Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.813505

PGS. TS Ngô Viết Liêm

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh, Bộ Giáo dục và đào tạo

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Brand Experience, Customer Equity and Brand Loyalty

Cuong Hung Pham, Oanh Dinh Yen Nguyen, Liem Viet Ngo, Nguyen Phong Nguyen
ANZMAC 2018, Adelaide, Australia - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[2]

Empathy, Mindfulness and Extra-role Behaviors

Thi Nguyet Que Nguyen, Liem Viet Ngo, Jiraporn Surachartkumtonkun
ANZMAC 2018, Adelaide, Australia - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[3]

Horizontal brand and vertical line extensions: the role of fit and directionality in creating long-term shareholder value

Kim, D., Bucic, T., Ngo, L.V., Sinha, A.
2018 Theory and Practice in Marketing Conference, May 16 to 18, 2018, UCLA, Los Angeles, CA. - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[4]

Emotional responses to corporate crisis

Lee J, Nguyen O, Ngo L, Tran Q
The World Conference on Business and Management 2018, Jeju, Korea - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[5]

Decipehering successful new product launch: finding balance between design form and function, and consumer innovativeness

T Bucic, O Gill, L Ngo.
2018 Global Marketing Conference at Tokyo, Japan - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[6]

Does humour travel? Advertising practices and audience effects in the United States and People’s Republic of China

Gregory, Gary, Crawford, Heather, Lu, Lu & Ngo, Liem
Presented at The International Advertising and Branding Conference in Wuxi, China. http://busi.jiangnan.edu.cn/Meeting.htm - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[7]

Determining Effective Communication Strategies for Service Offshoring Decisions

Lu, Lu, Gregory, Gary & Ngo, Liem
Presented at AMA Global Marketing SIG Special Conference in Santorini, Greece. https://www.amaglobalsig.org/upcoming-sig-conferences - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[8]

Pride & Prejudice: How an Individual’s Hubris Makes Them Say Bad Things about Your Brand

Septianto, Felix, Northey, Gavin, Chiew, Tung Moi, Andonopoulos, Vicki and Ngo, Liem Viet
North America - Association for Consumer Research Conference, October 17 - 20, 2019, Atlanta, USA - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[9]

The Role of Marketing in Technology-Enabled Markets, TPM - Theory + Practice in Marketing

Rajendra Srivastava, Ashish Sinha, Namwoon Kim, Liem Viet Ngo
Columbia Business School from May 16 - 18, 2019, New York, USA - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[10]

Developing social innovation alliances: An empirical study

Nguyen Phong Nguyen, Liem Viet Ngo, Ngoc Luu, Dong Mai Tran, Cuong Hung Pham
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[11]

Linking empathy to customer satisfaction: Mechanism and conditions

Nam The Tran, Thi Nguyet Que Nguyen, Liem Viet Ngo, Widya Paramita, Cuong Hung Pham
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[12]

Attribution emotions and negative word-of-mouth in a crisis

Oanh Dinh Yen Nguyen, Liem Viet Ngo, Jenny Lee
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[13]

Pride & prejudice: The influence of hubristic pride on negative word-of-mouth following a service failure

Gavin Northey, Felix Septianto, Eleen (Tung Moi) Chiew, Liem Viet Ngo.
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand, The Overall Best Paper for the Conference, Best Paper in Services Marketing Track - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[14]

Which deal goes viral? The effect of persuasion heuristics on word-of-mouth toward promotional deals

Nguyen Oanh, Ngo Liem, Bucic Tania
Proceeding of the European Marketing Academy, 49th, (62804) - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[15]

Seeing Trees or Forests: When and How Creativity is Enhanced.

