Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  22,187,950
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

Kỹ thuật giao thông vận tải

Nguyễn Hồng Ngân, Lương Văn Tới, Nguyễn Thanh Hải(1)

Giải pháp truyền động cho hệ thống cáp kéo thuyền trong khu du lịch sinh thái nước nổi

Drive unit solution for town boat ride system in the ecological tourism

Tạp chí khoa học công nghệ giao thông vận tải

2018

29

25-31

1859-2724

Dựa trên yêu cầu chế tạo một hệ thống cáp kéo thuyền trong khu du lịch sinh thái nước nổi, bài báo sẽ trình bày một số giải pháp cũng như những cơ sở lý thuyết và thực nghiệm cho các hệ thống truyền động cáp kéo có chu tuyến cáp lớn (đến hàng km), từ cơ sở đó sẽ xây dựng một phương án cho hệ thống cáp kéo để ứng dụng cho khu du lịch sinh thái nước nổi. Phương án dùng dẫn động cân bằng với bộ truyền vi sai cho phép cân bằng moment trên hai bánh dẫn động giảm khả năng cáp bị trượt và mòn của bộ phận công tác khi làm việc với lực kéo lớn sẽ được trình bày trong bài báo này.

Based on the requirement for the fabrication of a town cable boat system in ecotourism, the paper presents a number of solutions as well as theoretical and empirical bases for towed cable traction systems which has a long cable way (up to kilometers). From that bases, an option for cable systems that be used for floating water ecotourism has developed. A balanced drive with differential transmission helps the torque to balance on two wheels. This will reduces slip and wear on the working parts when they work with large traction.

TTKHCNQG, CVv 391

  • [1] (), TCVN 4244: 2005, Thiết bị nâng – Thiết kế, chế tạo và kiểm tra kỹ thuật,
  • [2] Trương Quốc Thành – Phạm Quang Dũng (2004), Máy và thiết bị nâng,Khoa học & Kỹ thuật
  • [3] Hadler, J.B. (1966), The Prediction of Power Performance on Planing Craft,Transactions of the Society of Naval Architects and Marine Engineers (SNAME), Vol.74
  • [4] Caponnetto, M., Soding, H., Azcueta, R. (2003), Motion Simulations for Planing Boats in Waves,Ship Technology Research, Schiffstechnik, Vol.50, No.4, October
  • [5] Nowacki, H, and Ferriero, L.D. (), Historical Roots of the Theory of Hydrostatic Stability of Ships,Proceedings of the 8th International Conference the Stability of Ships and Ocean Vehicles, STAB 2003, Escuela Tecnica Superior de Ingenieros Navales, September 2003.
  • [6] Şimşek, C (2016), Basic principles of self-righting craft and design requirements,Istanbul Technical University, Faculty of Naval Architecture and Ocean Engineering, Graduation Project
  • [7] Birmingham, R. (2004), Design for Stability and for Instability – Finding the Right Balance for Small Craft,The international HISWA Symposium on yacht design and yacht construction
  • [8] A. и. дукельский (1966), подвесные канатные дороги и кабельные краны,машиностроение. москва
  • [9] (2016), Transactions RINA, Vol 158, Part B1,International Journal of Small Craft Technology
  • [10] Hadler, J.B. (1966), The Prediction of Power Performance on Planing Craft,Transactions of the Society of Naval Architects and Marine Engineers (SNAME), Vol.74
  • [11] Rosen, A. (2004), Direct Calculations of Loads and Responses for Planing Craft in Waves,To be submitted for publication
  • [12] Savander, B.R., Scorpio, S.M., Taylor, R.K. (2002), Steady Hydrodynamic Analysis of Planing Surfaces,Journal of Ship Research, Vol.46, No.4