Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.559696

PGS. TS Nguyen Thi Mai Hoa

Cơ quan/đơn vị công tác: Khoa giáo dục học, Trường Đại Học New South Wales, Úc

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Content Language Integrated Learning (CLIL): Teachers’ metacognitive understanding of pedagogical translanguaging',

Nguyen HTM; Nguyen HTT; Gilanyi L; Hoang TH; Gao X,
Learning and Instruction, 97, pp. 102085, - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[2]

Exploring factors influencing Indonesian novice teachers’ achievement of teacher professional standards during induction: A cultural-historical activity theory perspective',

Tatik T; Nguyen HTM; Loughland T,
Teaching and Teacher Education, 159, pp. 105013 - 105013, - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[3]

Building personal and relational readiness for collaborative teacher mentoring through the intellectual virtues',

Larsen E; Curtis E; Mai Nguyen HT; Loughland T,
International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 14, pp. 198 - 214, - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[4]

Exploring pre-service teachers’ professional experiences through the lens of boundary crossing: An Australian case study'

Chaaban Y; Nguyen HTM,
Australian Journal of Education, 69, pp. 25 - 43, - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[5]

An examination of the interaction between discourses in a post-lesson mentoring conversation on professional experience',

Loughland T; Nguyen HTM; Larsen E; Curtis E,
Asia Pacific Journal of Teacher Education, 53, pp. 318 - 332, - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[6]

Perspectives on teacher standards in the mentoring process: insights from mentors and early career teachers in an Australian context',

Larsen E; Curtis E; Nguyen HTM; Loughland T,
Educational Review, 77, pp. 961 - 977, - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[7]

Teacher collaboration: conceptualisation and practice',

Wijarwadi W; Nguyen HTM; Alonzo D,
Professional Development in Education, - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[8]

The positioning tensions between early career teachers’ and mentors’ perceptions of the mentor role', ,

Curtis E; Nguyen HTM; Larsen E; Loughland T,
British Educational Research Journal, 50, pp. 1327 - 1349 - Năm xuất bản: ; ISSN/ISBN:
[9]

The challenges and solutions of technology integration in rural schools: A systematic literature review',

Mustafa F; Nguyen HTM; Gao X
International Journal of Educational Research, 126, - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[10]

Researching multilingually to rethink EMI policy and practices',

Zheng Y; Gao X; McKinley J; Rose H; Sahan K; Zhou S; Li J; Prada J; Gu M; Ou W; Nguyen HTM; Nguyen HTT; Starfield S; Hoang T; Melo-Pfeifer S; Lin AMY
Language Teaching, 57, pp. 132 - 138, - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[11]

Collaborative Peer Mentoring in a Practicum: An Innovative Strategy to Cope with Teaching Anxiety',

Nguyen HTM; Tran A; Grassick L
RELC Journal, http://dx.doi.org/10.1177/00336882241302841 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[12]

Collaborative Peer Mentoring in a Practicum: An Innovative Strategy to Cope with Teaching Anxiety',

Nguyen HTM; Tran A; Grassick L
RELC Journal, http://dx.doi.org/10.1177/00336882241302841 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[13]

Developing professional capacity for Content Language Integrated Learning (CLIL) teaching in Vietnam: tensions and responses',

Nguyen HTM; Nguyen HTT; Gao X; Hoang TH; Starfield S,
Language and Education, 38, pp. 118 - 138, - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[14]

Surviving and thriving: voices from teachers in remote and disadvantaged regions of Vietnam

Nguyen HTM; Bui NA; Ngo NTH; Luong TQ,
Asia Pacific Journal of Education, - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[15]

The impact of standards on novice teachers during mandated teaching induction: lessons from the Indonesian context

Tatik T; Nguyen H; Loughland T,
Asia Pacific Journal of Teacher Education, 52, pp. 28 - 46 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[16]

Developing Teachers’ Self-Questioning Skills in a Workshop: Insight from a Professional Development Program',

Sunggingwati D; Nguyen HTM,
Journal of Asia Tefl, 20, pp. 879 - 894, - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[17]

'It's a question of balance: Reconsidering learning partnerships through genuine teacher mentoring conversations', ,

Larsen E; Nguyen HTM; Curtis E; Loughland T
Teaching and Teacher Education, 133, pp. 104280 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[18]

Teacher wellbeing in rural, regional, and metropolitan schools: Examining resources and demands across locations