Trinh Thuy Anh, Liem Viet Ngo, Pham Ngoc Quynh Giao, Nguyen Thi Thanh Huyen, Le Thi Hue Linh, Dao Tran Hoang Quan
Proceeding of The 1st International Conference: Resilience by Technology and Design, December 8 - 11, 2022, HCMC, Vietnam - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[16]

A Cross-National Comparison of Patient Perception of Immigrant Versus Native-Born Doctors

Gary Gregory, Lu Lu, Ngo Liem, Shawn Thelen
AMA Global Marketing SIG 2022 Conference, May 31 - June 3, 2022, Crete, Greece - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[17]

Feelings of Personal Relative Deprivation Inhibit Sustainable Consumption

Crystal Oanh Nguyen, Liem Viet Ngo, Tania Bucic, Harmen Oppewal
ANZMAC 2022, Perth, Australia, The Overall Best Paper for the Conference, Best Paper in Consumer Behaviour Track - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[18]

Value synergy and value asymmetry in relationship marketing programs

Luu, N., Ngo, L. V., & Cadeaux, J.
Industrial Marketing Management, 68, 165–176 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[19]

Cross-functional knowledge sharing, coordination and firm performance: The role of cross-functional competition

Nguyen, N. P., Ngo, L. V., Bucic, T., & Phong, N. D.
Industrial Marketing Management, 71, 123–134 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[20]

Power, resource dependencies and capabilities in intercultural B2B relationships

Malik, A., Ngo, L. V., & Kingshott, R. P.
The Journal of Services Marketing, 32(5), 629–642 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[21]

Governance mechanisms and total relationship value: the interaction effect of information sharing

Luu, N., Cadeaux, J., & Ngo, L. V.
The Journal of Business & Industrial Marketing, 33(5), 717–729 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[22]

When nothing is what it seems: A digital marketing research agenda

de Ruyter, K., Keeling, D. I., & Ngo, L. V.
Australasian Marketing Journal, 26(3), 199–203 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[23]

Developing e-commerce marketing capabilities and efficiencies for enhanced performance in business-to-business export ventures

Gregory, G. D., Ngo, L. V., & Karavdic, M.
Industrial Marketing Management, 78, 146–157 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[24]

Entrepreneurial orientation and social ties in transitional economies

Luu, N., & Ngo, L. V.
Long Range Planning, 52(1), 103–116 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[25]

Realising the value of knowledge resources and capabilities: An empirical study

Nguyen, T. N. Q., Ngo, L. V., Northey, G., & Siaw, C. A.
Journal of Knowledge Management, 23(2), 374–395 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[26]

Turning brand credibility into positive word-of-mouth: integrating the signaling and social identity perspectives

An, J., Do, D. K. X., Ngo, L. V., & Quan, T. H. M.
The Journal of Brand Management, 26(2), 157–175 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[27]

Customer advocates with a generous heart

An, J., Ngo, L. V., Chylinski, M., & Tran, Q.
The Journal of Services Marketing, 33(2), 192–205 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[28]

Effective sense-and-respond strategies: Mediating roles of exploratory and exploitative innovation

Ngo, L. V., Bucic, T., Sinha, A., & Lu, V. N.
Journal of Business Research, 94, 154–161 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[29]

When do-good meets empathy and mindfulness

Nguyen, T. N. Q., Ngo, L. V., & Surachartkumtonkun, J.
Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 22–29 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[30]

Does humour travel? Advertising practices and audience effects in the United States and People’s Republic of China

Gregory, G. D., Crawford, H. J., Lu L., & Ngo, V. L.
International Journal of Advertising, 38(7), 957–978. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[31]

Branding for non-profits: Explaining new donor decision-making in the charity sector

Gregory, G., Ngo, V. L., & Miller, R.
The Journal of Product & Brand Management, 29(5), 583–600 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[32]

Converting internal brand knowledge into employee performance

Ngo, L. V., Nguyen, N. P., Huynh, K. T., Gregory, G., & Pham, H. C.
The Journal of Product & Brand Management, 29(3), 273–287 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[33]

It takes two to tango: The role of customer empathy and resources to improve the efficacy of frontline employee empathy

Ngo, L. V., Nguyen, T. N. Q., Tran, N. T., & Paramita, W.
Journal of Retailing and Consumer Services, 56, 102141 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[34]

Transforming social capital into performance via entrepreneurial orientation

Nguyen, L. T., An, J., Ngo, L. V., & Le, N. H.
Australasian Marketing Journal, 28(4), 209–217 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[35]

Service offshoring fit from consumers’ perspective

Lu, L., Gregory, G., & Ngo, V. L.
Australasian Marketing Journal, 28(2), 100–109 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[36]

Mindfulness and job performance: Does creativity matter?

