Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  22,581,123
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

06.35.35

Kinh tế và kinh doanh

Nguyễn Thị Thanh Vâng, Huỳnh Thị Ngọc Diệp(1)

Phân tích các yếu tố quyết định kích cỡ tập chọn trong tiêu dùng cá nhân tại thành phố Nha Trang

The analysis on the determinants of consideration set size in fish consumption in Nha Trang

Khoa học Công nghệ Thủy sản

2014

4

191-196

1859-2252

Consideration set size is an important factor deciding consumer's choice. This study explores the determinants of consumer's choice through consideration set size. Six factors are expected to affect consideration set size including perceived quality, perceived price, knowledge, convenience orientation, perceived convenience and variety seeking. Structural equation modeling is applied to analyze data sample of 400 consumers in Nha Trang. The statistical testing confirms the reliability and validity of all constructs and measurement model can be representative for data. Five variables except perceived convenience are found to be significantly affects consideration set size. Perceived price is the most important factor. The results imply important policies for Vietnamese seafood companies to compete in domestic market.

TTKHCNQG, CVv 400