Lọc theo danh mục
liên kết website
Lượt truy cập
- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Tâm lý học chuyên ngành
Huỳnh Đình Lệ Thu, Nguyễn Thị Minh Thư, Hà Nam Khánh Giao(1)
Các nhân tố ảnh hưởng đến ý định mua thực phẩm hữu cơ của người tiêu dùng tại thành phố Long Xuyên
Factors influencing consumers' intention of buying organic food in Long Xuyen city
Khoa học Đại học Đồng Tháp
2021
1
71-84
0866-7675
TTKHCNQG, CVv 392
- [1] Vermeir, I., Verbeke, W. (2006), Sustainable food consumption: exploring the consumer ‘attitude-behavioural intention’ gap.,Journal of Agricultural and Environmental Ethics, 19 (2), 169-194.
- [2] Trịnh Thùy Anh (2014), Các yếu tố ảnh hưởng đến quyết định mua thực phẩm hữu cơ của khách hàng trên địa bàn thành phố Hồ Chí Minh.,Khoa học thương mại, 68, 36-42.
- [3] Thu Lưu (2019), Phòng, chống ngộ độc thực phẩm cuối năm. Thời nay.,Truy cập từ https://nhandan.com.vn/baothoinay/ baothoinay-xahoi/baothoinay-xahoi-vande/ item/42575602-phong-chong-ngo-doc-thucpham-cuoi-nam.html
- [4] Teng, C.C., Wang, Y.M. (2015), Decisional factors driving organic food consumption.,British Food Journal, 117 (3), 1068-1081
- [5] Švecová, J., Odehnalová, P. (2019), The determinants of consumer behaviour of students f-rom Brno when purchasing organic food.,Review of Economic Perspectives - Národohospodářský obzor, 19 (1). 49-64.
- [6] Steenkamp, J-BEM., Van, Trijp HCM (1991), The use of LISREL in validating marketing constructs.,International Journal of Research in Marketing, 8(4), 283-299
- [7] Secapramana, L.V.H., Katargo, A.L.G. (2019), Antecedents aff ecting organic food purchase intentions.,The International Journal of Organizational Innovation, 12 (2), 140-150.
- [8] Secapramana, L.V.H., Katargo, A.L.G. (2019), Antecedents aff ecting organic food purchase intentions.,The International Journal of Organizational Innovation, 12 (2), 140-150.
- [9] O’Fallon, M.J., Gursoy, D., Swanger, N. (2007), To buy or not to buy: impact of labelling on purchasing intentions of genetically modifi ed foods.,International Journal of Hospitality Management, 26 (1), 117-130
- [10] Nguyễn Kim Nam (2015), Ý định tiêu dùng thực phẩm hữu cơ của người tiêu dùng trẻ: vai trò của niềm tin.,Tạp chí Khoa học và Công nghệ Đại học Đà Nẵng, 8 (93), 104-108.
- [11] Lê Thị Thùy Dung. (2017), Các nhân tố tác động đến ý định mua thực phẩm hữu cơ của người tiêu dùng tại thành phố Đà Nẵng.,Truy cập từ Truy cập từ https://123doc.net//document/4826071-cacnhan-to-tac-dong-den-y-dinh-mua-thuc-phamhuu-co-cua-nguoi-tieu-dung-tai-thanh-pho-danang.htm
- [12] Kramer, R.M. (1999), Trust and distrust in organizations: emerging perspectives, enduring questions.,Annual Review of Psychology, 50 (1), 569-598.
- [13] Kim, H.Y., Chung, J.E. (2011), Consumer purchase intention for organic personal care products.,Journal of Consumer Marketing, 28 (1), 40-47.
- [14] Kim, D.J., Ferrin, D.L., Rao, H.R. (2008), A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: the role of trust, perceived risk, and their antecedents.,Decision Support Systems, 44 (2), 544-564.
- [15] Hughner, R.S., McDonagh, P., Prothero, A., Shultz, C.J., Stanton, J. (2007), Who are organic food consumers? A complication and review of why people purchase organic food.,Journal of Consumer Behaviour, 6 (2-3), 94-110
- [16] Howard, J.A., Shay, R.P., Green, C.A. (1988), Measuring the eff ect of marketing information on buying intentions.,Journal of Services Marketing, 2 (4), 27-35.
- [17] Hoàng Thị Bảo Thoa, Hoàng Lê Kiên, Nguyễn Thu Uyên, Nguyễn Thị Uyên. (2019), Các nhân tố ảnh hưởng đến ý định tiêu dùng thực phẩm hữu cơ của người tiêu dùng ở Hà Nội.,VNU Journal of Science: Economics and Business, 35 (3), 79-90.
- [18] Hồ Thị Diệp Quỳnh Châu. (2015), Các yếu tố ảnh hưởng đến ý định mua thực phẩm hữu cơ của người tiêu dùng tại TP.HCM.,Truy cập từ https:// xemtailieu.com/tai-lieu/cac-yeu-to-anh-huongden-y-dinh-mua-thuc-pham-huu-co-cua-nguoitieu-dung-tai-tp-hcm-406187.html
- [19] Hart, P., Saunders, C. (1997), Power and trust: critical factors in the adoption and use of electronic data interchange.,Organization Science, 8 (1), 23-42.
- [20] Hà Nam Khánh Giao; Bùi Nhất Vương. (2019), Giáo trình Cao học Phương pháp Nghiên cứu Khoa học trong Kinh doanh- Cập nhật SmartPLS.,
- [21] Gracia, A., Magistris, T.D. (2008), The demand for organic foods in the South of Italy: A discrete choice model.,Food Policy, 33, 386-396.
- [22] Gefen, D. (2004), What makes an ERP implementation relationship worthwhile: linking trust mechanisms and ERP usefulness.,Journal of Management Information Systems, 21 (1), 263-288
- [23] Fishbein, M., and Ajzen, I. (1975), Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research.,Reading, MA: Addison-Wesley.
- [24] Eff endi, I., Ginting, P., Lubis, A.N., Fachruddin, K.A. (2015), Analysis of Consumer Behavior of Organic Food in North Sumatra Province, Indonesia.,Journal of Business and Management, 4 (1), 44-58.
- [25] Demeritt, L. (2002), All Things Organic 2002: A Look at the Organic Consumer.,The Hartman Group, Bellevue, WA.
- [26] Ánh Nguyên (2018), Mô hình rau an toàn ở TP. Long Xuyên. Báo An Giang online.,Truy cập từ https://baoangiang.com.vn/ mo-hinh-rau-an-toan-o-tp-long-xuyen-a234359. html.
- [27] Ajzen, I., Fishbein, M. (1980), Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior.,Prentice Hall, Englewood Cliff s, NJ.
- [28] Ajzen, I. (2002), Perceived Behavioral Control, SelfEffi cacy, Locus of Control, and the Theory of Planned Behavior.,Journal ofApplied Social Psycholog, 32 (4), 665-683.
- [29] Ajzen, I. (1991), The Theory of Planned Behavior.,Organizational behavior and human decision processes, 50, 179-211.
- [30] Ajzen, I. (1989), Attitudes structure and behavior. In Breckler, S.J. and Greenwald, A.G. (Eds), Attitudes Structure and Function,Springer. New York, NY, 241-274.
- [31] Agarwal, P. (2019), Theory of Reasoned Action and Organic Food Buying in India.,Srusti Management Review, 7 (2), 28-37