Kingsford-Smith AA; Collie RJ; Loughland T; Nguyen HTM,
Teaching and Teacher Education, 132, pp. 104229 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[19]

Teachers’ perceptions about their work with EAL/D students in a standards-based educational context.', ,

Nguyen H; Rushton K,
Tesol in Context - Năm xuất bản: ; ISSN/ISBN:
[20]

Arguing for the Subjectification of Graduate Teachers', ,

Maras K; Townend G; Loughland T; Nguyen HTM; Alonzo D; McGregor M; Gao X; Kwee CTT,
Australian Journal of Teacher Education,48, pp. 119 - 133, - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[21]

Re-imagining teacher mentoring for the future

Larsen E; Jensen-Clayton C; Curtis E; Loughland T; Nguyen HTM,
Professional Development in Education - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[22]

Re-imagining teacher mentoring for the future

Larsen E; Jensen-Clayton C; Curtis E; Loughland T; Nguyen HTM
Professional Development in Education - Năm xuất bản: ; ISSN/ISBN:
[23]

Employability in context”: Attributes expected by employers in regional Vietnam and implications for career guidance

Ly T; Ngo N; Nguyen H; Le T; Ho T,
International Journal for Educational and Vocational Guidance, I, 24, pp. 375 - 395, - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[24]

Language Planning for Medium of Instruction in Asia

Hamid, M. O., Nguyen, H.T.M & Baldauf, R. B., Jr.(Eds)
Taylor and Francis Publisher - Năm xuất bản: 2014; ISSN/ISBN:
[25]

Peer mentoring for beginning teachers: Factors contributing to professional identity development. In A. Tajino, T. Stewart, & D. Dalsky (Eds.), Team Teaching and Team Learning in the Language Classroom: Collaboration for innovation in ELT (pp 179 –193)

Nguyen, H. T. M.
Routledge, New York - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[26]

I learn listening skill to get high marks”: Student voices about listening instruction in Vietnam. In T. Stewart (Ed.), TESOL Voices: Insider Accounts of Classroom Life, Higher Education (pp. 99-104)

Ngo, T. H. N., & Nguyen, H. T. M.
VA: TESOL International Association. - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[27]

Self-questioning Strategy Training: Voices from Students in Indonesia. In S. Dantas-Whitney M; Rilling (Ed.), TESOL Voices: Insider Accounts of Classroom Life, Secondary Education.

Sunggingwati, D., & Nguyen, H. T. M.
TESOL International Association: VA. - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[28]

Boundary objects and brokers in professional experience: An activity theory analysis. In A. Ambrosetti, R. Capeness, J. Kriewaldt, & D. Rossison (Eds.), Educating teachers: Innovative perspectives in professional experience (pp. 50-71)

Loughland, T Nguyen, H. T. M..
Singapore Springer - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[29]

Paired Placements in Intensified School and University environments: advantages, enablers and barriers. In A. Ambrosetti, R. Capeness, J. Kriewaldt, & D. Rossison (Eds.), Educating teachers: Innovative perspectives in professional experience, (pp. 217-234)

Lang, C., & Nguyen, H. T. M.
Singapore: Springer - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[30]

Teacher language proficiency and reform of English Language Education in Vietnam, 2008-2020. In D. Freeman & L. Le Dréan (Eds.), Developing classroom English competence: Learning from Vietnam experience (pp. 19-33)

Le, D. M., Nguyen, T. M. H., & Burns, A.
Cambodia: IDP Education - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[31]

Local challenges to global needs in English language education in Vietnam: The perspective of language policy and planning. In C. CHUA Siew Kheng (Ed.), Un(intended) Language Planning in a Globalising World: Multiple Levels of Players at Work(chapter 12, pp 213-232)

Nguyen, H. T. M., Nguyen, T. H., Nguyen, V. H., & Nguyen, T. T. T.
DE GRUYTER - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[32]

Quality Mentoring in TESOL Practicum: Challenges and Proposals for Improvement. In J. d. D. M. Agudo (Ed.), Quality in TESOL and Teacher Education From a Results Culture Towards a Quality Culture.

Anh, T., Nguyen, T. M. H., & Hongzhi, Y.
London: Routledge - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[33]

Access and Equity in Higher Education (HE) in Light of Bourdieu’s Theories: A Case of Minority Students in the Northwest Vietnam. In Nguyen, T.N & Tran, T.L (eds), Reforming the Vietnamese Higher Education: Global Forces and Local Demand( Chapter 9; pp150-169).