Ngo, L. V., Nguyen, N. P., Lee, J., & Andonopoulos, V.
Australasian Marketing Journal, 28(3), 117–123 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[37]

The Devil might wear Prada, but Narcissus wears counterfeit Gucci! How social adjustive functions influence counterfeit luxury purchases

Ngo, L. V., Northey, G., Tran, Q., & Septianto, F.
Journal of Retailing and Consumer Services, 52, 101671 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[38]

Not all experiential consumers are created equals: The interplay of customer equity drivers on brand loyalty

Pham, H. C., Nguyen, O. D. Y., Ngo, L. V., & Nguyen, N. P.
European Journal of Marketing, 54(9), 2257–2286 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[39]

Hubristic pride & prejudice: The effects of hubristic pride on negative word-of-mouth

Septianto, F., Northey, G., Chiew, T. M., & Ngo, L. V.
International Journal of Research in Marketing, 37(3), 621–643 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[40]

Brand experience and consumers' social interactive engagement with brand page: An integrated-marketing perspective

Paramita, W., Nhu, H. B. C., Ngo, L. V., Tran, Q. H. M., & Gregory, G.
Journal of Retailing and Consumer Services, 62, 102611 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[41]

Professionals’ interpersonal communications style: Does it matter in building client psychological comfort?

Roongruansee, R., Patterson, P., & Ngo, L. V.
The Journal of Services Marketing, 36(3), 379–397 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[42]

Managing customer uncertainty in making service offshoring decisions

Lu, L., Gregory, G., Ngo, L. V., Bagozzi, R.
Journal of Service Research, 24(4), 500–519 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[43]

Understanding the role of brand salience in brand choice decisions in the charity sector

Ngo, L. V., Gregory, G., Miller, R., & Lu, L.
Australasian Marketing Journal, 30(3), 258-270 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[44]

Impacts of crisis emotions on negative word-of-mouth and behavioural intention: Evidence from a milk crisis

Nguyen, O. D. Y., Lee, J. J., Ngo, L. V., & Quan, T. H. M.
Journal of Product & Brand Management, 31(4), 536-550 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[45]

Motivation in organisational online knowledge sharing

Nguyen, M., Ngo, L.V., Gregory, G.
Journal of Knowledge Management, 26(1), 102-125 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[46]

Turning lurkers into innovation agents: An interactionist perspective of self-determinant theory

Nguyen, T. M., Ngo, L. V., & Paramita, W.
Journal of Business Research, 141, 822-835 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[47]

Transcending boundaries for the Next New Normal

Ngo, L. V.
Australasian Marketing Journal, 30(1), 1-2 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[48]

Re-imagining Marketing Scholarship in the era of the UN Sustainable Development Goals

Voola, R., Carlson, J., Azmat, F., Ngo, L. V., Porter, K., Sinha, A.
Australasian Marketing Journal, 30(2), 97-106 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[49]

Emerging research trends in Marketing: A review of Australasian Marketing Journal

Thaichon, P., Quach, S., & Ngo, L. V.
Australasian Marketing Journal, 30(3), 214-227 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[50]

How brand innovativeness generates positive word of mouth

Pham, H.C., Nguyen-Le, X. D., Ngo, L. V., & Nguyen, N. P.
Australasian Marketing Journal, OnlineFirst - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[51]

A collision of strategic orientations: Entrepreneurial orientation and customer relationship orientation in a collectivist cultural context

Ngo, L. V., Shinkle, G. A., & Patterson, P. G.
Australian Journal of Management, OnlineFirst - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[52]

Less is more! A pathway to consumer's transcendence

Duong, T. T. T., Ngo, L. V., Surachartkumtonkun, J., Tran, M. D., & Northey, G.
Journal of Retailing and Consumer Services, 72, 103294 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[53]

The crisis cloud's silver linings: The effects of hope and gratitude on employee burnout and engagement

Surachartkumtonkun, J., Ngo, L. V., & Shao, W.
Journal of Retailing and Consumer Services, 74, 103421 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[54]

How do crazy rich Asians perceive sustainable luxury? Investigating the determinants of consumers’ willingness to pay a premium price.

Lim, X. J., Cheah, J. H., Ngo, L. V., Chan, K., & Ting, H.
Journal of Retailing and Consumer Services, 75, 103502 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[55]

Disposal-based scarcity: How overstock reduction methods influence consumer brand perceptions and evaluations

Nguyen, O. D. Y., Bucic, T., Ngo, L. V., Oppewal, H.
Journal of the Academy of Marketing Science, accepted 24 July 2023. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[56]

Managing innovation capability and co-creative interaction with customers to achieve superior firm performance

Ngo, L.V. and O'Cass, A.
Advances in Technology and Innovation in Marketing, Rajat Gera (Ed.), pp. 455-463, MacMillan: New Delhi, India - Năm xuất bản: 2009; ISSN/ISBN:
[57]

Achieving competitive advantage via value creation

Ngo, L.V. and O’Cass, A.
Marketing Planning and Strategy, Asia-Pacific Edition, Cengage Learning - Năm xuất bản: 2011; ISSN/ISBN:
[58]

A collision of strategic orientations: Entrepreneurial orientation and customer relationship orientation in a collectivist cultural context

Ngo, L. V., Shinkle, G. A., & Patterson, P. G.
Australian Journal of Management, OnlineFirst - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[59]

A Cross-National Comparison of Patient Perception of Immigrant Versus Native-Born Doctors

Gary Gregory, Lu Lu, Ngo Liem, Shawn Thelen
AMA Global Marketing SIG 2022 Conference, May 31 - June 3, 2022, Crete, Greece - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[60]

Achieving competitive advantage via value creation

Ngo, L.V. and O’Cass, A.
Marketing Planning and Strategy, Asia-Pacific Edition, Cengage Learning - Năm xuất bản: 2011; ISSN/ISBN:
[61]

Attribution emotions and negative word-of-mouth in a crisis

Oanh Dinh Yen Nguyen, Liem Viet Ngo, Jenny Lee
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[62]

Brand experience and consumers' social interactive engagement with brand page: An integrated-marketing perspective

Paramita, W., Nhu, H. B. C., Ngo, L. V., Tran, Q. H. M., & Gregory, G.
Journal of Retailing and Consumer Services, 62, 102611 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[63]

Brand Experience, Customer Equity and Brand Loyalty

Cuong Hung Pham, Oanh Dinh Yen Nguyen, Liem Viet Ngo, Nguyen Phong Nguyen
ANZMAC 2018, Adelaide, Australia - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[64]

Branding for non-profits: Explaining new donor decision-making in the c-harity sector

Gregory, G., Ngo, V. L., & Miller, R.
The Journal of Product & Brand Management, 29(5), 583–600 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[65]

Converting internal brand knowledge into employee performance

Ngo, L. V., Nguyen, N. P., Huynh, K. T., Gregory, G., & Pham, H. C.
The Journal of Product & Brand Management, 29(3), 273–287 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[66]

Cross-functional knowledge sharing, coordination and firm performance: The role of cross-functional competition

Nguyen, N. P., Ngo, L. V., Bucic, T., & Phong, N. D.
Industrial Marketing Management, 71, 123–134 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[67]

Customer advocates with a generous heart

An, J., Ngo, L. V., Chylinski, M., & Tran, Q.
The Journal of Services Marketing, 33(2), 192–205 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[68]

Decipehering successful new product launch: finding balance between design form and function, and consumer innovativeness

