Lọc theo danh mục
  • Năm xuất bản
    Xem thêm
  • Lĩnh vực
liên kết website
Lượt truy cập
 Lượt truy cập :  30,178,093
  • Công bố khoa học và công nghệ Việt Nam

14.01

Khoa học giáo dục

Văn Ngọc Thành, Hoàng Thị Nga, Lê Thị Như Trang(1)

Chủ quyền lãnh thổ trong sách giao khoa lịch sử cộng hòa liên bang Đức - một vài suy nghĩ cho việc đổi mới sách giáo khoa Việt Nam sau năm 2015

Territorial sovereignty in history textbooks of the Federal Republic of Germany suggestions to textbook reform in Vietnam after 2015

Nghiên cứu Lịch sử

2015

6

75-81

0866-7497

,

Given a reexamination of sovereignty issues in history textbooks in Germany both in content and form of presentation, the article .seeks to provide suggestions as references for .the compilation of textbooks in Vietnam after 2015. It may include: 1/ For instance issues of sovereignty in the framework programme and its application to all history textbooks after 20 I 5; 2/ Necessary to find ways to express rich contents of territorial sovereignty and to point out dimensional views and comments on assessment of historical events; 3/ Contents on sovereignty both on land and at sea should be presented fully, authentically and objectively; 4/ In the long term, Vietnam can cooperate with other Southeast Asian countries in a common publication on history, including contents of sovereignty and territory.

TTKHCNQG, CVv250