Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1491519

ThS Mai Phúc Thịnh

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Cần Thơ

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

A comparative study of teaching internship practices: Insights from Can Tho University and Quirino State University

Divina Gracia Sabio, Agaton Pattalitan, Thi Thuy Diem Huynh, Mai Phuc Thinh
CTU Journal of Innovation and Sustainable Development, Vol 16, Issue 3 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[2]

Sự gắn kết giữa phương pháp dạy học với chuẩn đầu ra trình độ đại học: Cơ sở lí luận và thực trạng

Huỳnh Thị Thuý Diễm, Ký Thanh Chương, Nguyễn Nhật Thảo Kiều Nhiên, Mai Phúc Thịnh
Tạp chí Giáo dục, tập 24, số đặc biệt 3 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[3]

Lesson study: A cross-cultural analysis between the Philippines and Viet Nam

Romiro G Bautista, Wilfredo B Baniqued, Thi Thuy Diem Huynh, Mai Phuc Thinh
CTU Journal of Innovation and Sustainable Development, Vol 16, Issue 2 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[4]

An investigation into the benefits and challenges of international student exchange programs: Perspectives from student teachers

Huynh Thi Thuy Diem, Mai Phuc Thinh, Tran Thi Mung
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol 22, Issue 7 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[5]

Personal freedom and societal expectations towards LGBTQ+: Audience insights into Vietnamese cinema's “Goodbye Mother”

Mai Phuc Thinh
Sexuality Gender & Policy, Vol 7, Issue 1 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[6]

Exploring practical pedagogy in high school Biology education: A qualitative study of pre-service Biology teachers' experiences in Vietnam

Huynh Thi Thuy Diem, Mai Phuc Thinh, Vo Thi Thao Lam
European Journal of Educational Research, Vol 13, Issue 2 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[7]

Developing intercultural competence through short-term exchange programs in Southeast Asia: Insights from Vietnamese students

Mai Phuc Thinh
Journal of Intercultural Communication Research, Vol 53, Issue 3-4 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[8]

Integrating climate change education in higher education: insights from lecturers and students across disciplines in the Mekong Delta

Mai Phuc Thinh, Robert Tuori, Huynh Thi Thuy Diem
Environmental Education Research - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[9]

Bridging theory and practice: The role of experiential learning and mentorship in enhancing the transition from university to high-school teaching for pre-service English teachers

Mai Phuc Thinh
Journal of Teaching and Learning, Vol 19, Issue 1 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[10]

Cross-cultural insights into youth perceptions of climate change: a comparative study between the US and Vietnam

Huynh Thi Thuy Diem, Robert Tuori, Mai Phuc Thinh
Compare: A Journal of Comparative and International Education - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[11]

Adapting teaching practices and enhancing intercultural competence: student teachers’ experiences in an international exchange program

Mai Phuc Thinh
Journal for Multicultural Education, Vol 19, Issue 1 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[12]

Navigating futures: High school career guidance in Vietnam’s Mekong Delta through teachers’ insights

Huynh Thi Thuy Diem, Mai Phuc Thinh, Vo Thi Thao Lam
Kasetsart Journal of Social Sciences, Vol 46, Issue 1 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[13]

Integrating sustainable development goals into high school curricula: teachers’ perceptions and challenges in the Mekong Delta, Vietnam

Nguyen Thanh Do, Mai Phuc Thinh
International Research in Geographical and Environmental Education - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[14]

A comparative study of teaching internship practices: Insights f-rom Can Tho University and Quirino State University

Divina Gracia Sabio, Agaton Pattalitan, Thi Thuy Diem Huynh, Mai Phuc Thinh
CTU Journal of Innovation and Sustainable Development, Vol 16, Issue 3 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[15]

Adapting teaching practices and enhancing intercultural competence: student teachers’ experiences in an international exchange program

Mai Phuc Thinh
Journal for Multicultural Education, Vol 19, Issue 1 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[16]

An investigation into the benefits and challenges of international student exchange programs: Perspectives f-rom student teachers

Huynh Thi Thuy Diem, Mai Phuc Thinh, Tran Thi Mung
International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol 22, Issue 7 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[17]

Bridging theory and practice: The role of experiential learning and mentorship in enhancing the transition f-rom university to high-school teaching for pre-service English teachers

Mai Phuc Thinh
Journal of Teaching and Learning, Vol 19, Issue 1 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[18]

Cross-cultural insights into youth perceptions of climate change: a comparative study between the US and Vietnam

Huynh Thi Thuy Diem, Robert Tuori, Mai Phuc Thinh
Compare: A Journal of Comparative and International Education - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[19]

Developing intercultural competence through short-term exchange programs in Southeast Asia: Insights f-rom Vietnamese students

Mai Phuc Thinh
Journal of Intercultural Communication Research, Vol 53, Issue 3-4 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[20]

Exploring practical pedagogy in high school Biology education: A qualitative study of pre-service Biology teachers' experiences in Vietnam

Huynh Thi Thuy Diem, Mai Phuc Thinh, Vo Thi Thao Lam
European Journal of Educational Research, Vol 13, Issue 2 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[21]

Integrating climate change education in higher education: insights f-rom lecturers and students across disciplines in the Mekong Delta

Mai Phuc Thinh, Robert Tuori, Huynh Thi Thuy Diem
Environmental Education Research - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[22]

Integrating sustainable development goals into high school curricula: teachers’ perceptions and challenges in the Mekong Delta, Vietnam

Nguyen Thanh Do, Mai Phuc Thinh
International Research in Geographical and Environmental Education - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[23]

Lesson study: A cross-cultural analysis between the Philippines and Viet Nam

Romiro G Bautista, Wilfredo B Baniqued, Thi Thuy Diem Huynh, Mai Phuc Thinh
CTU Journal of Innovation and Sustainable Development, Vol 16, Issue 2 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[24]

Navigating futures: High school career guidance in Vietnam’s Mekong Delta through teachers’ insights

Huynh Thi Thuy Diem, Mai Phuc Thinh, Vo Thi Thao Lam
Kasetsart Journal of Social Sciences, Vol 46, Issue 1 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[25]

Personal freedom and societal expectations towards LGBTQ+: Audience insights into Vietnamese cinema's “Goodbye Mother”

Mai Phuc Thinh
Sexuality Gender & Policy, Vol 7, Issue 1 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[26]

Sự gắn kết giữa phương pháp dạy học với chuẩn đầu ra trình độ đại học: Cơ sở lí luận và thực trạng

Huỳnh Thị Thuý Diễm, Ký Thanh Chương, Nguyễn Nhật Thảo Kiều Nhiên, Mai Phúc Thịnh
Tạp chí Giáo dục, tập 24, số đặc biệt 3 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN: