Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.566674

Trần Thị Lý

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường đại học Deakin

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

“Employability in Context”: Labour Market Needs, Skills Gaps and Graduate Employability Development in Regional Vietnam.

Tran, L. T., Ngo, N., Nguyen, H. & Le, T.
Palgrave Macmillan - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[2]

Internationalisation of the Curriculum: A Comparative Perspective across Australian and Vietnamese Universities.

Phan, H. L. T., Tran, L. T., & Blackmore, J.
Routledge. 258 Pages - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[3]

Conceptualising mobility as becoming, connecting and contributing: Australian New Colombo Plan scholars learning abroad in the Indo-Pacific region.

Tran, L. T., & Phan, H. L. T.
International Journal of Educational Research, 127, 102429. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2024.102429 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[4]

Transforming and thriving: Australian students in Vietnam through the New Colombo Plan.

Tran, L. T., & Do, T. T. Q.
Educational Review, 1-18. https://doi.org/10.1080/00131911.2024.2408385 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[5]

Coming to belong in the university through small acts of connection.

Ajjawi, R., Fischer, J., Adachi, C., Bearman, M., Boud, D., Macfarlane, S., Tran, L. T., Coutts, K.
Studies in Higher Education, 1–13. https://doi.org/10.1080/03075079.2025.2462666 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[6]

Adapting a European standard to assess English foreign language pre-service teachers’ language proficiency in Vietnam: perspectives from universities and pre-service teachers.

Nguyen, T. T. V., Hoang, T., Thi Tran, L., & Blackmore, J.
Current Issues in Language Planning, 1–22. - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[7]

Evolving pathways: The shift from the education-migration nexus to the education-work-migration nexus in Australia.

Tran, L., Tan, G., Bui, H. & Rahimi, M.
Journal of Sociology. DOI: 10.1177/14407833241311240 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[8]

International graduates: navigating the host and home labour markets

Tran, Ly & Bui, Huyen
International Education Association of Australia (IEAA) - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[9]

Australia’s temporary graduate visa attracts international students but many find it hard to get work in their field

Tran, Ly & Tan, George & Rahimi, Mark.
The Conversation - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[10]

90,000 foreign graduates are stuck in Australia without financial support: it’s a humanitarian and economic crisis in the making

Tran, Ly & Tan, George
The Conversation - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[11]

Tackling the post-study work visa chicken or egg problem

Tran, Ly & Rahimi, Mark & Tan, George
University World News - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[12]

International graduate returnees’ accumulation of capitals and (re)positioning in the home labour market in Vietnam: the explorer, the advancer or the adventurer?

Ly Thi Tran & Huyen Bui
ournal of Education and Work, 34:4, 544-557 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[13]

‘There's a much bigger world of science than just Australia': Australian students’ development of disciplinary knowledge, transferable skills and attributes through a New Colombo Plan short-term mobility program to Japan

Tran, Ly Thi, Phan, Huong Le Thanh and Bellgrove, Alecia
International Journal of Science Education. 43. 1-18 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[14]

International students in the first years of senior secondary schooling in Australia: Longing for belonging

Leonie Rowan, Catherine Beavis, Ly Tran, Jill Blackmore, Trevor McCandless, Trang Hoang, Aida Hurem, Christine Halse
International journal of educational development, vol. 81, pp. 1-10 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[15]

“Induction and off you go” : professional development for teachers in transnational education

Ly Thi Tran, Truc Thi Thanh Le, Huong Le Thanh Phan, Anh Pham
Oxford Review of Education, 47:4, 529-547 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[16]

“You are not as localised as I need”: employability of Chinese returning graduates

Tran, Ly & Blackmore, Jill & Rahimi, Mark.
Higher Education, Skills and Work-based Learning, pp. 1-17 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[17]

‘Employability in context’: the importance of considering contextual factors in reimagining employability through Australian student mobility to the Indo-Pacific region

Tran, Ly Thi, Do, Thu Thi Quy and Bui, Huyen
Higher education quarterly, pp. 1-17 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[18]

‘I changed my strategy and looked for jobs on Gumtree’: the ecological circumstances and international graduates’ agency and strategies to navigate the Australian labour market

Ly Thi Tran, Huong Le Thanh Phan, George Tan & Mark Rahimi
Compare: A Journal of Comparative and International Education - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[19]

Post-study work for international graduates in Australia: opportunity to enhance employability, get a return on investment or secure migration?

