Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1491331

GS. TS Nguyễn Nhật Nguyên (Arthur Nguyen)

Cơ quan/đơn vị công tác: Đại học Rouen Normandy

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

The co-evolution of market category and actor engagement in international markets

Arthur Nguyen
Atlas/AFMI – European Journal of International Management Best paper award - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[2]

Nation branding as a market-shaping strategy: The case of K-pop in Vietnam

Arthur Nguyen
36th Annual Conference of Association Française en Marketing (University de Pau et des pays de l’Ardour, France) - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[3]

La glocalisation de la culture juvénile dans les marché émergents: Une approche Butlerienne

Arthur Nguyen
15th Annual Conference of Association Francophone en Management International - Atlas – AFMI (University of La Rochelle, France) - Năm xuất bản: 2025; ISSN/ISBN:
[4]

The co-evolution of market category and actor engagement in international markets

Arthur Nguyen
12th Annual Conference of Association Francophone en Management International - Atlas – AFMI (University of Cote d’Azur, France) - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[5]

Discretionary adaptation as collective market work: A study on the emergence of Korean pop music category in Vietnam

Arthur Nguyen
48th European International Business Academy Annual Conference – EIBA (Norwegian Business School, Norway) - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[6]

How do young consumers in emerging markets engage with global brands? A cultural, political study of global brand engagement

Arthur Nguyen
14th Annual Conference of Association Francophone en Management International - Atlas – AFMI (University of Bordeaux, France) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[7]

Engaging local market actors in collective market work: The case of Korean Music Agency in Vietnam

Arthur Nguyen Ahmed Benmecheddal
32th Annual Conference of Association Internationale du Management Stratégique – AIMS (University of Strasbourg, France) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[8]

Stigmatized global brands and youth culture in emerging markets: A case study on K-pop music consumption in Vietnam

Arthur Nguyen
49th European International Business Academy Annual Conference – EIBA (Universidade de Lisboa, Lisbonne) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[9]

Glocalization as cultural refraction: An ethnographic study of Vietnamese young consumers’ foreign product consumption

Arthur Nguyen
50th European International Business Academy Annual Conference - EIBA (Aalto University, Finland) - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[10]

Nghiên cứu định tính: Nguyên lý và thực hành trong quản lý kinh tế và quản trị kinh doanh

Nguyễn Thị Tuyết Mai Arthur Nhật Nguyên Nguyễn
Nhà xuất bản Đại học Kinh Tế Quốc Dân - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[11]

Nation branding as a market-shaping strategy: A study on South Korean products in Vietnam

Arthur Nguyen Nil Özçaglar-Toulouse
Journal of Business Research Vol 122, p.131 – 144 https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.08.029 - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[12]

The micro dynamics of participation in collective market work: The case of Community-Supported Agriculture in France

Arthur Nguyen Ahmed Benmecheddal Nil Özçaglar-Toulouse
Journal of Business Research Vol 157, p.113559 https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113559 - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[13]

The co-evolution of EMNEs and market actors’ institutional works in emerging economies: The case of Korean Music Agencies in Vietnam

Arthur Nguyen
Management International/ International Management Vol 28 https://doi.org/10.59876/a-a99y-ffk7 - Năm xuất bản: 2024; ISSN/ISBN:
[1]

Rủi ro địa chính trị trong Kinh doanh quốc tế

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Jean Moulin Lyon 3 (Pháp)
Thời gian thực hiện: 2022 - 2023; vai trò: Đồng chủ nhiệm
[2]

Sự tham gia của người tiêu dùng vào mô hình nông nghiệp cộng đồng tại Pháp

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Jean Moulin Lyon 3 & Đại học Lille (Pháp)
Thời gian thực hiện: 2021 - 2023; vai trò: Đồng chủ nhiệm
[3]

Xây dựng thương hiệu quốc gia ở khu vực Nam bán cầu

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Jean Moulin Lyon 3 (Pháp)
Thời gian thực hiện: 2020 - 2021; vai trò: Chủ nhiệm
[4]

Rủi ro địa chính trị trong Kinh doanh quốc tế

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Jean Moulin Lyon 3 (Pháp)
Thời gian thực hiện: 2022 - 2023; vai trò: Đồng chủ nhiệm
[5]

Sự tham gia của người tiêu dùng vào mô hình nông nghiệp cộng đồng tại Pháp

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Jean Moulin Lyon 3 & Đại học Lille (Pháp)
Thời gian thực hiện: 2021 - 2023; vai trò: Đồng chủ nhiệm
[6]

Xây dựng thương hiệu quốc gia ở khu vực Nam bán cầu

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Jean Moulin Lyon 3 (Pháp)
Thời gian thực hiện: 2020 - 2021; vai trò: Chủ nhiệm