Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.559556

TS Lê Thị Phương Dung

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường đại học VinUni

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Using generative AI to influence tourist behaviour: the role of empathy and task interest

(Jenny) Dung Le, Sara Thaichon, Truc Le, Park Thaichon, Isaac Cheah, Helen Chun
APacChrie 2025, Chiang Mai, Thailand. - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[2]

Empathetic generative Artificial Intelligence (GAI) to influence consumer behavior: The role of service context (leisure vs non-leisure) and task interests

(Jenny) Dung Le, Sara Thaichon, Truc Le, Park Thaichon, Isaac Cheah, Helen Chun
QUIS19 conference, Rome, Italy. - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[3]

Experience Design

N Scott, B Moyle, J Ma, AC Campos, L I-Ling Chen, D Le, L Skavronskaya, ...
Cognitive Psychology and Tourism (BOOK), 179-195 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[4]

An investigation of the rotation patterns of international association meetings and events

L Lockstone-Binney, M Robertson, C Drake, J Dung Le
Event Management, 28(3), 351-363. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[5]

Expert gaze behaviour in design evaluation: An eye-tracking study.

Hu, L., Le, D., Yoon, S. Y., & Shepley, M. M.
The Design Journal, 27(5), 843-866. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[6]

Re-imagining delightful experiences in “New Normal” conditions: A systematic critical review and future research agenda.

Le, T. H., Le, D. J., Nimri, R., & Thaichon, S. Q.
International Journal of Hospitality Management, 120, 103781. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[7]

Quản trị vận hành Marketing dịch vụ

Jochen Wirtz, Phí Thị Linh Giang, Lê Thị Phương Dung, Rohit Verma, Christopher Lovelock
Saigon Book - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[8]

Quản trị chiến lược Marketing dịch vụ

Jochen Wirtz, Lê Thị Phương Dung, Phí Thị Linh Giang, Rohit Verma, Christopher Lovelock
Saigon Book - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[9]

Prospection and Tourism

(Jenny) Dung Le, Noel Scott
Cognitive Psychology and Tourism. Tourism Social Science Series [TSSS] vol 26. Emerald Publishing. - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[10]

The role of public space in constructing experience capital: A longitudinal analysis in the hotel context

Laurie Wu, Peng Liu, Dung Le
Tourism Management 97, 104735 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[11]

“Are your employees mentally prepared for the pandemic?” Wellbeing-oriented human resource management practices in a developing country

TraMy Ngo, Dung Le, Tin Doan
International Journal of Hospitality Management 109, 103415 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[12]

The role of capital structure management in maintaining the financial stability of hotel firms during the pandemic—A global investigation

Lan Thi Mai Nguyen, Dung Le, Kieu Trang Vu, Trang Khanh Tran
International Journal of Hospitality Management 109, 103366 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[13]

A framework of artificial intelligence (AI) applications in marketing

D Le, K Chung, S Quach, P Thaichon
Artificial Intelligence for Marketing Management (pp. 01-28): Routledge. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[14]

Introduction to artificial intelligence (AI)

D Le, K Chung, S Quach, P Thaichon
Artificial Intelligence for Marketing Management (pp. 01-28): Routledge. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[15]

Types of artificial intelligence (AI) in marketing management

Chung, K., Thaichon, P., & Quach, S.
Artificial Intelligence for Marketing Management (pp. 29-40): Routledge. - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[16]

Gaining public engagement to restore coral reef ecosystems in the face of acute crisis

Le, D., Becken, S., & Curnock, M.
Global Environmental Change, 74, 102513. doi:https://doi.org/10.1016/j.gloenvcha.2022.102513 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[17]

Measurement of Visual Attention to Advertising Using Eye-Tracking Techniques

Arghavan Hadinejad, Dung Le, Jiangyu Ma & Noel Scott
Eye Tracking in Tourism (pp. 13-27). Germany: Springer International Publishing. Print ISBN: 978-3-030-49708-8 Electronic ISBN: 978-3-030-49709-5 Available at: https://www.springerprofessional.de/en/eye-tracking-in-tourism/18439202 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[18]

