Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.559427

TS Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh

Cơ quan/đơn vị công tác: Công ty trách nhiệm hữu hạn Đại Học RMIT Việt Nam

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

A measure to gauge psychological pain: Assessing convergent construct validity and internal consistency of the Psychache Scale in the Cambodian context

Panha Pich, Elena Lesley, Quynh-Anh Ngoc Nguyen, Craig Hogson-Smith, Sokha Sieng
SSM – Mental Health, 6, 100345 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[2]

Smartphone use, nomophobia, and academic achievement in Vietnamese high school students

Nguyen, Tuan Vinh, Nguyen, Ngoc Quynh-Anh*, Ngoc Nguyen, Uyen Le
Computers in Human Behavior Reports - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[3]

Effect of E-leadership on employees’ outcomes in the higher education sector during COVID-19 and beyond: A case study from Vietnam

Greeni Maheshwari, Steven Clarke, Quynh-Anh N Nguyen, Robert McClelland, Manjiri Kunte
Educational Management Administration & Leadership - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[4]

The role of loneliness and self-control to the association between nomophobia and depression symptoms among Vietnamese high school students

Be Thi Ngoc Nguyen, Ngoc Phuong Hong Nguyen, Long Minh Dau, Quynh-Anh Ngoc Nguyen, Uyen Thi Thanh Le
ASEAN Journal of Psychiatry, 24(5), 10-20 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[5]

Nature disaster prevention literacy education among Vietnamese high school students

Bay Dinh Vu, Hien Thi Nguyen, Hong-Van Thi Dinh, Quynh-Anh Ngoc Nguyen, Xuan Van Ha
Education Sciences, 13, 262-279 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[6]

Teaching well-being for adolescents in school settings: A literature review

Quynh-Anh Ngoc Nguyen
The 1st Happy Schools International Symposium “Can happiness skills be learned?”, Hue City, Vietnam - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[7]

The Happy Schools project in Thua Thien Hue Province: Impact evaluation

Tu-Anh Tran, Phuoc Cat Tuong Nguyen, Hong-Van Thi Dinh, Quynh-Anh Ngoc Nguyen
The 1st Happy Schools International Symposium “Can happiness skills be learned?”, Hue City, Vietnam. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[8]

Gratitude education for children’s happiness – Literature review from evidence-based studies (Giáo dục lòng biết ơn vì hạnh phúc của trẻ em – Nhìn từ một số nghiên cứu thực chứng trên thế giới)

Phuoc Cat Tuong Nguyen, Tu-Anh Thi Tran, Hong-Van Thi Dinh, Tuan-Vinh Nguyen, Quynh-Anh Thi Nguyen, Quynh-Anh Ngoc Nguyen
The 1st Happy Schools International Symposium “Can happiness skills be learned?”, Hue City, Vietnam, 363-372 - Năm xuất bản: ; ISSN/ISBN:
[9]

Tác động của giáo dục có sự hỗ trợ của động vật đối với năng lực cảm xúc - xã hội của học sinh phát triển điển hình: Một tổng quan hệ thống

Phuoc Cat Tuong Nguyen, Tu-Anh Thi Tran, Hong-Van Thi Dinh, Tuan-Vinh Nguyen, Quynh-Anh Thi Nguyen, Quynh-Anh Ngoc Nguyen
The 1st Happy Schools International Symposium “Can happiness skills be learned?”, Hue City, Vietnam, 373-385 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[10]

The validation of the 10-item Connor-Davidson Resilience Scale and its correlation to emotional intelligence and life satisfaction among Vietnamese late adolescents

Quynh-Anh Ngoc Nguyen & Hong-Van Thi Dinh
Journal of Indian Association for Child and Adolescent Mental Health, 18(3), 226-234 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[11]

Is nature-relatedness associated with better mental health? An exploratory study on Vietnamese university students

Cat-Tuong Phuoc Nguyen, Quynh-Anh Ngoc Nguyen
Journal of American College Health, 1-8 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[12]

Emotional Intelligence and mental health among Hue University students

Anh Nguyen
Hue University Journal of Science: Social Sciences and Humanities - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[13]

Nature-relatedness – An exploratory study of Hue University’s students

Tuong Nguyen, Quynh-Anh Nguyen, Thuy Thanh Mai
Scientific Journal-Hue University of Education, 2(58), 167-177 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[14]

Prevalence of mental health problems among adolescents in Vietnam: Literature review from English publications

Quynh-Anh Ngoc Nguyen
HNUE Journal of Sciences-Social Sciences, 66(2), 184-194 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[15]

Emotional intelligence and mental health problems among adolescents in Vietnam: A school-based survey

Quynh-Anh Nguyen, Thach Tran, Tu-Anh Tran, Jane Fisher
Journal of Indian Association for Child and Adolescent Mental Health, 17(4), 134-151 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[16]

Suicidal ideation among adolescents in Central Vietnam

Quynh-Anh Nguyen, Thach Tran, Tu-Anh Tran, Jane Fisher
Global Journal of Guidance and Counseling in Schools: Current perspectives, 12(1), 100-120 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[17]

