Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1484889

TS Nguyễn Văn Thăng Long

Cơ quan/đơn vị công tác: Công ty trách nhiệm hữu hạn Đại học RMIT Việt Nam

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

The impact of Influencer-Endorsed Emotional-Arousal Tiktok Videos on Cancer-related Behavioral Intention

Long Nguyen Van Thang, Diem-Trang Vo, Chi Nguyen, Hue Duong
AMA Summer Academic Conference 2024 (Aug 16-18, 2024), Boston, MA - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[2]

Consumers’ Responses to Corporate Motives: Is Covid-19 A Good CSR Initiative?

Ha Tran, Long Nguyen, Duy Dang-Pham, Huy Pham
Proceedings of the European Marketing Academy Conference (EMAC), May 24, 2022, Budapest, Hungary - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[3]

The Impact of Advertising Content on Social Media Preferences: The Mediating Effect of Perceived Values

Nguyễn Thị Mai Chi, Nguyễn Văn Thăng Long, Nguyen Dang, Nguyen Quynh Mai
Australian and New Zealand Marketing Academy Conference Proceedings. Dunedin: Australian and New Zealand Marketing Academy. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[4]

Integrating Sustainability in Higher Education Curricula: A Transformative Approach towards Marketing Education and Brand Social Responsibility

Donna Cleveland, Nguyen Van Thang Long, Nguyen Thị Mai Chi
ASCILITE 2023. Aotearoa: Australasian Society for Computers in Learning in Tertiary Education. - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[5]

The impact of social media marketing and brand credibility on higher education institutes’ brand equity in emerging countries

Charita Perera, R. Nayak, & Nguyen Van Thang Long
Journal of Marketing Communications, 29 (8), 770 -795. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[6]

Decoding influencer authenticity: the CueSphere model of extrinsic cues.

Nguyen Quynh Mai, Nguyen Van Thang Long, Nguyen Hoang Thuan, Ngo Viet Liem
Journal of Services Marketing, 39(10), 32-51 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[7]

Problem-based learning and the integration of sustainable development goals

Nguyễn Văn Thăng Long, Donna Cleveland, Nguyễn T M Chi, Joyce Corinna
Journal of Work-Applied Management, 16(2), 218-234 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[8]

Engagement in online communities: implications for consumer price perceptions

Nguyen Van Thang Long, Jodie Conduit, Vinh Nhat Lu, Sally Rao Hill
Journal of Strategic Marketing - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[9]

With Whom Do Consumers Interact? Effects of Online Comments and Perceived Similarity on Source Credibility, Content Credibility, and Personal Risk Perception

Duong Trong Hue, Nguyen Van Thang Long, Hong Vu
Journal of Social Marketing - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[10]

Drivers of social media disengagement: a study of young consumers in Vietnam

Nguyen Van Thang Long, Raj Nayak, Jerry Watkins, & Nguyen Ngoc Duy Phuong
Young Consumers - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[11]

Driving enrolment intention through social media engagement: a study of Vietnamese prospective students

Long Nguyen, Vinh Nhat Lu, Jodie Conduit, Thanh Thi Ngoc Tran, and Brett Scholz
Higher Education Research & Development - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[12]

Work integrated learning in international marketing: Student insights

Vinh Nhat Lu,, Brett Scholz, Long T.V. Nguyen
Australasian Marketing Journal - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[13]

Risk perception and COVID-19 preventive behaviors: application of the integrative model of behavioral prediction

H. T. Duong, H. T. Nguyen, S. J. McFarlane and L. T. V. Nguyen
The Social Science Journal - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[14]

Influenced by Anonymous Others: Effects of Online Comments on Risk Perception and Intention to Communicate

Altmetric Research Article Hue Trong Duong,Hong Tien Vu, & Long Thang Van Nguyen
Health Communication - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[15]

Collective empowerment in online communities: conceptualization, scale refinement, and validation

LONG Nguyen, J. Conduit, V. N. Lu and S. Rao Hill
Journal of Marketing Theory and Practice - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[16]

The practice of sustainable fashion of luxury boutique fashion brands in Vietnam: What go right, and what go wrong

Khai T. Nguyen,Phuong Ngoc-Duy Nguyen ,Long Thang Van Nguyen,Rajkishore Nayak,Thang Q. Nguyen
PLOS ONE - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[17]

Social brand engagement and brand positioning for higher educational institutions: an empirical study in Sri Lanka

C. H. Perera, R. Nayak, and L. T. V. Nguyen
Journal of Marketing for Higher Education - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[18]