Bui, T., Ngo. H.T.N and Nguyen, H.T.M
Switzerland: Springer - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[34]

Building Teacher Capacity in English Language Teaching in Vietnam.

Le, V. C., Nguyen, H. T. M., Nguyen, T. M., & Barnard, R.
London: Routledge. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[35]

Professional learning for higher education academics: systematic tensions. In Nguyen, T.N & Tran, T.L (eds), Reforming the Vietnamese Higher Education: Global Forces and Local Demand (chapter 13; pp 228-247)

Nguyen, H.T.M & Nguyen, T.
Switzerland: Springer - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[36]

Building teachers’ collective efficacy: An in-sight from a language teacher education pro-gram in China In X. A. Gao (Ed.), International Handbooks of Education.

Pei, M., Loughland, T., Jin, W., & Nguyen, H. T. M.
Second Handbook of English Language Teaching. Singapore: Springer - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[37]

Innovate Higher Education to Enhance Graduate Employability.

Bui, H., Nguyen, H.T.M., Cole, D
Taylor and Francis Publisher - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[38]

Theory to Practice in Teacher Education The Critical Challenge of Translation,

Grima-Farrell C; Loughland T; Nguyen H,
Springer - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[39]

Models of Mentoring in Language Teacher Education.

Nguyen, H.T.M
Switzerland: Springer - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[40]

Globalization, English language policy, and teacher agency: Focus on Asia

Hamid,M. Obaidul ; Nguyen HTM,
The International Education Journal: Comparative Perspectives - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[41]

Identity formation of LBOTE preservice teachers during the practicum: a case study in Australia in an urban high school', ,

Nguyen HTM; Sheridan L,
Teacher Education Quarterly - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[42]

Using the instructional core to implement a professional learning program for primary science teachers in Australia : Insights from implementation and outcomes

Loughland T; Nguyen HTM,
Teacher Development - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[43]

Thinking globally or “glocally”? Bilingual identity of Vietnamese international school students

Nguyen TTT; Nguyen HTM
International Journal of Educational Research - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[44]

Learning to become a teacher in Australia: a study of pre-service teachers’ identity development

Nguyen TMH; Yang H,
Australian Educational Researcher - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[45]

Learning to reflect through peer-mentoring in a TESOL practicum

Nguyen H; Ngo THN
ELT Journal: an international journal for teachers of English to speakers of other languages - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[46]

Operationalizing the mentoring processes as perceived by teacher mentors

Lynn S; Nguyen HTM
Mentoring and Tutoring: Partnership in Learning - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[47]

Pre-service teachers’ construction of professional identity through peer collaboration during professional experience: A case study in Australia'

Nguyen TMH; Loughland T,
Teaching Education - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[48]

Using teacher collective efficacy as a conceptual framework for teacher professional learning – A case study

Loughland T; Nguyen HTM,
Australian Journal of Education - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[49]

Elements of a quality pre-service teacher mentor: A literature review.

Ellis, N. J., Alonzo, D., & Nguyen, H. T. M
Teaching and Teacher Education - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[50]

English primary teacher agency in implementing teaching methods in response to language policy reform: a Vietnamese case study.

Le, M. D., Nguyen, H. T. M., & Burns, A.
Current Issues in Language Planning - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[1]

Đổi mới công nghệ trong giáo dục đại học

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Tổ chức giáo dục, văn hóa của Liên Hợp Quốc
Thời gian thực hiện: 2023 - 2024; vai trò: Đồng nghiên cứu
[2]

Bồi Dưỡng Phương Pháp dạy học đa văn hóa cho giáo viên tiếng anh miền núi, Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: British Council
Thời gian thực hiện: 2022 - 2024; vai trò: Đồng nghiên cứu
[3]

Nghiên cứu về phát triển nghề nghiệp cho giáo viên CLIL ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Bộ Giáo Dục và Đào Tạo Việt nam
Thời gian thực hiện: 2020 - 2023; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[4]

Nghiên cứu về năng lực làm việc của sinh viên tốt nghiệp ở các tỉnh miền núi phía Bắc

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chính phủ Úc
Thời gian thực hiện: 10/04/2018 - 10/04/2019; vai trò: Đồng chủ đề tài
[5]

Nghiên cứu xây dựng chuẩn cho giáo viên hướng dẫn thực tập ở Úc

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Khoa GIáo Dục, Đại học New South Wales, Australia
Thời gian thực hiện: 10/09/2021 - 10/09/2021; vai trò: Chủ Đề Tài
[6]

