Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1491809

PGS. TS Nguyễn Ngọc Vũ

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Ngoại ngữ - Tin học TP. Hồ Chí Minh

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Liệu các máy dịch có thể thay thế cho con người?

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 2, 80-89. - Năm xuất bản: 2006; ISSN/ISBN:
[2]

Một số giải pháp tăng cường giao tiếp trong các lớp học ngoại ngữ đông học viên

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM - Năm xuất bản: 2008; ISSN/ISBN:
[3]

Hoán dụ ý niệm "Bộ phận cơ thể người biểu trưng cho sự chú ý" trong thành ngữ chứa yếu tố "mắt", "mũi" và "tai" tiếng Anh và tiếng Việt

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí Ngôn ngữ, 9 (232), 8-17. - Năm xuất bản: 2008; ISSN/ISBN:
[4]

Hoán dụ ý niệm "Bộ phận cơ thể người biểu trưng cho kĩ năng" trong thành ngữ tiếng Anh và tiếng Việt.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 15, 76–83. - Năm xuất bản: 2008; ISSN/ISBN:
[5]

Ứng dụng lý thuyết ẩn dụ ý niệm trong ngôn ngữ học tri nhận vào việc giảng dạy thành ngữ tiếng Anh

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 17, 53–62. - Năm xuất bản: 2009; ISSN/ISBN:
[6]

Understanding English idioms from the conceptual metaphor theory of cognitive linguistics.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 31, 76–82. - Năm xuất bản: 2011; ISSN/ISBN:
[7]

Ẩn dụ ý niệm về quyền lực và sự kính trọng trong thành ngữ tiếng Anh và tiếng Việt.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 35, 3–10. - Năm xuất bản: 2012; ISSN/ISBN:
[8]

English and Vietnamese idioms: From traditional to cognitive view.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học. ĐHSP TP.HCM, 7(73), 5–10. - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[9]

Structural, Orientational, Ontological conceptual metaphors and implications for language teaching.

Nguyễn Ngọc Vũ
Ho Chi Minh City Open University Journal of Science–No. 5(1) 2015 - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[10]

Cognitive processing of English idioms and implications for language teaching.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học. ĐHSP TP.HCM, 11(77), 51–58. - Năm xuất bản: 2015; ISSN/ISBN:
[11]

An investigation of Vietnamese students’ learning styles in online language learning.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 1(79), 25–34. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[12]

An investigation of Vietnamese students’ learning styles in online language learning.


Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 1(79), 25–34. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[13]

Conceptual metaphor about personality in English and Vietnamese idioms of body parts.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TP.HCM, 2(80), 5–11. - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[14]

Mobile learning in language teaching context of Vietnam: An evaluation of students’ readiness.

Nguyễn Ngọc Vũ
Tạp chí khoa học ĐHSP TPHCM Số 7(85) - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[15]

Using word games to improve vocabulary retention in middle school EFL classes: Students’ perceptions and performance impact.

Nguyen Ngoc Vu, Phan Thi My Linh, Nguyen Thi Hong Lien, Nguyen Thi Thu Van
Proceedings of the 18th International Conference of the Asia Association of Computer-Assisted Language Learning (AsiaCALL–2-2021), pp.97-108. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[16]

Effectiveness of Second Life Virtual Learning Environment for Language Training in Hospitality and Tourism

Nguyen Ngoc Vu, Vo Thuy Linh, Nguyen Thi Thu Van, Nguyen Thi Hong Lien
Proceedings of the 17th International Conference of the Asia Association of Computer-Assisted Language Learning (AsiaCALL 2021), tr. 19-28 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[17]

The Effects of Edmodo Mobile App on Students' English Vocabulary Learning for High School Students

Nguyen Ngoc Vu, Le Thi Tuyet Lan
HUFLIT Journal of Science - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[18]

Applying Cognitive Linguistics to Teaching English Prepositions: A QuasiExperimental Study

Bui Phu Hung, Truong Vien, Nguyen Ngoc Vu
International Journal of Instruction, Vol.11, No.3, 327-346 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[19]

Cross-linguistic Analysis of Metonymic Conceptualization of Personality in English and Vietnamese Idioms Containing "Head", "Face" and “Eyes”

Nguyen Ngoc Vu, Nguyen Thi Thu Van, Nguyen Thi Hong Lien
International Journal of English Language Studies, Vo2 No4, 23-32 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[20]

The Impact of Mobile Learning on EFL Students’ Learning Behaviors and Perceptions: From Content Delivery to Blended Interaction

Vo Thuy Linh, Nguyen Ngoc Vu
International Research in Higher Education Vol. 5, No. 4; 2020 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[21]

Exploring the Effect of LearnEnglish Grammar Mobile App on English Language Learners Grammatical Competence

Nguyen Ngoc Vu, Truong Le Hai, Tran Ngoc Ha, Bui Duc Tien
Rupkatha Journal, Vol. 15, Issue 1 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[22]

Navigating the future of TESOL with Artificial Intelligence

Nguyen Ngoc Vu
SPELT Quarterly Journal, Vol. 38 No.4, 2023, 2-13 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[23]

Assessing the Effectiveness of Quizizz Mobile App in Improving Grammar Competence among EFL Students

Nguyen Ngoc Vu, Kwok Thoai Nhi, Tran Ngoc Ha, Bui Duc Tien
Rupkatha Journal, 16:2 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[24]

Students’ Responses to CL-Based Teaching of English Prepositions

Bui Phu Hung, Vien Truong, Nguyen Ngoc Vu
Eurasian Journal of Educational Research, 73 (2018), 41-58 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[25]

Using Story Retelling to Improve Young Learners’ L2 Reading Comprehension

Nguyen Ngoc Vu, Pham Thi Ngoc Lan, Nguyen Thi Hong Lien
Language Related Research, Vol. 12, No. 3 pp. 25-49, 25-49 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[26]

AI-Driven Pronunciation Assessment: The Impact of SpeechAce on EFL Learners' Pronunciation Competency

Nguyen Ngoc Vu, Vo Thiet Thach, Tran Vu Diem Thuy
Computer-Assisted Language Learning Electronic Journal,Vol. 26 No. 3 (2025), 84-106 - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[1]

Nâng cao hiệu quả giảng dạy Ngôn ngữ học tính toán cho sinh viên ngôn ngữ học Việt Nam

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: NAFOSTED
Thời gian thực hiện: 25/06/2025 - 25/06/2027; vai trò: Chủ nhiệm