A Review of Eye-Tracking Methods in Tourism Research

Dung Le, Arghavan Hadinejad, Brent Moyle, Jiangyu Ma & Noel Scott
Eye Tracking in Tourism (pp. 13-27). Germany: Springer International Publishing. Print ISBN: 978-3-030-49708-8 Electronic ISBN: 978-3-030-49709-5 Available at: https://www.springerprofessional.de/en/eye-tracking-in-tourism/18439202 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[19]

Tourism Experience: A Review

Dung Le & Noel Scott
Visitor Experience Design (pp. 68-92). UK: CABI. DOI: 10.1079/9781786391896.0030 ISBN : 9781786391896 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[20]

Experiential Decision Choice

Liubov Skavronskaya, Dung Le, Brent Moyle, Noel Scott
Visitor Experience Design (pp. 68-92). UK: CABI. DOI: 10.1079/9781786391896.0068 ISBN : 9781786391896 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[21]

The Development and Current Trends of Digital Marketing and Relationship Marketing

Dung Le , Tuyet-Mai Nguyen , Sara Quach , Park Thaichon & Vanessa Ratten
Developing Digital Marketing, Emerald Publishing Limited, Bingley, pp. 1-18. https://doi.org/10.1108/978-1-80071-348-220211001 ISBN: 978-1-80071-349-9, eISBN: 978-1-80071-348-2 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[22]

The Current Trends and Future Direction of Digital and Relationship Marketing: A Business Perspective

Tuyet-Mai Nguyen , Dung Le , Sara Quach , Park Thaichon , Vanessa Ratten Developing Digital Marketing
Developing Digital Marketing, Emerald Publishing Limited, Bingley, pp. 191-200. https://doi.org/10.1108/978-1-80071-348-220211011 ISBN: 978-1-80071-349-9, eISBN: 978-1-80071-348-2 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[23]

A state-of-the-art review of tourist decision-making literature

Dung Le & Thai Phong Le
Journal of External Economics - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[24]

Cognitive psychology and tourism research: state of the art

Liubov Skavronskaya, Noel Scott, Brent Moyle, Dung Le, Arghavan Hadinejad, Rui Zhang, Sarah Gardiner, Alexandra Coghlan, & Aishath Shakeela
Tourism Review, 72(2), 221-237. doi: 10.1108/TR-03-2017-0041 - Năm xuất bản: 2017; ISSN/ISBN:
[25]

A review of eye-tracking research in tourism

Noel Scott, Rui Zhang, Dung Le & Brent Moyle
Current Issues in Tourism, 22(10), 1244-1261. doi: 10.1080/13683500.2017.1367367 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[26]

Integrating social sciences research with artificial intelligence (AI): A case study from the Great Barrier Reef

Dung Le, Susanne Becken, Bela Stantic & Ranju Mandal
CAUTHE 2020: 2020 Vision - New Perspectives on the Diversity of Hospitality, Tourism and Events, Auckland, New Zealand. ISBN: 978-0-473-50922-4 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[27]

Creating dreams and fantasy: a state-of-the-art review of imagery research.

Dung Le, Noel Scott & Gui Lohmann
CAUTHE 2018 conference, Newcastle, Australia (ISBN: 9780994514134 0994514131 9780994514127 0994514123) Available at: https://search.informit.org/doi/abs/10.3316/informit.895176595727504 - Năm xuất bản: 2018; ISSN/ISBN:
[28]

Measuring perceived beauty of the Great Barrier Reef using eye-tracking technology

Noel Scott, Dung Le, Susanne Becken & Rod Connolly
Current Issues in Tourism, 23(20), 2492-2502. doi: https://doi.org/10.1080/13683500.2019.1626812 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[29]

Tourists’ aesthetic assessment of environmental changes, linking conservation planning to sustainable tourism development

Dung Le, Noel Scott, Susanne Becken & Rod Connolly
Journal of Sustainable Tourism, 27(10), 1477-1494. doi: 10.1080/09669582.2019.1632869 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[30]

Applying experiential marketing in selling tourism dreams

Dung Le, Noel Scott & Gui Lohmann
Journal of Travel & Tourism Marketing, 36(2), 220-235 - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[31]

How to win the consumer’s heart? Exploring appraisal determinants of consumer pre-consumption emotions.