Phát triển năng lực lãnh đạo cho sinh viên sư phạm ở khu vực miền núi phía Bắc Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quĩ Phát Triển Khoa Học và Công Nghệ Quốc Gia
Thời gian thực hiện: 01/11/2020 - 01/11/2022; vai trò: Tư vấn
[7]

Phát triển mô hình hợp tác hiệu quả giữa trường đại học và trường phổ thông trong đào tạo giáo viên ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quĩ Phát Triển Khoa học và Công Nghệ Quốc Gia
Thời gian thực hiện: 01/11/2020 - 01/11/2022; vai trò: Tư vấn
[8]

Nghiên cứu về khả năng vượt khó của giáo viên miền núi ở ViệtNam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chính phủ Úc
Thời gian thực hiện: 01/04/2016 - 01/05/2017; vai trò: Đồng nghiên cứu
[9]

Nghiên cứu về quá trình phát triển chuyên môn của giáo sinh trong quá trình đi thực tập

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường Đại Học Sydney, Úc
Thời gian thực hiện: 01/04/2012 - 01/04/2015; vai trò: Chủ đề tài
[10]

Nghiên cứu về việc áp dụng chuẩn năng lực giáo viên để đánh giá quá trình thực tập sư phạm

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Phòng giáo dục bang New South Wales
Thời gian thực hiện: 01/02/2017 - 30/01/2019; vai trò: Đồng nghiên cứu
[11]

Nghiên cứu so sánh về thực tiễn phát triển nghề nghiệp của giáo viên Úc và giáo viên Canada

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: University of New South Wales
Thời gian thực hiện: 01/01/2018 - 30/01/2019; vai trò: Chủ đề tài
[12]

Nghiên cứu về nhu cầu và thực tiễn phát triển chuyên môn của giáo viên trẻ

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: University of New South Wales
Thời gian thực hiện: 01/01/2016 - 01/01/2017; vai trò: Chủ đề tài
[13]

Nghiên cứu về nhu cầu và thực tiễn phát triển chuyên môn của giáo viên trẻ

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: University of New South Wales
Thời gian thực hiện: 01/01/2016 - 01/01/2017; vai trò: Chủ đề tài
[14]

Nghiên cứu về quá trình phát triển chuyên môn của giáo sinh trong quá trình đi thực tập

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trường Đại Học Sydney, Úc
Thời gian thực hiện: 01/04/2012 - 01/04/2015; vai trò: Chủ đề tài
[15]

Nghiên cứu xây dựng chuẩn cho giáo viên hướng dẫn thực tập ở Úc

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Khoa GIáo Dục, Đại học New South Wales, Australia
Thời gian thực hiện: 10/09/2021 - 10/09/2021; vai trò: Chủ Đề Tài
[16]

Nghiên cứu so sánh về thực tiễn phát triển nghề nghiệp của giáo viên Úc và giáo viên Canada

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: University of New South Wales
Thời gian thực hiện: 01/01/2018 - 30/01/2019; vai trò: Chủ đề tài
[17]

Nghiên cứu về năng lực làm việc của sinh viên tốt nghiệp ở các tỉnh miền núi phía Bắc

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chính phủ Úc
Thời gian thực hiện: 10/04/2018 - 10/04/2019; vai trò: Đồng chủ đề tài
[18]

Nghiên cứu về khả năng vượt khó của giáo viên miền núi ở ViệtNam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chính phủ Úc
Thời gian thực hiện: 01/04/2016 - 01/05/2017; vai trò: Đồng nghiên cứu
[19]

Nghiên cứu về việc áp dụng chuẩn năng lực giáo viên để đánh giá quá trình thực tập sư phạm

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Phòng giáo dục bang New South Wales
Thời gian thực hiện: 01/02/2017 - 30/01/2019; vai trò: Đồng nghiên cứu
[20]

Phát triển mô hình hợp tác hiệu quả giữa trường đại học và trường phổ thông trong đào tạo giáo viên ở Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quĩ Phát Triển Khoa học và Công Nghệ Quốc Gia
Thời gian thực hiện: 01/11/2020 - 01/11/2022; vai trò: Tư vấn
[21]

Phát triển năng lực lãnh đạo cho sinh viên sư phạm ở khu vực miền núi phía Bắc Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quĩ Phát Triển Khoa Học và Công Nghệ Quốc Gia
Thời gian thực hiện: 01/11/2020 - 01/11/2022; vai trò: Tư vấn