T Bucic, O Gill, L Ngo.
2018 Global Marketing Conference at Tokyo, Japan - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[69]

Determining Effective Communication Strategies for Service Offshoring Decisions

Lu, Lu, Gregory, Gary & Ngo, Liem
Presented at AMA Global Marketing SIG Special Conference in Santorini, Greece. https://www.amaglobalsig.org/upcoming-sig-conferences - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[70]

Developing e-commerce marketing capabilities and efficiencies for enhanced performance in business-to-business export ventures

Gregory, G. D., Ngo, L. V., & Karavdic, M.
Industrial Marketing Management, 78, 146–157 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[71]

Developing social innovation alliances: An empirical study

Nguyen Phong Nguyen, Liem Viet Ngo, Ngoc Luu, Dong Mai Tran, Cuong Hung Pham
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[72]

Disposal-based scarcity: How overstock reduction methods influence consumer brand perceptions and evaluations

Nguyen, O. D. Y., Bucic, T., Ngo, L. V., Oppewal, H.
Journal of the Academy of Marketing Science, accepted 24 July 2023. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[73]

Does humour travel? Advertising practices and audience effects in the United States and People’s Republic of China

Gregory, G. D., Crawford, H. J., Lu L., & Ngo, V. L.
International Journal of Advertising, 38(7), 957–978. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[74]

Does humour travel? Advertising practices and audience effects in the United States and People’s Republic of China

Gregory, Gary, Crawford, Heather, Lu, Lu & Ngo, Liem
Presented at The International Advertising and Branding Conference in Wuxi, China. http://busi.jiangnan.edu.cn/Meeting.htm - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[75]

Effective sense-and-respond strategies: Mediating roles of exploratory and exploitative innovation

Ngo, L. V., Bucic, T., Sinha, A., & Lu, V. N.
Journal of Business Research, 94, 154–161 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[76]

Emerging research trends in Marketing: A review of Australasian Marketing Journal

Thaichon, P., Quach, S., & Ngo, L. V.
Australasian Marketing Journal, 30(3), 214-227 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[77]

Emotional responses to corporate crisis

Lee J, Nguyen O, Ngo L, Tran Q
The World Conference on Business and Management 2018, Jeju, Korea - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[78]

Empathy, Mindfulness and Extra-role Behaviors

Thi Nguyet Que Nguyen, Liem Viet Ngo, Jiraporn Surac-hartkumtonkun
ANZMAC 2018, Adelaide, Australia - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[79]

Entrepreneurial orientation and social ties in transitional economies

Luu, N., & Ngo, L. V.
Long Range Planning, 52(1), 103–116 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[80]

Feelings of Personal Relative Deprivation Inhibit Sustainable Consumption

Crystal Oanh Nguyen, Liem Viet Ngo, Tania Bucic, Harmen Oppewal
ANZMAC 2022, Perth, Australia, The Overall Best Paper for the Conference, Best Paper in Consumer Behaviour Track - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[81]

Governance mechanisms and total relationship value: the interaction effect of information sharing

Luu, N., Cadeaux, J., & Ngo, L. V.
The Journal of Business & Industrial Marketing, 33(5), 717–729 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[82]

Horizontal brand and vertical line extensions: the role of fit and directionality in creating long-term shareholder value

Kim, D., Bucic, T., Ngo, L.V., Sinha, A.
2018 Theory and Practice in Marketing Conference, May 16 to 18, 2018, UCLA, Los Angeles, CA. - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[83]

How brand innovativeness generates positive word of mouth

Pham, H.C., Nguyen-Le, X. D., Ngo, L. V., & Nguyen, N. P.
Australasian Marketing Journal, OnlineFirst - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[84]

How do crazy rich Asians perceive sustainable luxury? Investigating the determinants of consumers’ willingness to pay a premium price.