Emotional intelligence of Hue University students

Nguyen Ngoc Quynh Anh
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 11(2), 35-43 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[18]

Learning for professional development among high school teachers: The impact from learning environment

Hong Van Thi Dinh, Quynh Anh Ngoc Nguyen, Hung Thanh Nguyen
UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 11(2), 124-132 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[19]

Phong cách làm cha mẹ và các vấn đề sức khỏe tâm thần của vị thành niên Việt Nam

Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
Hội thảo Châu Á về Tâm lý học và Khoa học hành vi (ACP 2018) tại Kobe, Nhật Bản - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[20]

Lòng trắc ẩn, khả năng phục hồi và khả năng ứng phó của vị thành niên Hong Kong, Nigeria, và Vietnam

Yen, W., Bada, B. V., Nguyen, Quynh-Anh Nguyen
Hội nghị về Nghiên cứu học thuật (ARTS) tại Montreal, Canada - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[21]

Trí tuệ cảm xúc của trẻ vị thành niên Việt Nam

Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
Hội thảo quốc tế về Đánh giá và Thống kê lần thứ 11 (ITC 2018) tại Montreal, Canada - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[22]

Thích ứng thang đo Trí tuệ Cảm xúc dành cho trẻ vị thành niên ở Việt Nam (TEIQue-ASF)

Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
Hội thảo Quốc tế về Tâm lý học Ứng dụng lần thứ 21 (ICAP 2018) tại Montreal, Canada - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[23]

Tỉ lệ rối loạn tâm thần ở trẻ vị thành niên Việt Nam: Tổng quan từ một số công bố tiếng Anh

Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
HNUE Tạp chí Khoa học Xã hội Đại học Quốc Gia Hà Nội, số 66 (2), tr. 184-194. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[24]

Kết nối thiên nhiên: Nghiên cứu khám phá trên sinh viên Đại học Huế

Nguyễn Phước Cát Tường, Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
Tạp chí khoa học Đại học Sư phạm Huế, Số 2(58). - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[25]

Mối quan hệ giữa kết nối thiên nhiên và sức khỏe tâm thần ở thanh niên-sinh viên: Tổng quan từ một số nghiên cứu nước ngoài

Nguyễn Phước Cát Tường, Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
HNUE Journal of Science, Educational Sciences, Vol 65 (4C), 172-185. - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[26]

Mental health among Vietnamese urban late adolescents: The association of parenting styles

La, T, Dinh, V., Phan, H., Do, H., Nguyen, P., Nguyen, Q-A
Health Psychology Open, Vol 7(2), 1-9 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[27]

Self-compassion and well-being among Vietnamese adolescents

Nguyen Phuoc Cat Tuong, Nguyen Q-Anh
International Journal of Psychology and Psychological Therapy, 2020, 20, 3, 327-341 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[28]

Lòng biết ơn và sự an lạc của trẻ vị thành niên: góc nhìn từ tâm lý học tích cực

Nguyễn Phước Cát Tường, Trần Thị Tú Anh, Đinh Thị Hồng Vân, Nguyễn Tuấn Vĩnh, Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh, Nguyễn Thị Quỳnh Anh
Tạp chí Tâm lý học, Số 10(259), 26-42 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[29]

Perceived Parenting Styles and Emotional Intelligence among Adolescents in Vietnam

Quynh-Anh N Nguyen, Thach Tran, Tu-Anh Tran, Jane Fisher
The Family Journal: Counseling and Therapy for Couples and Families, - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[30]

The association of Self-compassion, resilience and coping in relation to psychological well-being among youth: A cross-cultural study of Hong Kong, Nigeria and Vietnam

Yen, W., Bada, B. V., Nguyen, Quynh-Anh N
Applied Psychology around the World, Volume 1(1), p.24-32 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[31]

Thực trạng hoạt động tham vấn học đường ở các trường trung học

Vũ Đình Bảy, Đinh Thị Hồng Vân, Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
Tạp chí Khoa học Quản lý Giáo dục, Trường Cán bộ QLGD TP Hồ Chí Minh, số 4(24). - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[32]

Mô hình tham vấn học đường trong trường trung học

Đinh Thị Hồng Vân – Vũ Đình Bảy (đồng chủ biên), Nguyễn Thị Quỳnh Anh, Nguyễn Ngọc Quỳnh An
NXB Đại học Huế - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[33]

The application of psychological measurements for research purposes: a systematic review of mental health problems among adolescents in Vietnam

Anh Nguyen
Testing International, Volume 39, June 2018, p. 7-12 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[34]

Action research in Vietnamese schools as a tool for teacher professional development

Huy Nguyen, Quynh-Anh Nguyen, Dieu Bui
International Research in Education, Volume 6(2), p. 15-25. - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[35]

Đặc trưng tính cách thanh niên Huế trong bối cảnh hội nhập

Phùng Đình Mẫn, Trần Thị Tú Anh, Nguyễn Phước Cát Tường, Đinh Thị Hồng Vân, Đậu Minh Long, Nguyễn Ngọc Quỳnh Anh
Nhà xuất bản Đại học Huế - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN: