Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,128,584
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.15.99

Khoa học giáo dục

Nguyễn Huỳnh Lâm, Nguyễn Văn Dũng(1)

Một công cụ mới trong đánh giá năng lực dụng học

A new tool in evaluating pragmatic competence

Ngôn ngữ & Đời sống

2015

7

59-66

0868-3409

,

This paper proposes that with modification, DCT could be used as a test of intercultural communicative and pragmatic competence. Traditional tools gave a sociocultural context and ask respondents to provide a speech act appopriate for the given situation. This tool (R-DCT) gives the researcher or evaluator an idea of the pramalinguistic repertoire of the respondents, allowing them to make indirectt assumption aboutrespondents' sociopramatic knowledge or sociolinguistic competence. The author propose R-DCT as tools to assess intercultural communicative competence and pragmatic competence.

TTKHCNQG, CTv75