Ly Thi Tran, Mark Rahimi, George Tan, Xuan Thu Dang & Nhung Le
Globalisation, Societies and Education, 18:5, 495-510 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[20]

Teacher professional learning in international education

Tran, L. T. & Le, T.T.T
Basingstoke: Palgrave Macmillan - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[21]

International student connectedness and identity

Tran. L. T. & Gomes, C.
Dordrecht: Springer - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[22]

Educational reciprocity and adaptivity: International students and stakeholders

Ata, A. W., Tran, L. T., & Liyanage, I.
Abingdon: Routledge - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[23]

Internationalisation in Vietnamese higher education

Tran, L. T. & Marginson, S.
Dordrecht: Springer - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[24]

Reforming Vietnamese Higher Education: Global Forces and Local Demands

Nguyen, N. T. & Tran, L. T.
Dordrecht: Springer - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[25]

Inequalities and agencies in workplace learning experiences: international student perspectives

Wall, T., Tran, L. T. & Soejatminah, S.
Vocations and Learning. 10(2), 141-15 - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[26]

International students in transnational mobility: Intercultural Connectedness with domestic and international peers, institutions and the wider community

Tran, L. T. & Pham, L
Compare: A Journal of Comparative and International Education, 46(4), 560-581 - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[27]

‘I’m not like that, why treat me the same way?’ The impact of stereotyping international students on their learning, employability and connectedness with the workplace

Tran, L. T., & Vu, T. T. P.
The Australian Educational Researcher, 43(2), 203-220 - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[28]

‘Get foot in the door’: International students’ perceptions of work-integrated learning

Tran, L.T., & Soejatminah S.
British Journal of Educational Studies. 64(3), 337-355 - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[29]

Hybridity in Vietnamese universities: An analysis of the interactions between traditional Vietnamese features and foreign influences

Tran, L. T., Ngo, M. T., Nguyen, N. & Dang, T. X.
Studies in Higher Education. 42(10), 1899-1916 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[30]

International students and intercultural responsibility

Tran, L & Vu, T.
Intercultural Education. 28(3), 283-303 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[31]

Beyond the ‘normal’ to the ‘new possibles’: Australian students’ experiences in Asia and their roles in making connections with the region via the New Colombo Plan

Tran, L. T., & Vu, T. T. P.
Higher Education Quarterly, 72(3), 194-207 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[32]

Internationalisation at home for tourism training programmes: case studies from Vietnam

Khuong, C. & Tran, L. T.
Higher Education Evaluation and Development, 12(1), 19-35 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[33]

Professional development for teachers working with international students

Tran, L. T., & Pasura, R.
Vocations and learning, 11(2), 345-364 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[34]

Appropriation of foreign approaches for sustainable development and transformational changes in Vietnamese vocational education

Ho, T. T. H., & Tran, L. T.
Higher Education, Skills and Work-Based Learning, 8(4), 527-543 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[35]

Internationalization, Student Engagement, and Global Graduates: A Comparative Study of Vietnamese and Australian Students’ Experience

Phan, H. L. T., Tran, L. T., & Blackmore, J.
Journal of Studies in International Education, 23(1), 171-189 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[36]

Language and learning advisors as a valuable but under-recognised workforce in higher education: a Bourdieuian analysis of their professional development in international education

Tran, L. T., Nghia, T. L. H., Khuong, C., & Le, T. T. T.
Teaching in Higher Education, 24(6), 755-771 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[37]

Visualizing the Reality of Educational Research Participants Using an Amalgamation of Grounded and Positioning Theories

McCrohon, M., & Tran, L. T.
Higher Education for the Future, 6(2), 141-157 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[38]

Ubuntu in adult vocational education: Theoretical discussion and implications for teaching international students

Tran, L. T., & Wall, T.
International Review of Education, 65(4), 557-578 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[39]

‘Let go of out-of-date values holding us back’: Foreign influences on teaching-learning, research and community engagement in Vietnamese universities

Tran, L. T., Nghia, T. L. H., Nguyen, M., & Ngo, M.
Cambridge Journal of Education, 1-21 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[40]

Teacher interactive and reflexive positionings in accommodating international students: implications for teacher professional development

Tran, L. T., & Pasura, R.
Professional Development in Education, 45(4), 539-550 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[41]

The consumer rights of international students in the Australian vocational education and training sector

Nyland, C., & Tran, L. T.
Journal of Vocational Education & Training, 72(1), 71-87 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[42]

Building experience, opportunities, and the resume: motivations of students participating in learning-abroad programmes through the New Colombo Plan

Tran, L. T., Stafford, G., Soejatminah, S., & Gribble, C.
Higher Education Research & Development. 1-15 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[43]

The nature of teacher professional development in Australian international vocational education

Tran, L. T., & Pasura, R.
Journal of Further and Higher Education, 1-14 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[44]

Leadership in international education: leaders’ professional development needs and tensions

Tran, L. T., & Nghia, T. L. H.
Higher Education. Volume 80, pp 479–495 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[45]

File đính kèm là danh sách 170 công bố khoa học của Giáo Sư Trần Thị Lý

Tran, L. T.
- Năm xuất bản: 2005-2020; ISSN/ISBN:
[46]

Internationalization in vocational education and training: Transnational perspectives. (Eds)

Tran, L. T. & Dempsey, K.
Springer - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[47]

‘Mobility as becoming’: A Bourdieuian analysis of the factors shaping international student mobility

Tran, L. T.
British Journal of Sociology of Education, 37(8), 1268-1289 - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[48]

‘Agency in mobility’: An examination of student agency in transnational education. Educational Review.

