



- Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam
Chế tạo máy nói chung
Pham Trong Hoa, Nguyen Thiet Lap, Ngo Ich Long, Nguyen Van Kuu, Nguyễn Văn Kựu(1)
Mô phỏng số ảnh hưởng của thông số kết cấu đến phân bố áp suất thủy tĩnh và áp suất thủy động của màng dầu bôi trơn trong bơm bánh răng ăn khớp trong
Numerical analysis of effect of geometric parameters on hybrid pressure distribution in internal gear motor and pump
Tạp chí Khoa học Kỹ thuật Thủy lợi & Môi trường
2019
Đặc biệt
180-185
1859-3941
TTKHCNQG, CVt 64
- [1] Pham, T.H.; Müller, L.; Weber, J. (2018), Dynamically loaded the ring gear in the internal gear motor/pump: Mobility of solution,Journal of Mechanical Science and Technology.
- [2] Helene, M.; Arghir, M.; Frene, J. (2003), Numerical Three-Dimensional Pressure Patterns in a Recess of a Turbulent and Compressible Hybrid Journal Bearing,Journal of Tribology, 125, p301-308
- [3] Rana, N.K.; Gautam, S.S. (2016), Performance c-haracteristics of constant flow valve compensated conical multirecess hybrid journal bearing under micropolar lubrication,Int. J. Design Engineering
- [4] Vijay, K.D.; Satish, C.; Pandey, K.N. (2013), Analysis of Hybrid (Hydrodynamic/ Hydrostatic) Journal Bearing,Advanced Materials Research, 650, p385-390
- [5] Xiu, S.C.; Xiu, P.B.; Gao, S.Q. (2009), Simulation of Temperature Field of Oil Film in Super-high Speed Hybrid Journal Bearing Based on FLUENT,Advanced Materials Research, p296-300
- [6] Trong Hoa Pham (2019), Hybrid method to analysis the dynamic behavior of the ring gear for the internal gear motors and pumps,Journal of Mechanical Science and Technology, 33, p602-612
- [7] B. J. Hamrock; S. R. Schmid (2004), Fundamental of Fluid Film Lubrication Second Edition,Marcel Dekker Inc, New York, USA.