Dung Le, Marlene Pratt, Ying Wang, Noel Scott & Gui Lohmann
International Journal of Hospitality Management, 88, 102542 - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[32]

Strategic responses of the hotel sector to COVID-19: Toward a refined pandemic crisis management framework

Dung Le & Giang Phi
International Journal of Hospitality Management, 94, 102808. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[33]

Impact of prior knowledge and psychological distance on tourist imagination of a promoted tourism event  

Dung Le, Noel Scott & Ying Wang
Journal of Hospitality and Tourism Management - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[34]

Integrating chaotic perspective and behavioral learning theory into a global pandemic crisis management framework for hotel service providers

Dung Le, Giang Phi & Truc Le
Service Science - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[35]

The economic values of global forest ecosystem services: A meta-analysis

Fitalew Agimass Taye, Maja Vinde Folkersen, Christopher M Fleming, Andrew Buckwell, Brendan Mackey, KC Diwakar, Dung Le, Syezlin Hasan, Chantal Saint Ange
Ecological Economics, 189, 107145. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[1]

SMART CEM - Ứng dụng Trí tuệ nhân tạo (AI) và thiết bị theo dõi sự chú ý thị giác (eye-tracking) để thiết kế và quản lý trải nghiệm khách hàng tuyệt vời cho ngành khách sạn

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quỹ nghiên cứu đổi mới sáng tạo Vingroup
Thời gian thực hiện: 01/2023 - 12/2025; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[2]

“Nhìn qua lăng kính của khách hàng” – sử dụng công nghệ theo dõi thị giác thông minh, phỏng vấn chuyên sâu và khảo sát để đánh giá chất lượng dịch vụ chăm sóc sức khỏe tại các khách sạn và khu nghỉ dưỡng Vinpearl.

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học VinUni
Thời gian thực hiện: 01/2021 - 12/2024; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[3]

Dự án NESP 5.5 nhằm đánh giá vẻ đẹp và giá trị trải nghiệm sử dụng dữ liệu lớn

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chương trình hỗ trợ nghiên cứu môi trường quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 06/2019 - 10/2020; vai trò: Chuyên viên nghiên cứu chính và thư kí dự án
[4]

Dự án NESP 3.2.3 sử dụng công nghệ hiện đại (eye-tracking) và trí tuệ nhân tạo để theo dõi biến đổi vẻ đẹp tự nhiên của vùng rặng san hô lớn (Great Barrier Reef)

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chương trình hỗ trợ nghiên cứu môi trường quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 04/2017 - 12/2018; vai trò: Chuyên viên nghiên cứu
[5]

Dự án nghiên cứu biến đổi khí hậu và các loại rừng nguyên sinh ôn đới và bắc âu

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Griffith University và các tổ chức nghiên cứu đối tác toàn cầu
Thời gian thực hiện: 01/2019 - 06/2019; vai trò: Chuyên viên nghiên cứu
[6]

Dự án NESP 3.2.3 sử dụng công nghệ hiện đại (eye-tracking) và trí tuệ nhân tạo để theo dõi biến đổi vẻ đẹp tự nhiên của vùng rặng san hô lớn (Great Barrier Reef)

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chương trình hỗ trợ nghiên cứu môi trường quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 04/2017 - 12/2018; vai trò: Chuyên viên nghiên cứu
[7]

Dự án NESP 5.5 nhằm đánh giá vẻ đẹp và giá trị trải nghiệm sử dụng dữ liệu lớn

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Chương trình hỗ trợ nghiên cứu môi trường quốc gia Úc
Thời gian thực hiện: 06/2019 - 10/2020; vai trò: Chuyên viên nghiên cứu chính và thư kí dự án
[8]

Dự án nghiên cứu biến đổi khí hậu và các loại rừng nguyên sinh ôn đới và bắc âu

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Griffith University và các tổ chức nghiên cứu đối tác toàn cầu
Thời gian thực hiện: 01/2019 - 06/2019; vai trò: Chuyên viên nghiên cứu