Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  23,409,184
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..

Nguyễn Văn Đệ, Lương Thanh Tân, Phan Trọng Nam, Danh Trung, Võ Phượng Vy, Nguyễn Văn Đệ(1)

Bàn về năng lực nghiên cứu khoa học của giảng viên ở các trường/khoa sư phạm đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông 2018

Discussion on research capability of teachers in pedagogical universities/faculties to meet the requirements of the new general education curriculum 2018

Khoa học (Đại học Đồng Tháp)

2021

6

3-7

0866-7675

Đổi mới chương trình giáo dục phổ thông 2018 đã tác động đến đội ngũ giảng viên ở trường/khoa sư phạm, trong đó vấn đề phát triển năng lực nghiên cứu khoa học của giảng viên là rất cần thiết trong bối cảnh đổi mới chương trình giáo dục phổ thông 2018. Bài viết nêu ra tính cấp thiết và những tố chất cần có của người giảng viên trong hoạt động nghiên cứu khoa học. Trên cơ sở đó, đề xuất định hướng nâng cao năng lực nghiên cứu khoa học cho giảng viên ở các trường/khoa sư phạm, đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông 2018.

The new general education curriculum 2018 has had impact on the teaching professionals in pedagogical universities/faculties; and the development of teachers’ research capability is absolutely vital in the reform context. The article outlines the significance and essential qualities of teachers in scientific research activities. On that basis, strategies to enhance research capability for teachers in pedagogical universities/faculties are suggested to meet the requirements of the new general education curriculum issued in 2018.

TTKHCNQG, CVv 392

  • [1] Vu Ngoc Hai (2007), Building a modern and quality Vietnamese education,2nd Proceedings of VUN in Hai Phong Private University
  • [2] Vu Ngoc Hai (2006), Universities’s independence and social responsibility,Journal of Educational Science, (9)
  • [3] Vu Duc Thu (2006), Discussion on school administrators with building a team of "exemplary teachers",Journal of Today’s Teaching and Learning, (5)
  • [4] Nguyen Van De and Phan Trong Nam (2015), Improving the scientific research capacity of teachers in high schools and vocational schools, meeting the requirements of educational innovation,Vietnam Journal of Education, 371(1), 5-7
  • [5] Nguyen Thi Thanh Huyen and Nguyen Thi Man (2011), Competence and necessary skills of teachers to meet the current requirements of general education practice,Vietnam Journal of Education, (9)
  • [6] (2013), Resolution No. 29-NQ/TW dated November 4, 2013 on fundamental and comprehensive innovation in education, serving industrialization and modernization in a socialist-oriented market economy during international integration,