Lim, X. J., Cheah, J. H., Ngo, L. V., Chan, K., & Ting, H.
Journal of Retailing and Consumer Services, 75, 103502 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[85]

Hubristic pride & prejudice: The effects of hubristic pride on negative word-of-mouth

Septianto, F., Northey, G., Chiew, T. M., & Ngo, L. V.
International Journal of Research in Marketing, 37(3), 621–643 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[86]

Impacts of crisis emotions on negative word-of-mouth and behavioural intention: Evidence f-rom a milk crisis

Nguyen, O. D. Y., Lee, J. J., Ngo, L. V., & Quan, T. H. M.
Journal of Product & Brand Management, 31(4), 536-550 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[87]

It takes two to tango: The role of customer empathy and resources to improve the efficacy of frontline employee empathy

Ngo, L. V., Nguyen, T. N. Q., Tran, N. T., & Paramita, W.
Journal of Retailing and Consumer Services, 56, 102141 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[88]

Less is more! A pathway to consumer's transcendence

Duong, T. T. T., Ngo, L. V., Surac-hartkumtonkun, J., Tran, M. D., & Northey, G.
Journal of Retailing and Consumer Services, 72, 103294 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[89]

Linking empathy to customer satisfaction: Mechanism and conditions

Nam The Tran, Thi Nguyet Que Nguyen, Liem Viet Ngo, Widya Paramita, Cuong Hung Pham
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[90]

Managing customer uncertainty in making service offshoring decisions

Lu, L., Gregory, G., Ngo, L. V., Bagozzi, R.
Journal of Service Research, 24(4), 500–519 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[91]

Managing innovation capability and co-creative interaction with customers to achieve superior firm performance

Ngo, L.V. and O'Cass, A.
Advances in Technology and Innovation in Marketing, Rajat Gera (Ed.), pp. 455-463, MacMillan: New Delhi, India - Năm xuất bản: 2009; ISSN/ISBN:
[92]

Mindfulness and job performance: Does creativity matter?

Ngo, L. V., Nguyen, N. P., Lee, J., & Andonopoulos, V.
Australasian Marketing Journal, 28(3), 117–123 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[93]

Motivation in organisational online knowledge sharing

Nguyen, M., Ngo, L.V., Gregory, G.
Journal of Knowledge Management, 26(1), 102-125 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[94]

Not all experiential consumers are cre-ated equals: The interplay of customer equity drivers on brand loyalty

Pham, H. C., Nguyen, O. D. Y., Ngo, L. V., & Nguyen, N. P.
European Journal of Marketing, 54(9), 2257–2286 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[95]

Power, resource dependencies and capabilities in intercultural B2B relationships

Malik, A., Ngo, L. V., & Kingshott, R. P.
The Journal of Services Marketing, 32(5), 629–642 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[96]

Pride & Prejudice: How an Individual’s Hubris Makes Them Say Bad Things about Your Brand

Septianto, Felix, Northey, Gavin, Chiew, Tung Moi, Andonopoulos, Vicki and Ngo, Liem Viet
North America - Association for Consumer Research Conference, October 17 - 20, 2019, Atlanta, USA - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[97]

Pride & prejudice: The influence of hubristic pride on negative word-of-mouth following a service failure

Gavin Northey, Felix Septianto, Eleen (Tung Moi) Chiew, Liem Viet Ngo.
ANZMAC 2019, Wellington, New Zealand, The Overall Best Paper for the Conference, Best Paper in Services Marketing Track - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[98]

Professionals’ interpersonal communications style: Does it matter in building client psychological comfort?

Roongruansee, R., Patterson, P., & Ngo, L. V.
The Journal of Services Marketing, 36(3), 379–397 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[99]

Re-imagining Marketing Scholarship in the era of the UN Sustainable Development Goals

Voola, R., Carlson, J., Azmat, F., Ngo, L. V., Porter, K., Sinha, A.
Australasian Marketing Journal, 30(2), 97-106 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[100]

Realising the value of knowledge resources and capabilities: An empirical study

Nguyen, T. N. Q., Ngo, L. V., Northey, G., & Siaw, C. A.
Journal of Knowledge Management, 23(2), 374–395 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[101]

Seeing Trees or Forests: When and How Creativity is Enhanced.

