Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  29,794,689
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.25

Khoa học giáo dục

Đoàn Nguyệt Linh, Đặng Hoàng Sang(1)

Sử dụng văn học dân gian trong dạy học lịch sử Việt Nam ở trường trung học phổ thông

Using folklore for teaching and learning Vietnamese history in upper secondary schools

Tạp chí Giáo dục

2013

308

49-51

0866-7476

Due to the nation's history, both literature and folklore have ability to trasmit history content very good. It is not only a valuable as history documents, but also reflect the nature of each specific hictory events. In this article, the authors would like to present using folklore for teaching and learning Vietnamese history in high school, the authors applied research in the history program at 10th grade in order to contribute to improving the quality of teaching and learning history in high school.

TTKHCNQG, CVv 216