Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.34767

Nguyễn Văn Liêm

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Kỹ thuật Công nghiệp - Đại học Thái Nguyên

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Effect of shape/size and distribution of microgeometries of textures on tribo-performance of crankpin bearing

Nguyen V, Wu Z, Jiao R
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part J: Journal of Engineering Tribology, 236(3): 421-433. doi:10.1177/13506501211010552 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[2]

Research on semi-active air suspensions of heavy trucks based on a combination of machine learning and optimal fuzzy control

Yuan H, Nguyen V*, Zhou H, (*Corresponding author)
SAE International Journal of Vehicle Dynamics, Stability, and NVH, 2021, 5(2): 159-172, doi:10.4271/10-05-02-0011 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[3]

Comparing performance of cab isolation mounts of vibratory roller with optimal control methods

Nguyen Van Liem
Vietnam Mechanical Engineering Journal, 2020(3): 140-146. - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[4]

Application of machine learning approach for controlling the vehicle isolation system

Nguyen V, Le V
Advances in Transdisciplinary Engineering, 46: 262-268. doi.10.3233/ATDE231113 https://ebooks.iospress.nl/ISBN/978-1-64368-482-6 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[5]

Study on running deviation mechanism and intelligent control of belt conveyor

Nguyen V, Jiao R, Feng D, Hou L
Vibroengineering PROCEDIA, 36: 115-120, doi:10.21595/vp.2020.21817 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[6]

Comparison of friction power loss between crankpin and crankshaft bearings on improving the engine power

Nguyen V, Guo X, Jiao R
Vibroengineering PROCEDIA, 35: 99-104, doi:10.21595/vp.2020.21666 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[7]

Control the ride comfort of soil compactor with semi-active seat suspension and cab’s horizontal damper

Zhang B, Nguyen V*, Wang Y, (*Corresponding author)
Vibroengineering PROCEDIA, 30: 91-96. doi:10.21595/vp.2020.21276 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[8]

Application of machine learning method to control the vibration of the car’s suspension system

Zhou H, Nguyen V*, Jiao R, Yuan H, (*Corresponding author)
Vibroengineering PROCEDIA, 38: 44-49. doi:10.21595/vp.2021.22025 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[9]

Optimization of crankpin bearing lubrication under dynamic loading considering effect of micro asperity contact

Nguyen V, Wu Z, Le V
Industrial Lubrication and Tribology, 72(10):1173-1179. doi:10.1108/ILT-02-2020-0072 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[10]

Development of a new seat isolation system for ameliorating the driver's ride quality

Jiang J, Nguyen V*, Jiao R, Zha J, Mei Y (*Corresponding author)
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 238(13), 4181-4192. https://doi.org/10.1177/09544070231190677 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[11]

Performance analysis of the seat suspension using different models of the optimal negative-stiffness-structures

Ni D, Nguyen V*, Li S (*Corresponding author)
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 237(6): 1313-1326. https://doi.org/10.1177/09544070221091040 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[12]

Performance study of semi-active seat suspension added by quasi-zero stiffness structure under various vibratory roller models

Yang J, Nguyen V*, Wang X, Lu J, Shi D, Ma C (*Corresponding author)
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 238(5), 1129-1143. https://doi.org/10.1177/09544070221143167 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[13]

Performance study of semi-active seat suspension added by quasi-zero stiffness structure under various vibratory roller models


Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering, 238(5), 1129-1143. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[14]

Design and optimization of textures on the surface of crankpin bearing to improve lubrication efficiency and friction power loss of engine

Wu Z, Nguyen V*, Le V, Le X, Bui V (*Corresponding author)
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part J: Journal of Engineering Tribology, 235(6): 1139-1149. doi:10.1177/1350650120942009 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[15]

Acoustic-structure modeling and analysis of an engineering machinery cab based on the hybrid method and experimental investigations

Jiao R, Nguyen V, Zhang J
Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, Volume 42, article number 179, (2020). DOI:10.1007/s40430-020-2252-3 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[16]

Evaluating the reliability of two mathematical models of the pneumatic suspension via two various theoretical approaches

Jiao R, Nguyen V*, Guo X, Le V (*Corresponding author)
Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, Volume 43, article number 482, (2021). doi:10.1007/s40430-021-03193-0 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[17]

Analysis of the isolation performance of the optimal NSS added into the vibratory roller's seat isolator

Nguyen V*, Tao J, Ni D, Zhang J (*Corresponding author)
Journal of the Brazilian Society of Mechanical Sciences and Engineering, Volume 45, article number 130, (2023). doi.10.1007/s40430-023-04058-4 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[1]

Nghiên cứu và ứng dụng kết cấu độ cứng âm cho hệ thống treo ghế xe tốc độ cao

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đề tài nghiên cứu trọng điểm tỉnh Hồ Bắc,Trung Quốc
Thời gian thực hiện: 2022 - 2024; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[2]

Phân tích và đánh giá đặc tính cách ly rung động của hệ thống treo thủy lực-khí nén cho cabin

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đề tài nghiên cứu trọng điểm tỉnh Hồ Bắc,Trung Quốc
Thời gian thực hiện: 2020 - 2022; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[3]

Nghiên cứu về độ ổn định rung động và điều chỉnh tốc độ tự động của băng tải dựa trên công nghệ máy học

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đề tài nghiên cứu trọng điểm của trường Đại Học Bách Khoa Hồ Bắc,Trung Quốc
Thời gian thực hiện: 2020 - 2022; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[4]

Nghiên cưu điều khiển cách ly cabin cho xe lu rung

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Dự án thu hút nhân tài của Đại học Bách Khoa Hồ Bắc, Trung Quốc
Thời gian thực hiện: 2019 - 2021; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[5]

Thiết kế và chế tạo đệm cách dao động cabin cho xe lu rung

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Kế hoạch nghiên cứu và phát triển trọng điểm quốc gia, Trung Quốc
Thời gian thực hiện: 2018 - 2022; vai trò: Thành viên chính