in South Africa,Journal of Human Ecology. 47(3): 219-227.
- [8] (2010), Luật số: 55/2010/QH12 - Luật an toàn thực phẩm,
- [9] Phạm Thị Thu Hà (2018), Hành vi tiêu dùng thực phẩm an toàn (Nghiên cứu tại khu đô thị Đặng Xá và khu đô thị Ecopark).,Luận văn Thạc sỹ. Học viện Khoa học xã hội.
- [10] Nguyễn Văn Chung, Lê Thị Hoa Sen, Nguyễn Tiến Dũng, Lê Chí Hùng Cường, Hoàng Dũng Hà, Trần Thị Thanh Tâm (2017), Khả năng tiếp cận thịt lợn an toàn của người tiêu dùng trên địa bàn thành phố Huế,Hue University Journal of Science: Agriculture and Rural Development. 126(3B): 53-62
- [11] Merlino V.M., Brun F., Versino A. & Blanc S. (2020), Milk packaging innovation: Consumer perception and willingness to pay,AIMS Agric Food. 5: 307-326.
- [12] Haghjou M., Hayati B., Pishbahar E., Mohammad R.R. & Dashti G. (2013), Factors affecting consumers’potential willingness to pay for organic food productions in iran: Case study of tabriz,J. Agr. Sci. Tech. 15: 191-202.
- [13] Fleșeriu C., Cosm S.A. & Bocăneț V (2020), Values and Planned Behaviour of the Romanian Organic Food Consumer.,Sustainability. 12(5): 2-21.
- [14] Figuié M., Bricas N., Thanh V.P.N., Truyen N.D. & de l’Alimentation E.S.E (2004), Hanoi consumers’ point of view regarding food safety risks: An approach in terms of social representation.,Vietnam Social Sciences. 3(101): 63-72.
- [15] Fiebig D.G., Keane M.P., Louviere J. & Wasi N. (2010), The generalized multinomial logit model: Accounting for scale and coefficient heterogeneity.,Marketing Science. 29(3): 393-421.
- [16] Đỗ Thị Mỹ Hạnh, Đỗ Thị Tuyết Mai, Trần Trọng Nam, & Nguyễn Trọng Tuynh. (2015), Các yếu tố ảnh hưởng tới mức sẵn lòng chi trả của người tiêu dùng đối với sản phẩm rau an toàn: Nghiên cứu tình huống trên địa bàn huyện Gia Lâm và quận Long Biên, Hà Nội.,Tạp chí Khoa học và Phát triển. 13(5): 841-849
- [17] Cranfield J.A. & Magnusson E. (2003), Canadian consumer’s willingness-to-pay for pesticide free food products: An ordered probit analysis.,International Food and Agribusiness Management Review. 6(4): 14-30.
- [18] Bozoglu M., Bilgic A., Huang C.L., Florkowski W.J. & Topuz B.K. (2019), Urban households’ willingness to pay for milk safety in Samsun and Trabzon provinces of Turkey.,British Food Journal. 121(10): 2379-2395
- [19] Basha M.B. & Lal D. (2019), Indian consumers’ attitudes towards purchasing organically produced foods: An empirical study,Journal of Cleaner Production. 215: 99-111.
- [20] Anselmsson J., Bondesson N. & Johansson U. (2014), Brand image and customers’ willingness to pay a price premium for food brands,Journal of Product and Brand Management. 23(2): 90-102.
- [21] Aila F.O. & Oima D. (2013), Relationship between Bio security principles and consumer attitudes.,9(22): 266-276.