Trinh Thuy Anh, Liem Viet Ngo, Pham Ngoc Quynh Giao, Nguyen Thi Thanh Huyen, Le Thi Hue Linh, Dao Tran Hoang Quan
Proceeding of The 1st International Conference: Resilience by Technology and Design, December 8 - 11, 2022, HCMC, Vietnam - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[102]

Service offshoring fit f-rom consumers’ perspective

Lu, L., Gregory, G., & Ngo, V. L.
Australasian Marketing Journal, 28(2), 100–109 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[103]

The crisis cloud's silver linings: The effects of hope and gratitude on employee burnout and engagement

Surac-hartkumtonkun, J., Ngo, L. V., & Shao, W.
Journal of Retailing and Consumer Services, 74, 103421 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[104]

The Devil might wear Prada, but Narcissus wears counterfeit Gucci! How social adjustive functions influence counterfeit luxury purchases

Ngo, L. V., Northey, G., Tran, Q., & Septianto, F.
Journal of Retailing and Consumer Services, 52, 101671 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[105]

The Role of Marketing in Technology-Enabled Markets, TPM - Theory + Practice in Marketing

Rajendra Srivastava, Ashish Sinha, Namwoon Kim, Liem Viet Ngo
Columbia Business School f-rom May 16 - 18, 2019, New York, USA - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[106]

Transcending boundaries for the Next New Normal

Ngo, L. V.
Australasian Marketing Journal, 30(1), 1-2 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[107]

Transforming social capital into performance via entrepreneurial orientation

Nguyen, L. T., An, J., Ngo, L. V., & Le, N. H.
Australasian Marketing Journal, 28(4), 209–217 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[108]

Turning brand credibility into positive word-of-mouth: integrating the signaling and social identity perspectives

An, J., Do, D. K. X., Ngo, L. V., & Quan, T. H. M.
The Journal of Brand Management, 26(2), 157–175 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[109]

Turning lurkers into innovation agents: An interactionist perspective of self-determinant theory

Nguyen, T. M., Ngo, L. V., & Paramita, W.
Journal of Business Research, 141, 822-835 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[110]

Understanding the role of brand salience in brand choice decisions in the c-harity sector

Ngo, L. V., Gregory, G., Miller, R., & Lu, L.
Australasian Marketing Journal, 30(3), 258-270 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[111]

Value synergy and value asymmetry in relationship marketing programs

Luu, N., Ngo, L. V., & Cadeaux, J.
Industrial Marketing Management, 68, 165–176 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[112]

When do-good meets empathy and mindfulness

Nguyen, T. N. Q., Ngo, L. V., & Surac-hartkumtonkun, J.
Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 22–29 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[113]

When nothing is what it seems: A digital marketing research agenda

de Ruyter, K., Keeling, D. I., & Ngo, L. V.
Australasian Marketing Journal, 26(3), 199–203 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[114]

Which deal goes viral? The effect of persuasion heuristics on word-of-mouth toward promotional deals

Nguyen Oanh, Ngo Liem, Bucic Tania
Proceeding of the European Marketing Academy, 49th, (62804) - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[1]

Các yếu tố ảnh hưởng đến sự cảm thông của nhân viên đối với sự hài lòng của khách hàng trong lĩnh vực dịch vụ y tế

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quỹ Phát triển Khoa học và Công nghệ Quốc gia
Thời gian thực hiện: 01/11/2017 - 01/05/2020; vai trò: Thành viên
[2]

On the psychology of deprivation: Why do (and don’t) people adopt sustainable consumption?

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường Kinh doanh UNSW Sydney
Thời gian thực hiện: 2020 - 2022; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[3]

On the psychology of deprivation: Why do (and don’t) people adopt sustainable consumption?

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường Kinh doanh UNSW Sydney
Thời gian thực hiện: 2020 - 2022; vai trò: Chủ nhiệm đề tài