Tran, L. T. & Vu, T.
Educational Review - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[49]

“I am really expecting people to judge me by my skills”: Ethnicity and identity of international students. Journal of Vocational Education and Training. 69(3), 390-404.

Tran, L. T.
Journal of Vocational Education and Training - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[50]

International students and intercultural responsibility

Tran, L & Vu, T.
Intercultural Education - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[51]

Looking inward or outward? Vietnam higher education at the superhighway of globalization: culture, values and changes

Nguyen, N., & Tran, L. T.
Journal of Asian Public Policy, 11:1, 28-45 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[52]

Work-integrated learning for international students: From harmony to inequality

Tran, L.T. & Soejatminah S.
Journal of Studies in International Education. 21(3):261-277 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[1]

Tăng cường năng lực quản lý và lãnh đạo của phụ nữ Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Bộ Nội Vụ
Thời gian thực hiện: 08/2019 - 08/2020; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[2]

Nhu cầu về mặt kỹ năng đối với nguồn nhân lực ở các tỉnh miền núi phía Bắc, Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Aus4Skills
Thời gian thực hiện: 01/2018 - 08/2018; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[3]

International students’ purposes of investing in vocational courses

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại Học Monash
Thời gian thực hiện: 09/2007 - 12/2007; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[4]

Minorities, mobility and migration

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Deakin International Research Development Grant, ĐH Deakin
Thời gian thực hiện: 01/2014 - 12/2014; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[5]

Reciprocal intercultural understanding and international secondary students in Victoria

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: CREFI, ĐH Deakin
Thời gian thực hiện: 01/2014 - 12/2014; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[6]

Hybrid Universities in East Asia: Cultures, Values and Changes

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Hiệp hội hợp tác nghiên cứu giáo dục đại học vùng châu Á Thái Bình Dương
Thời gian thực hiện: 01/2014 - 01/2018; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[7]

Quốc tế hóa giáo dục đại học Việt Nam: Nghiên cứu so sánh đối chiếu với Trung Quốc, Hàn Quốc và Singapore

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: CREFI, ĐH Deakin
Thời gian thực hiện: 01/2015 - 12/2015; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[8]

New Colombo Plan: Australians as International Students in Asia

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: CREFI, ĐH Deakin
Thời gian thực hiện: 01/2015 - 12/2015; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[9]

The impact of post study work rights on international students in Australia

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: CRGS, Đại Học Deakin
Thời gian thực hiện: 03/2016 - 12/2016; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[10]

Tĩnh lưỡng phân trong giáo dục đại học Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Trung tâm nghiên cứu ảnh hưởng của khoa học giáo dục, Đại Học Deakin
Thời gian thực hiện: 07/2016 - 12/2017; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[11]

Enhancing the experience and outcome of international HDR Candidates: Reciprocal Intercultural Supervision

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: International Education Association of Australia
Thời gian thực hiện: 07/2016 - 07/2017; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[12]

Transnational and local teacher conceptualisations and enactments of international mindedness in PYP programmes in Australian and Singaporean IB world schools

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: International Baccalaureate
Thời gian thực hiện: 03/2016 - 07/2018; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[13]

Nghiên cứu mối tương quan giữa văn hóa truyền thống, bằng cấp và khả năng nghề nghiệp của sinh viên kế toán

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Hiệp Hội Đào Tạo Kế Toán Chuyên Ngành, Úc
Thời gian thực hiện: 03/2016 - 12/2017; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[14]

Nghiên cứu học sinh quốc tế ở các trường phổ thông Úc

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Ủy ban nghiên cứu khoa học quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 06/2016 - 06/2018; vai trò: Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[15]

Nghiên cứu việc bồi dưỡng nghiệp vụ cho giáo viên trong bối cảnh quốc tế hóa khối giáo dục và đào tạo nghề

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Ủy ban nghiên cứu khoa học quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 03/2014 - 03/2017; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[16]

Sinh viên quốc tế theo học cao đẵng dạy nghề: Mục đích học, quá trình học và phản hồi của cơ sở đào tạo

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Ủy ban nghiên cứu khoa học quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 02/2009 - 02/2013; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - Thành viên nghiên cứu chủ chốt
[17]

Chương trình Colombo mới: Nghiên cứu hiện tượng sinh viên Úc tham gia học và thực tập ở các nước châu Á

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Ủy ban nghiên cứu khoa học quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 09/2017 - 09/2021; vai trò: Chủ nhiệm đề tài - thành viên nghiên cứu chủ chốt