Thông tin nhà nghiên cứu KH&CN

Mã NNC: CB.1471011

TS Phạm Minh Hoa

Cơ quan/đơn vị công tác: Trường Đại học Sư phạm Hà Nội

Lĩnh vực nghiên cứu:

  • Danh sách các Bài báo/Công bố KH&CN
  • Danh sách các Nhiệm vụ KH&CN đã tham gia
[1]

Vạn vật hữu linh [everything has its spirit]: Embracing Vietnamese ontology in understanding the child’s worlds

Hoa Minh Pham
Springer Nature Publisher, Iris Berger (Eds.), Activating Place-Based Pedagogies in Early Childhood Education : Intimately Situated Stories of Place - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[2]

Understanding the Vietnamese Child’s Authoring the Self through Multimodal Stories

Hoa Pham & Thu Pham
Indonesian Journal of Early Childhood Education Studies (Vol 12 No 2 November 2023) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[3]

Young Vietnamese children’s identities-in-flux in Vietnam and Aotearoa New Zealand: A focus on their living stories

Pham, H.
PhD Thesis, University of Auckland, New Zealand - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[4]

Small stories: A child’s right to be heard and understood

Pham, M. H.
Paper presented at the meeting of OMEP Asia Pacific Regional Conference 2019, Kyoto, Japan. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[5]

Understanding a young Vietnamese child’s identities through dialogical narrative analysis of living stories

Pham, M. H.
J. S. Gaffney (Chair), Storying “storying methodologies”: Being, listening-telling, and un/knowing through early childhood multimodal literacies. Symposium accepted for presentation at the Literacy Research Association Conference, Virtual Meeting - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[6]

Unfinalizability: An approach to understand a child’s identities formation in Aotearoa New Zealand

Pham, M. H. & Gaffney, J. S.
Paper presented at the 17th International Congress of Qualitative Inquiry Conference, Virtual Meeting. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[7]

Ứng dụng kĩ thuật kể chuyện ứng tác trong hoạt động phát triển ngôn ngữ cho trẻ mầm non

Phạm Minh Hoa
JOURNAL OF SCIENCE OF HNUE Educational Sci., 2016, Vol. 61, No. 1, pp. 174-182 - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN:
[8]

Confucianism, Taoism, and Buddhism: The image of young children in Vietnamese traditional teachings from the social justice lens

Pham, M. H. & Le, N.H.G.
Tesar, M. (ed.), Encyclopedia of Social Justices in Early Childhood Education, UK: Bloomsbury Publishing (forthcoming) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[9]

A Bakhtinian Dialogical Approach to Understanding Young Vietnamese Children’s Narratives and Identities Formation in Preschools

Pham Minh Hoa
Vietnam Journal of Education, 6(2), 114–122 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[10]

“Through guilt and resilience, we author ourselves”: A collaborative autoethnography of Vietnamese PhD student mothers

Phan, A.; Pham, H; Ngo, H. & Dinh. H.
Culture and Education Journal (accepted) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[11]

Unfinalizability: An Exploration of a Young Child’s Emergent Identities through Living Stories

Pham, H. & Gaffney, J. S.
Contemporary Issues in Early Childhood - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[12]

In the light of Interbeing: A storied process of Understanding a Young Vietnamese Child in Aotearoa New Zealand

Pham, H.
International Journal of Qualitative Studies in Education - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN:
[13]

ứng dụng kĩ thuật kể chuyện tương tác trong hoạt động phát triển ngôn ngữ cho trẻ mầm non

Phạm Minh Hoa
Khoa học (Đại học Sư phạm Hà Nội) - Năm xuất bản: 2016; ISSN/ISBN: 2354-1075
[14]

Understanding a young Vietnamese child’s identities through dialogical narrative analysis of living stories

Pham, M. H.
J. S. Gaffney (Chair), Storying “storying methodologies”: Being, listening-telling, and un/knowing through early childhood multimodal literacies. Symposium accepted for presentation at the Literacy Research Association Conference, Virtual Meeting - Năm xuất bản: 2020; ISSN/ISBN:
[15]

A Bakhtinian Dialogical Approach to Understanding Young Vietnamese Children’s Narratives and Identities Formation in Preschools