Sustainable developments and corporate social responsibility in Vietnamese fashion enterprises

R. Nayak, L. Nguyen, T. Nguyen, J. Gaimster, R. Morris, and M. George
Journal of Fashion Marketing and Management - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[19]

Sustainable reuse of fashion waste as flame-retardant mattress filing with ecofriendly chemicals

R. Nayak, S. Houshyar, A. Patnaik, L. T. V. Nguyen, R. A. Shanks, R. Padhye
Journal of Cleaner Production - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[20]

An integrated model of social media brand engagement: an empirical study of the Vietnamese luxury residential property market

Nguyễn Sinh Mỹ, Nguyễn Văn Thăng Long, Phạm Hiệp
Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 36(5), 1270-1295 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[21]

When young customers co-create value of AI-powered branded app: the mediating role of perceived authenticity

Võ Thị Diễm Trang, Nguyễn Văn Thăng Long, Đặng Phạm Thiên Duy, Hoàng Ái Phương
Young Consumers - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[22]

Brand engagement on social media and its impact on brand equity in higher education: integrating the social identity perspective

C. H. Perera, Nguyễn Văn Thăng Long, and R. Nayak
International Journal of Educational Managemen - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[23]

Examining authenticity on digital touchpoint: a thematic and bibliometric review of 15 years' literature

Võ Thị Diễm Trang, Nguyễn Quỳnh Mai, Nguyễn Văn Thăng Long, Nguyễn H Thuận, Đăng Phạm Thiên Duy, Hoàng Ái Phương
Journal of Research in Interactive Marketing - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[24]

To fight or not to fight for gender equality: the practices and challenges for gender presentation in Vietnamese advertising

Võ Thị Diễm Trang, Nguyễn Văn Thăng Long, Trần Thị Ngọc Thanh and R. Nayak
Media Asia - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[25]

Employee engagement in brand value co-creation: An empirical study of Vietnamese boutique hotels

Long Thang Van Nguyen, Phuong Ngoc Duy Nguyen, Thang Quyet Nguyen, Khai The Nguyen
Journal of Hospitality and Tourism Management - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[26]

Before Omicron’s Arrival: Effects of Negative Emotions and Comparative Optimism on COVID-19 Protection and Detection Behaviors

Hue Trong Duong, Yixin Sun, Long Thang Van Nguyen, Khai The Nguyen & Lucy Popova
Health Communication - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[1]

Động lực khiến khách hàng không tương tác với truyền thông thương hiệu.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH RMIT Việt Nam
Thời gian thực hiện: 2018 - 2018; vai trò: Trưởng dự án nghiên cứu
[2]

Ảnh hưởng của tương tác trên mạng xã hội đến nhận thức thương hiệu của sinh viên tiềm năng: Vai trò trung gian của truyền miệng điện tử.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH RMIT Việt Nam
Thời gian thực hiện: 2017 - 2017; vai trò: Trưởng dự án nghiên cứu
[3]

Ảnh hưởng của các hoạt động Trách nhiệm xã hội của doanh nghiệp đến tình yêu thương hiệu và ý định mua hàng: Nghiên cứu thực nghiệm tại các thương hiệu mới nổi ở Việt Nam.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH RMIT Việt Nam
Thời gian thực hiện: 2021 - 2021; vai trò: Trưởng dự án nghiên cứu
[4]

Chatbot AI hỗ trợ nhân viên và bệnh nhân Bệnh viện Đại học Y Dược tại Việt Nam: Dự án nghiên cứu hành động

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ĐH RMIT Việt Nam
Thời gian thực hiện: 2024 - 2025; vai trò: Nghiên cứu viên
[5]

Báo cáo bạch về Tổng quan Kỹ thuật số tại Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: VNG - Adtima
Thời gian thực hiện: 2023 - 2023; vai trò: Trưởng dự án
[6]

Cổng thông tin hỗ trợ giảng viên tích hợp bền vững vào chương trình giáo dục đại học ở Việt Nam.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Strategic Innovation Challenge Grant - RMIT Vietnam
Thời gian thực hiện: 2025 - 2027; vai trò: Trưởng dự án
[7]

Quản trị chuỗi giá trị du lịch vì sự bền vững: Nghiên cứu so sánh đa quốc gia

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: ETH Zurich Research Partnership Grant with the ASEAN region 2022
Thời gian thực hiện: 2022 - 2023; vai trò: Nghiên cứu viên cộng sự