



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Khoa học giáo dục học nói chung, bao gồm cả đào tạo, sư phạm học, lý luận giáo dục,..
Xây dựng nội dung số, vận dụng trong thiết kế sách giáo khoa điện tử cho học sinh tiểu học
Creating digital content and applying in e-textbooks for primary school students
Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam
2022
5
26-31
2615-8957
TTKHCNQG, CVv 489
- [1] Spencer, R., Comeau, E., Matchett, B., Biderman, M., Doria, N., Joy, P., & Numer, M, (2020), Interactive E-texts and students: A scoping Review,Canadian Journal of Education, 43(1), 259-287.
- [2] Nguyen, N. G. (2016), Nghiên cứu, thiết kế và sử dụng sách giáo khoa điện tử trong dạy học phép biến hình trên mặt phẳng,,Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục
- [3] (2018), E-learning content design standards based on interactive digital concepts maps in the light of meaningful and constructivist learning theory,Journal of Technology and Science Education JOTSE - Online ISSN: 2013-6374 - Print ISSN: 2014-5349.
- [4] Hwang, G. J., Tu, N. T., & Wang, X. M (2018), Creating Interactive E-Books through Learning by Design: The Impacts of Guided PeerFeedback on Students’ Learning Achievements and Project Outcomes in Science Courses,Journal of Educational Technology & Society, 21(1), 25-36
- [5] Huang, Y.H., Wu, P. H, & Chiang, H. C (2018), Effects of Problem-Solving Strategy Based Interactive E-Book on Measurement Concepts,International Conference on Innovative Technologies and Learning, 06, 453-462. https://doi.org/10.1007/978-3-319-99737-7_48
- [6] Hasan, M, F., Suyatna, A., & Suana, W (2018), Development of Interactive E-book on Energy Resources to Enhance Student’s Critical Thinking Ability,Journal of Education and Teacher Training, 3(2), 109-121. https://doi.org/10.24042/tadris.v3i2.3114.
- [7] Felvégi, E., & Kathryn, I. M (2013), Ebooks and Literacy in K-12 Schools,Computers in the Schools, 29, 40–52, https://doi.org/10.1080/07380569.2012.651421
- [8] (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông,
- [9] Chi, J., Lee, J., Kim, N., Choi, J., & Park, S (2020), Secure and reliable blockchain-based eBook transaction system for self-published eBook trading,PLoS ONE, 15(2): e0228418. https://doi. org/10.1371/journal. pone.0228418.
- [10] Asthana, P., Hazela, B (2020), Applications of Machine Learning in Improving Learning Environment,In: Tanwar S., Tyagi S., Kumar N. (eds) Multimedia Big Data Computing for IoT Applications, Intelligent Systems Reference Library, vol 163. Springer, Singapore