Pham Minh Hoa
Vietnam Journal of Education, 6(2), 114–122 - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 2588-1477
[16]

Confucianism, Taoism, and Buddhism: The image of young children in Vietnamese traditional teachings from the social justice lens

Pham, M. H. & Le, N.H.G.
Tesar, M. (ed.), Encyclopedia of Social Justices in Early Childhood Education, UK: Bloomsbury Publishing (forthcoming) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[17]

In the light of Interbeing: A storied process of Understanding a Young Vietnamese Child in Aotearoa New Zealand

Pham, H.
International Journal of Qualitative Studies in Education - Năm xuất bản: 2022; ISSN/ISBN: 0951-8398
[18]

Small stories: A child’s right to be heard and understood

Pham, M. H.
Paper presented at the meeting of OMEP Asia Pacific Regional Conference 2019, Kyoto, Japan. - Năm xuất bản: 2019; ISSN/ISBN:
[19]

Understanding the Vietnamese Child’s Authoring the Self through Multimodal Stories

Hoa Pham & Thu Pham
Indonesian Journal of Early Childhood Education Studies (Vol 12 No 2 November 2023) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 2476-9584
[20]

Unfinalizability: An approach to understand a child’s identities formation in Aotearoa New Zealand

Pham, M. H. & Gaffney, J. S.
Paper presented at the 17th International Congress of Qualitative Inquiry Conference, Virtual Meeting. - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[21]

Unfinalizability: An Exploration of a Young Child’s Emergent Identities through Living Stories

Pham, H. & Gaffney, J. S.
Contemporary Issues in Early Childhood - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 1463-9491
[22]

Vạn vật hữu linh [everything has its spirit]: Embracing Vietnamese ontology in understanding the child’s worlds

Hoa Minh Pham
Springer Nature Publisher, Iris Berger (Eds.), Activating Place-Based Pedagogies in Early Childhood Education : Intimately Situated Stories of Place - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN:
[23]

Young Vietnamese children’s identities-in-flux in Vietnam and Aotearoa New Zealand: A focus on their living stories

Pham, H.
PhD Thesis, University of Auckland, New Zealand - Năm xuất bản: 2021; ISSN/ISBN:
[24]

“Through guilt and resilience, we author ourselves”: A collaborative autoethnography of Vietnamese PhD student mothers

Phan, A.; Pham, H; Ngo, H. & Dinh. H.
Culture and Education Journal (accepted) - Năm xuất bản: 2023; ISSN/ISBN: 1135-6405
[1]

Thiết kế hoạt động tăng cường năng lực tiền đọc viết cho trẻ mầm non

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Bộ Giáo dục và Đào tạo
Thời gian thực hiện: 1/2021 - 12/2023; vai trò: Thành viên đề tài
[2]

Kinh nghiệm tiền đọc viết và sự hình thành bản sắc cá nhân của trẻ mầm non Việt Nam tại New Zealand

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quỹ nghiên cứu Marie Clay về đọc viết
Thời gian thực hiện: 09/2020 - 9/2021; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[3]

Nghiên cứu thể loại truyện tranh khoa giáo (picture book) dành cho trẻ mầm non

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Thủ đô Hà Nội
Thời gian thực hiện: 9/2015 - 9/2016; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[4]

Nghiên cứu thể loại truyện tranh khoa giáo (picture book) dành cho trẻ mầm non

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Đại học Thủ đô Hà Nội
Thời gian thực hiện: 9/2015 - 9/2016; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[5]

Kinh nghiệm tiền đọc viết và sự hình thành bản sắc cá nhân của trẻ mầm non Việt Nam tại New Zealand

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Quỹ nghiên cứu Marie Clay về đọc viết
Thời gian thực hiện: 09/2020 - 9/2021; vai trò: Chủ nhiệm đề tài
[6]

Thiết kế hoạt động tăng cường năng lực tiền đọc viết cho trẻ mầm non

Cơ quan quản lý nhiệm vụ/cấp kinh phí: Bộ Giáo dục và Đào tạo
Thời gian thực hiện: 1/2021 - 12/2023; vai trò: Thành viên đề tài