Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,262,697
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.35.22

Khoa học giáo dục

Nguyễn Mai Linh, Trần Hoàng Phương(1)

Nghiên cứu sơ bộ về lỗi sai trật tự trong cụm danh từ tiếng Anh của sinh viên Trường Đại học Công nghệ Thông tin và Truyền thông, Đại học Thái Nguyên

Word order errors in Vietnamese - speaking EFL learners' English noun phrases: A initial study

Khoa học và Công nghệ (Đại học Thái Nguyên)

2015

3/2

31-36

1859-2171

Every learner who starts learning a new language makes mistakes or errors. Those errors play an important role in understanding the process of language acquisition and in language teaching. Error Analysis, a branch of Applied Linguistics, has bloomed since the sixties of the 20th century and greatly contributed to language study and teaching. Researchers in the field have classified different categories of errors as well as identified a variety of error sources. The purpose of this study was to initially investigate word order error of English noun phrases resulted from interlingual transfer among Vietnamese students at elementary level and its teaching implications. A preliminary observation showed that this error occurred at a high frequency in learner's written text and caused by the difference in Vietnamese and English noun phrase structures. Some types of exercises are recommended to help students to be aware of such difference and train students to overcome that error.

TTKHCNQG, CTv 178