



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Nguyễn Danh Nam(1), Trương Hoàng Vinh, Nguyễn Văn Hồng
Tổ chức dạy học mô hình hóa chủ đề “nguyên hàm - tích phân” (giải tích 12) ở trung học phổ thông
Organization of teaching and learning to model the topic "primitive - integral" (calculus 12) in high school
Tạp chí Giáo dục
2022
2
17-22
2354-0753
TTKHCNQG, CVv 216
- [1] Van den Heuvel-Panhuizen, M. (2003), The didactical use of models in realistic mathematics education: an example f-rom a longitudinal trajectory on percentage,Educational Studies in Mathematics, 54, 9-35.
- [2] Treffers, A., Beishuizen, M (1999), Realistic mathematics education in the Netherlands.,In Thompson I. (Ed.) Issues in teaching numeracy in primary schools, Buckingham: Open University Press
- [3] Streefland, L (1991), Fraction in realistic mathematics education, a paradigm of development research,Dordrect: Kluwer Academic Publisher
- [4] Nguyễn Danh Nam (2015), Quy trình mô hình hóa trong dạy học Toán ở trường phổ thông,Tạp chí Khoa học, Đại học Quốc gia Hà Nội, 3, 01-10.
- [5] Muller, E., & Burkhardt, H. (2006), Applications and modeling for mathematics - Overview. In W. Blum, P.L. Galbraith, H-W. Henn, & M. Niss (Eds.).,Modelling and applications in mathematics education: The 14th ICMI study (pp. 267-274). New York: Springer
- [6] Lê Thị Hải Châu (2014), Mô hình hóa trong dạy học khái niệm đạo hàm,Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, 65, 05-18.
- [7] Gravemeijer, K. P. E., Terwel, J. (2000), Hans Freudenthal a mathematician on didactics and curriculum theory,Journal of Curriculum Studies, 32(6), 777-796.
- [8] Freudenthal, H. (1991), Revisiting mathematics education,China Lectures. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers
- [9] (2018), Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ GD-ĐT).,
- [10] Blum, W., Niss, M. (1991), Applied Mathematical Problem Solving, Modelling, Applications, and Links to Other Subjects - State Trends and Issues in Mathematics Instruction.,Educational Studies in Mathematics, 22, 37-68.
- [11] Blum, W., Leiss, D. (2006), How do students and teachers deal with mathematical modelling problems? The example “Sugarloaf”. In Haines, C. Galbraith P., Blum, W. and Khan, S. (2006),Mathematical modelling (ICTMA 12): Education, engineering and economics (pp. 222-231).